עובדת משרד האוצר נעצרה בחשד שהדליפה מסמכים בנוגע לחקירת פול מנפורט
המסמכים הודלפו לכאורה לאתר באזפיד והם מתייחסים להעברות כספים שחשודות כקשורות למעשים פליליים. העובדת תועמד לדין בבית משפט פדרלי ועלולה להשלח למאסר של עד עשר שנים. בהודעת התביעה לא נמסר כיצד הגיעו אליה הרשויות

בכירה במשרד האוצר נעצרה בחשד שהדליפה לעיתונאים מסמכים מסווגים הקשורים לחקירת פול מנפורט, כך הודיעו היום תובעים פדרליים מניו יורק. נטלי מייפלאוור סורס אדוארדס מקווינטון שבוירג'יניה, נעצרה בום שלישי והואשמה בעבירות פדרליות של הדלפת דו"חות של פעילות חשודה (SARS) וקשירת קשר לעשות כן. שתי העבירות נושאות עונש מירבי של עד חמש שנות מאסר.


מואשמת בהעברת מאות מסמכים מסווגים לעיתונאים. נטלי אדוארדס (צילום: משרד השריף באלכסנדריה, ג'ורג'יה)


אדוארדס, 40, עובדת כיועצת בכירה ביחידת אכיפת הפשעים הכלכליים במשרד האוצר. על פי האישומים נגדה, היא העבירה לכתבי אתר החדשות באזפיד מסמכים בדרגת סיווג גבוהה הנוגעים לחקירות שעדיין מתקיימות. בין היתר, המסמכים עסקו במנהל הקמפיין של דונלד טראמפ לשעבר פול מנפורט, עובד הקמפיין ריצ'רד גייטס, הסוכנת הרוסיה לכאורה מריה בוטינה, מלביני כספים רוסיים ואף השגרירות הרוסית עצמה בוושינגטון.

האישומים נגד אדוארד יידונו בבית משפט פדרלי בניו יורק. היא שוחררה בערבות עצמית של 100 אלף דולר ונאסר עליה ליצור קשר עם כתבים או לטפל במסמכים הקשורים לעבודתה ללא אישור.

SARS, המסמכים שאדוארדס מואשמת בהדלפתם, הם דו"חות שנועדו להתריע בפני אנשי משרד האוצר ושאר גורמים רשמיים על העברות כספים שעשויות להיות קשורות לפעילות בלתי חוקית כמו הלבנת הון. המחלקה בה אדוארדס עבדה מנהלת את איסוף ה-SARS. על עובדי ממשל נאסר לחלוק את המסמכים האלה או את תוכנם עם גורמים מחוץ לעבודה.

הורשע בשורה של עבירות מרמה. פול מנפורט (צילום: רויטרס)


על פי האישומים נגדה, אדוארדס העבירה "מספר רב" של מסמכים החל מאוקטובר 2017 ועד החודש האחרון לכתב ששמו לא דווח. היו לה "מאות התכתבויות אלקטרוניות" עם הכתב, "רבות מהן באמצעות אפליקציות מוצפנות", כך על פי הודעת התובעים מהיום. על הכתבות שצורפו לתביעה חתומים עובדי באזפיד ג'ייסון לאופולד ואנתוני קורמייר, כמו גם כתבים אחרים של האתר, אולם לא הייתה התייחסות בתביעה לתקשורת עם עיתונאי מסוים. בזמן מעצרה היה ברשות אדוארד דיסק און קי שעליו היו לכאורה כל המסמכים שהדליפה, כמו גם טלפון נייד שעמו ככל הנראה הייתה בקשר עם האתר. על פי הודעת התביעה אדוארדס הודתה בהדלפת המסמכים בחקירתה, אך לא צוין כיצד זהותה נחשפה ואם לבאזפיד או לכתבים היה קשר לכך.

פול מנפורט שמעלליו הופיעו במסמכים שאדוארד העבירה לכאורה מצוי בחודשים האחרונים תחת שורה של חקירות. בקיץ האחרון הוא הורשע בבית משפט בוירג'יניה בכמה עבירות מרמה והונאה הנוגעות בין היתר לחשבונות בנק שיש ברשותו מעבר לים. מנפורט הועמד לדין גם בוושינגטון בחשד לקשירת קשר נגד ארצות הברית אך חתם על הסדר טיעון במסגרתו ישלם לקופת המדינה עשרות מיליון דולרים ובעיקר ישתף פעולה באופן מלא עם חקירתו של רוברט מולר, התובע המיוחד שמונה לבדוק את הקשר הרוסי לבחירות לנשיאות ב-2016.

YOU MIGHT ALSO LIKE