כבוד השופט: ברט קאבנאו ישמש היום לראשונה כשופט בדיון בית המשפט העליון
לאחר שמינויו אושר בסנאט בתום הצבעה סוערת, השופט השמרן יתפוס את מקומו. קאבנאו מגשים את שאיפתם של רפובליקנים רבים מזה עשרות שנים לבית משפט שמרן

בית המשפט העליון יתכנס היום (שלישי) לדיון, וזו תהיה הפעם הראשונה שבה ברט קאבנאו ישב על כס השיפוט. כזכור, מינויו של קאבנאו אושר בשבת האחרונה בתום מאבק קשה בסנאט וברוב של 50 קולות מול 48 שהתנגדו למינוי. במהלך ההצבעה, בבניין הסנאט ומחוצה לו הפגינו באותה שעה רבים נגד המינוי, ועשרות מפגינים נעצרו.


נכנס היום לנעליים גדולות. ברט קאבנאו


קאבנאו צפוי לתפוס את מקומו לצד שמונת עמיתיו לכס המשפט. מדובר ברגע עליו חלמו השמרנים בארצות הברית במשך עשורים רבים, רגע שבו יש רוב שמרני בבית המשפט העליון - חמישה שופטים.

השופט אנתוני קנדי, אותו החליף קאבנאו, פרש בחודש יוני האחרון. אמנם הוא היה שמרן, אך דעותיו היו ליברליות יותר ופעמים רבות הוא התיישר לימין עמיתיו הליברליים. בניגוד אליו, קאבנאו צפוי להיות יותר נחוש בהחלטותיו השמרניות והוא צפוי להטות את בית המשפט ימינה.

כאשר שופטי העליון יושבים על פי הוותק שלהם, מינויו של טראמפ יהיו משני צדי השופטים. השופט ניל גורסוץ' מצד אחד, וקאבנאו מצד שני. עיני רבים נשואות אל בית המשפט כדי לבחון כיצד יתנהל קאבנאו כשופט עליון.

המחנה הרפובליקני קיווה להספיק להשביע את קאבנאו עוד לפני תחילת החודש, אז אמורה היתה להתחיל תקופת כהונתו. עם זאת, מינויו התאחר בשל טענות על תקיפה מינית שביצע בתיכון, האשמות שאותן הוא דחה מכל וכל.


סאגת המינוי הסתיימה לעת עתה. קאבנאו


אישורו של קאבנאו מסיים את הסאגה לעת-עתה, אולם ההצהרות הלא-מדויקות שמסר השופט בעדויותיו עשויות לשמש את הדמוקרטים לפתוח נגדו בהליכי הדחה אם וכאשר יחזירו לעצמם את השליטה בסנאט, והתעקשותם של הרפובליקנים למנות אדם שהואשם בתקיפה מינית על ידי שלוש נשים שונות, ובשקרים בוטים באשר לעברו גם על ידי מי שהיו חבריו לספסל הלימודים, עלולה לפעול נגדם בבחירות אמצע הכהונה בעוד חודש בדיוק.

עם זאת, ישנם משקיפים המאמינים כי קרב מוצלח על מינויו של שופט עליון שצפוי לחזק את הקו השמרני בבית המשפט כמעט בכל עניין יעורר התלהבות רבה יותר דווקא בקרוב המצביעים הרפובליקנים, חרף העובדה שעל פי הסקרים, פחות מ-40% מן האמריקאים תמכו במינוי בשבוע האחרון.

YOU MIGHT ALSO LIKE