ממשל טראמפ מתנכל לדיפלומטים עם בני ובנות-זוג חד-מיניים
ב-2009 הבינה הילארי קלינטון שיש מדינות שלא רק שאינן מכירות בנישואים חד-מיניים, אלא גם יענישו את הדיפלומטים שלהן שיתחתנו כך במקום אחר, לכשישובו למולדת. אז היא הסכימה להעניק ויזות לבני זוג חד-מיניים גם ללא חתונה רשמית. כעת ממשל טראמפ מבטל את ההחלטה, וכמאה משפחות יעמדו בסכנת הפרדה

ארה"ב הודיעה השבוע כי תסרב להעניק ויזות דיפלומטיות לבני ובנות זוג חד-מיניים של דיפלומטים זרים ועובדי האו"ם. השינוי נכנס לתוקפו ביום שני והוא מעניק לבני הזוג הנפגעים מן ההחלטה עד ה-31 בדצמבר לעזוב את ארה"ב, להתחתן, או לשנות בדרך אחרת את מעמד הוויזה שלהם. מדובר בשינוי של כללים שהותקנו בשנת 2009.


ארה"ב מציגה זאת כצעד קדימה, אבל בפועל זה רק יגרום פגיעה לזוגות מסוימים (צילום: Shutterstock.com)


כיום ישנן 25 מדינות בעולם המכירות בנישואין חד-מיניים, ו-71 בהן יחסים הומוסקסואליים כלשהם ממשיכים להיות מחוץ לחוק. המדיניות החדשה של ממשל טראמפ הופצה במזכר לחברות האו"ם בו נכתב: "נכון לאחד באוקטובר 2018, בני זוג חד-מיניים המתלווים לדיפלומטים חדשים באו"ם או המבקשים להצטרף אליהם יידרשו להציג הוכחת נישואין כדי להיות זכאים לוויזה G-4 או לבקש שינוי למעמד שכזה". uhz, G-4 היא זו המוענקת לעובדי ארגונים בינלאומיים ולקרוביהם המיידיים.

על פי משרד החוץ "רק מערכת יחסים הנחשבת לנישואים בתחום השיפוט בה נערכה מבססת זכאות כבן או בת זוג לצרכי הגירה". משרד החוץ ניסה להציג את המהלך כצעד לעבר שוויון, בטענה כי "בני ובנות-זוג חד-מיניים של דיפלומטים אמריקאים נהנים כעת מאותן זכויות והטבות כמו בני-זוג מן המין השני".

אולם מבקרי הצעד טוענים כי הצעד מפלה זוגות חד-מיניים לרעה, לאור העובדה שמדינות רבות בעולם אינן מכירות בנישואים חד-מיניים. שגרירת ארה"ב לאו"ם לשעבר, סמנת'ה פאוור, תקפה את המדיניות וכינתה אותה "אכזרית שלא לצורך ומונעת מדעות קדומות" וציינה כי רק 12% מחברות האו"ם מכירות בנישואים חד-מיניים.


"צעד אכזרי שלא לצורך". שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, סמנת'ה פאוור (צילום: Shutterstock.com)



ארגון ה-UN-Globe, הפועל למען שוויון לקהילת הלהט"ב באו"ם, כינה את המדיניות החדשה של ממשל טראמפ "שינוי מצער בכללים", והסביר כי "בני זוג שכבר נמצאים בארה"ב יכולים אמנם ללכת לעירייה ולהתחתן, אבל הם עלולים לעמוד בפני רדיפה וענישה בשובם למדינה שבה יחסים חד-מיניים או נישואים חד-מיניים אסורים על פי החוק".

החריגה היחידה מן הכלל תהיה בנוגע למדינות שאינן מכירות בנישואים חד-מיניים, ורק בתנאי שאותה מדינה מעניקה אשרת שהייה לבני זוג חד-מיניים של דיפלומטים אמריקאים המשרתים בתחומה. ההחלטה החדשה תפגע בכ-105 משפחות. ההחלטה מהווה ביטול של מדיניות שהותקנה בידי שרת החוץ לשעבר הילארי קלינטון ב-2009.

YOU MIGHT ALSO LIKE