מאות מהגרים מהונדורס צועדים לעבר הגבול עם ארה"ב
למעלה מאלף מהגרים, כולל ילדים קטנים עזבו את צפון המדינה בדרכם לגבול עם ארה"ב בניסיון לברוח מהעוני והאלימות במדינתם לעבר הארץ המובטחת. חלק מהם צפויים להישאר במקסיקו וחלק יבקשו ככל הנראה אישור להוציא ויזה לארה"ב

כ-1,300 תושבי הונדורס עושים את הדרך הארוכה לכיוון הגבול עם ארה"ב רק כמה ימים לאחר שסגן נשיא ארה"ב מייק פנס נפגש עם נשיא הונדורס ודחק בו ליישם מדיניות הגירה נוקשה יותר. הצעדה הגדולה שיצאה היום מהעיר סן פדרו סולה בצפון הונדורס כבר זכתה לכינוי "הצעדה של המהגרים".


המסע של למעלה מאלף תושבי הונדורס לעבר הגבול (צילום: רויטרס)


הדרך של מאות התושבים של המדינה הענייה ממרכז אמריקה צפויה להיות ארוכה למדי כאשר מארגן הצעדה, בארטולו פואנטס סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הקבוצה כולה ביחד צפויה לצעוד דרך גוואטמלה לעבר מקסיקו שם הם ינסו לבקש מעמד של פליטים שיאפשר להם להישאר שם או שהם יבקשו ויזה כדי להמשיך לארה"ב.

"אין עבודה בהונדורס", אמרה אחת ממשתתפות הצעדה, פאני באראחונה בת ה-35, מורה מובטלת שלקחה איתה את ילדיה בגילאי 9 ושנתיים במסע לעבר הגבול, "אתה חי בפחד שיהרגו אותך או את הילדים שלך. אני מאמינה שנגיע לארה"ב".


תופסים תנומה מהמסע הארוך שצפוי לעבור גם בגוואטמלה ומקסיקו (צילום: רויטרס)


הפגישה של מייק פנס עם נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדז ביום חמישי האחרון נערכה גם בשיתוף נשיא גוואטמלה וסגן נשיא אל סלבדור ופנס שוחח עם כולם על נושא ההגירה מהמדינות שלהם לארה"ב. "אם אתם תעשו יותר, אני כאן כדי לומר בשם נשיא ארה"ב והאם האמריקאי, גם אנחנו נעשה יותר", אמר סגן נשיא ארה"ב שהבטיח לנציגי המדינות כי בתמורה לטיפול בבעיית ההגירה, כמו גם השחיתות ואלימות הכנופיות, ארה"ב תסייע להם בפיתוח כלכלי והשקעות.


YOU MIGHT ALSO LIKE