היעלמות ג'מאל חאשוגי: מייק פומפאו מבקר בסעודיה כדי לדון בפרשה
סעודיה עדיין לא פצתה פיה, אך נראה כי היא צפויה לטעון שהכתב נהרג במהלך חקירה שהשתבשה. הממלכה תגן על יורש העצר, ותטיל כל הנראה את האשמה על גורמי מודיעין זוטרים

מזכיר המדינה מייק פומפאו הגיע היום (שלישי) לסעודיה כדי לדון עם המלך ועם יורש העצר בהיעלמות העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוגי. זאת, לאחר שהנשיא דונלד טראמפ ציין כי לדעתו, מאחורי היעלמותו של העיתונאי ניצבים "רוצחים שפלים".


פופאו בסעודיה מיד לאחר נחיתתו. ייתכן וימשיך לטורקיה


במהלך הלילה, חוקרי מז"פ מטעם משטרת טורקיה נכנסו לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, המקום האחרון בו נראה העיתונאי לפני שנעלם ב-2 באוקטובר. אנשי המז"פ סרקו את המקום במשך תשע שעות. כך דיווחו עדי ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס.

בזמן הסריקות פורסמו דיווחים לפיהם סעודיה מתכוונת להודות במותו של חאשוגי במסגרת חקירה משותפת, לאחר שהיא הכחישה זאת במשך שבועיים רצופים מאז שנעלם.

שר החוץ הסעודי, עאדל אל-ג'ובייר, והשגריר בוושינגטון, הנסיך ח'אלד בן סלמן, קיבלו את פניו של פומפאו בנמל התעופה. הוא צפוי להיפגש עם המלך סלמן ועם ג'ובייר לפני ארוחת הצהריים עם יורש העצר מוחמד בן סלמן. כך מוסרים אנשי התקשורת שהתלוו לפומפאו. עוד דווח כי ייתכן והוא ימשיך מריאד אל אנקרה.

היעלמותו של העיתונאי הסעודי מעיבה על הקשרים בין וושינגטון לריאד, והובילה לביקורת בינלאומית נגד יצואנית הנפט הגדולה בעולם. במקביל, בכירים בעולם העסקים ובעולם התקשורת מבטלים את השתתפותם בכנס גדול שייערך בשבוע הבא במקום.


אנשי משטרה טורקים מחוץ לקונסוליה הסעודית, הלילה


חאשוגי, תושב ארצות הברית ובעל טור בוושינגטון פוסט, הוא אחד ממבקריו הבולטים של יורש העצר הסעודי. הוא נעלם לאחר שנכנס לקונסוליה כדי להשיג מסמכים לצורך חתונתו הקרבה. גורמים טורקיים מאמינים כי חאשוגי נרצח במקום וגופתו הועלמה.

רשת CNN דיווחה אתמול מפיהם של שני מקורות אנונימיים כי סעודיה עורכת דוח שמכיר במותו של חאשוגי כתוצאה מחקירה שיצאה משליטה. הניו יורק טיימס דיווח כי יורש העצר אישר לחקור או לחטוף את העיתונאי. על פי הדיווח, ריאד צפויה להגן על הנסיך ולהטיל את האשמה על גורמים בגופי המודיעין.

גורמי החקירה בטוריקה השיגו הקלטת אודיו של הרגעים שבהם חאשוגי היה במתחם הקונסוליה, ולטענתם ההקלטה מעידה כי הוא נרצח במקום. בנוסף, הרשויות שיתפו מדינות נוספות, כגון ארצות הברית וסעודיה, בממצאים.

YOU MIGHT ALSO LIKE