טראמפ יהיה "נסער וכעוס" אם יתברר שהסעודים רצחו את חשוג'י
הרצח (כנראה) של העיתונאי הסעודי הוקלט על פי הדיווח על ידי שעון האפל שלו, ולרשויות בטורקיה יש על פי הדיווח את ההוכחות. הנשיא טראמפ נוקט לשון קשה נגד הסעודים - אם אמנם יוכח שהם אשמים. את עסקת הנשק בסך 110 מיליארד, עליה חתם עם הממלכה, הוא בכל מקרה מעדיף שלא לוותר

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נדר בראיון בתוכנית '60 דקות' כי ארה"ב תברר את גורלו של העיתונאי הסעודי שנעלם, ג'מאל חשוגי, וכי יהיה "עונש חמור" במידה ויתברר שנרצח. בקטע מן הראיון, ששוחרר על ידי רשת CBS היום (שבת) בבוקר, אמר טראמפ כי מקרה היעלמו של חשוגי ייבדק בצורה "מאד מאד חזקה" וכי ממשלו יהיה "נסער וכעוס" אם יתברר כי ממשלת ערב הסעודית הורתה על רציחתו.


שעון האפל הקליט את רציחתו? העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוג'י (צילום: BBC)


"נכון לרגע זה, הם מכחישים זאת ומכחישים זאת נמרצות. האם ייתכן שזה הם? כן", אמר טראמם. חשוגי, בעל טור ב"וושינגטון פוסט", נכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול בשניים באוקטובר כדי להשיג מסמכים שיאפשרו לו לשאת את ארוסתו הטורקייה, שנשארה להמתין לו מחוץ לבניין הקונסוליה. הוא לא נראה בציבור מאז.

אתמול מסר ל-CNN גורם המקורב לחקירה כי לרשויות הטורקיות יש ראיות אודיו וגם וידאו המוכיחות כי חשוגי נרצח בתוך הקונסוליה. הראיות לכאורה מוכיחות כי חשוגי הותקף בתוך הקונסוליה ונערך מאבק. על פי דיווח בעיתון הטורקי סבאח, התיעוד התבצע על ידי שעון האפל שענד חשוגי, אשר שידר את המידע שהקליט לטלפונו, שנשאר מחוץ לקונסוליה בידי ארוסתו. המקור תיאר את הראיות כ"מזעזעות ומבחילות".

ערב הסעודית מכחישה בתוקף כל קשר להיעלמו של חשוגי, וטוענת שהוא עזב את הקונסוליה באותו יום אחר הצהריים. אולם ארוסתו, הטיס סנגיז, לא ראתה אותו יוצא מן הקונסוליה וגם הסעודים טרם סיפקו ראיות ממצלמות האבטחה שלהם המראות אותו עוזב את הבניין.


מסר לנסיך הכתר רשימת חיסול? ג'ארד קושנר (צילום: טלסור)


דבריו של טראמפ מגיעים בעת שמספר גדל והולך של עסקים בינלאומיים מבטלים את השתתפותם בפסגת "יוזמת ההשקעה של העתיד הנערכת בריאד בירת ערב הסעודית, המכונה גם "ועידת דאבוס במדבר", בשל הסערה סביב היעלמו של חשוגי.

הפרשה מעמידה את ארה"ב במצב קשה בגלל יחסיה ההדוקים עם הממלכה הסעודית, אותה הממשל רואה כבעלת ברית אסטרטגית חשובה במזרח התיכון. טראמפ וחתנו, ג'ארד קושנר, פיתחו גם מערכות יחסים אישיות ועסקיות בממלכה. טראמפ הביע השבוע אי-רצון לבטל עסקת נשק בסך 110 מיליארד דולר עליה חתם בנסיעתו הראשונה לחו"ל, ואמר "יש דרכים אחרות להעניש".

העיתון הבריטי "דיילי מייל" דיווח באפריל כי נסיך הכתר הסעודי, מוחמד בן סלמן, שנמכר במערב במסע יח"צ אגרסיבי כשוחר רפורמות דמוקרטיות, התרברב כי את המידע ששימש אותו לעצור את מאות האנשים במסע הטיהורים שערך בתחילת השנה, בכללם נסיכים ממשפחת המלוכה ואנשי עסקים מובילים, קיבל מחתן הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, שמסר לו רשימת שמות בלוויית האמירה "אלה האויבים שלך". כמה מן העצורים במסע הטיהורים הזה כבר עברו מן העולם. 

YOU MIGHT ALSO LIKE