שלושה פעילי שמאל אנרכיסטים נעצרו לאחר התנגשות אלימה בין פעילי ימין קיצוני ואנטיפה במנהטן
השלושה חשודים כנראה בונדליזם במועדון הרפובליקני המטרופוליטני, שאירח נאום של מנהיג הימין הקיצוני גאווין מקאינס, שארגונו היה קשור גם למהומות הקטלניות בשארלוטסוויל. מקאינס הבטיח באינסטגרם שבמהלך הופעתו יבצע "שחזור" של רצח מנהיג סוציאליסטי יפני, שנרצח בחרב בעודו נואם על במה

חברים בארגון ימין קיצוני לגברים בלבד המכונה "הבחורים הגאים" (Proud Boys) יצאו במסע אלימות אתמול בלילה (ליל שישי\מעט אחר חצות בשבת) לאחר נאום של מנהיג הקבוצה, גאווין מקאינס. צילומי וידאו מראים יותר מתריסר מחברי הקבוצה בועטים וחובטים בדמות השרועה על הקרקע.


החולצות השחורות מבצעים פשע שנאה אנטי-להט"בי (צילום: YouTube)



ה"פראוד בויס",  במדיהם האופייניים (חולצות פולו שחורות עם שוליים צהובים) נראים רומסים אדם השכוב על הארץ סמוך לפינת השדרה השלישית ורחוב 83 בצד המזרחי של מנהטן. ברקע נשמע אדם צועק "הומו!" (faggot) במהלך התקיפה, ואחר נשמע אומר "אתה מרגיש גאה עכשיו?!"

בעקבות האלימות, שהחלה בעימות בין הפראוד בויס למפגיני נגד מתנועת אנטיפה, עצרה משטרת ניו יורק שלושה גברים בני 20-35 והואשמו בשוד ובתקיפה. השלושה הם כנראה לא חברי ארגון הימין כי אם חברי אנטיפה, שמוקדם יותר השבוע חיבלו במועדון הרפובליקני המטרופוליטני בעיר. אלמונים ריססו במקום גרפיטי, הדביקו מנעולים בדבק והשחיתו פאנל כניסה אלקטרוני, והשאירו במקום מכתב מאיים בטרם נמלטו: "זוהי רק תחילת המתקפה שלנו. אנחנו לא תרבותיים ולא נשתוק". השלושה היו אמורים להיות מובאים להארכת מעצרם בשעת כתיבת שורות אלה.




זהו רק האירוע האלים האחרון של הארגון, שחבריו מתארים את עצמם כ"שוביניסטים מערביים". אחד מבכיריהם לשעבר היה זה שיזם את המצעד הקטלני בשארלוטסוויל שבווירג'יניה אמש. חברי הארגון הואשמו גם בתקיפות גזעניות בצפון-מערב ארה"ב.

חברי הארגון התאספו לשמוע נאום של מקאינס במועדון הרפובליקני. בעמוד הפייסבוק של הארגון הוא מתואר כ"סנדק התנועה ההיפסטרית" ו"אחד הקולות הרמים ביותר של החירות". באינסטגרם טען מקאינס כי האירוע יכלול שחזור של רציחתו ב-1960 של מנהיג הסוציאליסטים ביפן, אינג'ירו אסאנומה. סרטון הווידאו של הרצח, שבוצע על ידי לאומן בן-עשרה בחרב סמוראי, פופולרי מאד בחוגי הימין הקיצוני באינטרנט.

מקאינס הגיע לאירוע כשהוא נושא חרב, ואם ראיתם סרטונים תחת הכותרת "בריוני אנטיפה תוקפים בחרבות" - מי שמנופף בחרב הוא איש הימין הקיצוני מקאינס, לא אנשי אנטיפה. חברי ה"פראוד בויס" כפופים לשורת כללים ביזאריים שקבע מקאינס, ובכלל זה הגבלות על תכיפות האוננות שלהם וטקס קבלה לארגון שבו המועמד סופג מכות אלימות (כמו טקסי הקבלה של כנופיות פשע) - עם טוויסט: בעודו מקבל מכות, נאלץ המועמד לצרוח שמות של מותגי דגני בוקר.

YOU MIGHT ALSO LIKE