שעון האפל שעשוי לפתור את תעלומת העיתונאי הסעודי
הסיפור שמעסיק לא מעט את כלי התקשורת בעולם בשבוע האחרון עשוי לקבל תפנית מפתיעה דווקא בגלל השעון שהיה על ג'מאל חאשוגי עם כניסתו לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, ממנה לא יצא

סיפור היעלמותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוגי עדיין מחכה לסיומו הרשמי כאשר מצד אחד כמעט כל הכיוונים מצביעים על כך שהוא נרצח בידי אזרחים סעודים כאשר ביקר בקונסוליה הסעודית באיסטנבול בשבוע שעבר. מנגד, גופתו של חאשוגי עדיין לא נמצאה, בערב הסעודית מכחישים בתוקף את ההאשמות והחקירה בעניין עדיין מתנהלת.


החקירה עדיין לא העלתה ראיות חותכות אך אולי השעון של אפל יחשוף פרטים חשובים בנוגע להיעלמותו של ג'מאל חאשוגי (צילום: AP)


כזכור, חאשוגי, כותב טור בוושינגטון פוסט ועיתונאי מוכר בערב הסעודית שנהג לבקר באופן נחרץ את מנהיגות נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמן, נכנס לקונסוליה באיסטנבול ביום שלישי שעבר כדי להשיג מסמכים לצורך נישואיו שהיו אמורים להיערך בקרוב, בעוד ארוסתו הטורקייה ממתינה לו מחוץ לבניין, אך לא יצא משם.

היחסים בין טורקיה לארה"ב ידעו ימים יפים יותר, בלשון המעטה אך מה שעשוי לסייע לטורקים בחקירת האירוע יכול להיות דווקא אחד ממוצריה המובילים של חברת אפל, ה-Apple watch. השעון החכם שהיה על חאשוגי בעת כניסתו לקונוסוליה, לפי חשיפה של שני גורמים טורקיים רשמיים, עשוי לסייע בפתרון התעלומה מכיוון שהוא היה מקושר לסמארטפון אותו השאיר חאשוגי מאחוריו ולא לקח איתו לתוך הקונסוליה.


תיעוד של מצלמת אבטחה המראה את חאשוגי נכנס לקונסוליה הסעודית בשבוע שעבר (צילום:  AFP / DHA)


גם המטוס הפרטי איתו הגיעו 15 האזרחים הסעודים החשודים במעורבות בפרשה, עשוי להיות גורם משמעותי בהמשך החקירה: "זהו מצב מסתורי מאוד", אמר גורם אבטחה בכיר בטורקיה לסוכנות הידיעות רויטרס, "דיפלומטים שהגיעו במטוסים פרטיים, נשארו בטורקיה לכמה שעות ועזבו. זה גם היה קל עבורם לעבור את האבטחה בגלל החסינות הדיפלומטית שלהם". החוקרים עוקבים גם אחרי רכב שלישי שעזב את הקונסוליה באותו הזמן בו יצאו שני הרכבים בהם השתמשו החשודים כדי לחזור לשדה התעופה, על אף שהרכב נסע לכיוון ההפוך. החוקרים בודקים את מסלול הרכב השלישי בעזרת מצלמות אבטחה המפוזרות לאורך המסלול בו נסע.

הפרשה ללא ספק מעיבה עוד יותר על היחסים המתוחים בין ערב הסעודית לטורקיה ויכולה גם להעיב על היחסים של המדינה מהמפרץ עם ארה"ב, שם כאמור התגורר העיתונאי הנעדר. ארוסתו של חאשוגי, האטיס צ'נגיז פרסמה אתמול טור בוושינגטון פוסט, מקום עבודתו של חאשוגי בו פנתה בבקשה לנשיא טראמפ ולרעייתו מלניה שיעזרו "לשפוך אור" על היעלמותו של חאשוגי.


הפגנה שנערכה מול הקונסוליה הסעודית באיסטנבול (צילום: AFP)


טראמפ מצידו התייחס אתמול לפרשה: "אני מודאג מזה, לא אוהב לשמוע על זה ואני מקווה שזה יסתדר. כרגע אף אחד לא יודע כלום אבל זה סיפור די רע, אני לא אוהב את זה". סגנו מייק פנס היה יותר נחרץ כאשר כתב בטוויטר שהוא מוטרד מאוד לשמוע את הדיווחים בעניין והוסיף כי "לעולם החופשי מגיעות תשובות".


YOU MIGHT ALSO LIKE