מינוי ברט קאבנאו לעליון אושר בסנאט; עשרות מפגינים נעצרו
בתום דרמה עתירת פיתולים, שהסתיימה בעשרות מפגינים עצורים, אישר הסנאט על חודו של תער את מינויו של השופט השנוי במחלוקת לכס השיפוט העליון

בעוד עשרות מפגינים נעצרים בבניין הסנאט ומחוצה לו, וההצבעה מופרעת בצעקותיהם, הצליח הסנאט להתגבר על ההפרעות ולאשר את מינויו של ברט קאבנאו לבית המשפט העליון. התוצאה הסופית של ההצבעה היתה 50 בעד, 48 נגד, נוכחת אחת (ליסה מורקאוסקי, רפובליקנית מאלסקה) ונעדר אחד (סטיב דיינס, רפובליקני ממונטנה, שנעדר כדי להשתתף בחתונת אחיו. מורקאוסקי, שהתנגדה למינוי, התקזזה עמו).

תם, אך לא בטוח שנשלם. מליאת הסנאט רגע לאחר תום ההצבעה (צילום: CNN)


אישורו של קאבנאו מסיים את הסאגה לעת-עתה, אולם ההצהרות הלא-מדויקות שמסר השופט בעדויותיו עשויות לשמש את הדמוקרטים לפתוח נגדו בהליכי הדחה אם וכאשר יחזירו לעצמם את השליטה בסנאט, והתעקשותם של הרפובליקנים למנות אדם שהואשם בתקיפה מינית על ידי שלוש נשים שונות, ובשקרים בוטים באשר לעברו גם על ידי מי שהיו חבריו לספסל הלימודים, עלולה לפעול נגדם בבחירות אמצע הכהונה בעוד חודש בדיוק. 

עם זאת, ישנם משקיפים המאמינים כי קרב מוצלח על מינויו של שופט עליון שצפוי לחזק את הקו השמרני בבית המשפט כמעט בכל עניין יעורר התלהבות רבה יותר דווקא בקרוב המצביעים הרפובליקנים, חרף העובדה שעל פי הסקרים, פחות מ-40% מן האמריקאים תמכו במינוי בשבוע האחרון. 


ההצלחה בקרב על מינויו תעודד את הבייס הרפובליקני? (צילום: CNN)


הדרמה הגדולה בעצם הסתיימה אתמול, לאחר שהסנאטורים סוזן קולינס (רפובליקנית ממיין) וג'ו מנצ'ין (דמוקרטי ממערב וירג'יניה) הודיעו שיתמכו במועמד הנשיא טראמפ לכהן בבית המשפט העליון במשך שנות דור. מנצ'ין הודה שהופעתו הלוחמנית והמפלגתית של קאבנאו בשימוע שנערך לפני כשבוע וחצי עורר שאלות לגבי מזגו, אולם הביע את ביטחונו שבשבתו כשופט יגלה קאבנאו שליטה עצמית רבה יותר ופחות משוא פנים אידיאולוגי. 

מינויו של קאבנאו מגיע לאחר שרשרת אירועים חריגים, שכללו האשמות בתקיפה מינית, שימוע מיוחד בו העידו המתלוננת והשופט בנדון, חקירת FBI שהוגבלה כך שלא יכלה להניב תוצאות (כך למשל לא רואיינו המאשימה, הנאשם או עדים שהציעה המתלוננת, וכן לא נחקרו כלל האשמות התקיפה האחרות והסתירות בין עדותו של קאבנאו לעדויות חבריו מתקופת המכללה, וכן ראיון של המועמד לכס השיפוט ברשת פוקס ניוז בטלוויזיה ומאמר שפירסם בעיתון וול סטריט ג'ורנל - שניהם צעדים חסרי תקדים. 


YOU MIGHT ALSO LIKE