ניקי היילי התפטרה במפתיע מתפקיד שגרירת ארה"ב באו"ם
שגרירתו של טראמפ לאו"ם, בעבר המושלת הראשונה של דרום קרוליינה, התפטרה היום בהתרעה קצרה שתפסה חלק מהבית הלבן בהפתעה. היילי, שלאחרונה התפרסמו חשדות כי קיבלה טובות הנאה בשווי מאות אלפי דולרים, הודתה לנשיא על "כבוד של פעם בחיים" ויצאה מגדרה לשבח את בתו וחתנו של הנשיא. "ג'ארד גאון נסתר", אמרה

שגרירת ארה"ב לאו"ם, ניקי היילי, התפטרה היום על פי דיווחים שונים מתפקידה, והיא נועדת בשעה זו (10:30 בבוקר, שעון החוף המזרחי) עם הנשיא טראמפ בבית הלבן. היילי חלפה על פני כתבי הבית הלבן אולם סירבה לענות לשאלותיהם. על פי מקורות במשרד החוץ, היילי הודיעה לצוותה על החלטתה היום בבוקר. 


עוד עזיבה של בכירה במעגל הביטחון הלאומי של הנשיא ניקי היילי (צילום: AOL)


הנשיא טראמפ רמז לעניין הבוקר, כשצייץ "הודעה גדולה עם החברה שלי השגרירה היילי בחדר הסגלגל בשעה 10:30". היילי בת ה-46 נחשבה לאחד המינויים המוצלחים יותר של ממשל טראמפ,  שבחר בה לתפקיד למרות שתמכה בסנאטור מרקו רוביו בפריימריז הרפובליקניים החשובים במדינתה ב-2016, ואחרי נשירתו מן המירוץ העבירה את תמיכתה לסנאטור טד קרוז מטקסס. 

כשנשאלה על ידי  ראש סגל הבית הלבן דאז, ריינס פריבוס, אם תיקח על עצמה את תפקיד השגרירה באו"ם, ענתה שהיא מסוקרנת אבל יש לה תנאים. היא דרשה להיות חברה בקבינט ובמועצה לביטחון לאומי (זכויות מהן נהנו קודמיה בתפקיד תחת הנשיא אובמה), וכי היא רוצה להיות מעורבת בקביעת המדיניות ולא רק בייצוגה. 

במהלך למעלה משנה וחצי בתפקיד חרגה היילי לעתים מן הקו של הנשיא ושאר בכירי הממשל, בין אם בהתקפות על הפרות זכויות אדם במדינות זרות או גזענות מבית. בעברה היתה היילי מושלת דרום קרוליינה - האישה הראשונה הנבחרת לתפקיד, האישה הראשונה ממוצא הודי הנבחרת למושלת בארה"ב, והאדם השני ממוצא זה אחרי בובי ג'ינדאל מלואיזיאנה. 


"כבוד של פעם בחיים" (צילום: רויטרס)


כשהיתה מושלת דרום קרוליינה, התפרסמה כאשר בתגובה לטבח של תשעה שחורים בכנסייה בידי טרוריסט לבן, הורתה להסיר את דגל הקרב של הקונפדרציה שהתנוסס עד אז על בניין הקפיטול של המדינה, וזכתה על כך לשבחים משני עברי החיץ הפוליטי. 

היילי הודתה לנשיא טראמפ על האמון שנתן בה ואמרה ש"זה היה כבוד של פעם בחיים". הנשיא שיבח את תפקודה של היילי, ואמר שהיא מוזמנת לחזור לממשלו בכל תפקיד שתרצה. לאחר מכן גרמה היילי להרבה גבות להתרומם כשיצאה מגדרה לשבח את בתו של הנשיא, איוונקה, ובעלה ג'ארד קושנר. "אנשים לא מבינים איזה גאון נסתר ג'ארד. העבודה שעשינו ביחד על תוכנית השלום למזרח התיכון היא דבר שלא ייאמן. יש לאמריקה מזל ששניהם נמצאים בממשל", אמרה. 

אף שהיילי הודיעה לטראמפ לפני מספר חודשים שברצונה לקחת פסק זמן מהתפקיד רב האחריות, יש מי שקושרים את עיתוי ההתפטרות (שתפסה חלק מסגל הבית הלבן בהפתעה כשדווחה לראשונה בידי ג'ונת'ן סוואן באתר אקסיוס) ואת ההתרעה המועטת שניתנה לה, בהאשמות שעלו נגד היילי לאחרונה על קבלת טובות הנאה בשווי מאות אלפי דולרים בצורת כרטיסים לאירועי ספורט וטיסות במטוסי יוקרה פרטיים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE