העיר שמתכחשת ללילה תוחשך לזכר 58 הרוגי הטבח אשתקד
בשעה 10:01 בלילה יתחילו כמה דקות של הדבר הכי נדיר ב"סטריפ" המפורסם של לאס וגאס - חושך מוחלט. כל השלטים והאורות ייכבו. בשעה 10:05, אז נשמעו לפני שנה היריות הראשונות, יתחילו להקריא את שמות 58 האנשים שאיבדו את חייהם באותו טבח חסר היגיון

עשרות ומאות אלפי נורות חשמל תיכבנה מחר(שני) בלילה: אלה שמאירות את הפירמידה שבחזית מלון הלוקסור, ואלה שנוגהות מתוך ההעתק של מגדל אייפל והכדור הפורח שבחזית מלון פריס, ואלה שזוהרות מסיפון ספינת שודדי הים שבחזית הטרז'ר איילנד, וכל האורות של כל השלטים שהופכים את הסטריפ של לאס וגאס למקום שללילה אין נחלה בו - כולם יפנו את מקומם לחושך, בעצרת הזיכרון להרוגי הטבח הנורא, בפסטיבל ההארבסט לפני שנה, אז פתח אדם באש מחדר במלון מאנדרליי ביי, הרג 58 ופצע מאות נוספים.


העיר שמתכחשת לחושך, ללילה ולזמן תלבש עלטה ותיזכר באלה שאינם (צילום: YouTube)


בנוסף לרגע האפלה, הנדיר כל-כך בעיר שמתכחשת לא רק לחושך ולשינה אלא למושג הזמן עצמו, אנשי העיר ופרנסיה הקימו שני אתרי הנצחה חדשים המעלים על נס את 50 האנשים שקיפחו את חייהם. במהלך החודשים האחרונים התבצעו עבודות להקמת "גן ההחלמה הקהילתי" באזור הדאונטאון של העיר, שהפך מצבת זיכרון זמנית לאתר הנצחה קבוע.

הגן, שנוצר במהירות בעקבות האסון, מקושט כעת בתוספות כמו זוג כנפי מלאך גדולות. בנוסף, ראשי התיבות של שמות כל הקורבנות נחרטו באבן. מה שהחל כמחווה של גנן נוף מקומי עבור המתים התפתח ליותר מזה. בין 58 העצים שנשתלו במקום יושבת אנדרטה מעץ ואבן, המשלבת תמונות של רבים מהקורבנות ומסר רב-עוצמה:

"האחד באוקטובר 2017 שינה את לאס וגאס לעד", נכתב שם. "הפעם, אנו כקהילה דחפנו חזרה במעשה מכוון מאד - הפעם שתלנו גן, לא רק של עצים ופרחים, אלא שתלנו גן של אהבה, תקווה וחמלה". הגן, הממוקם בכתובת סאות' קזינו סנטר 1015, יוקדש מחר לזכר הנפגעים בשעה 6:30 בערב.


קיר הזיכרון בגן ההחלמה הקהילתי (צילום: YouTube)


השלטים לאורך הסטריפ יוחשכו בשעה 10:01 במחווה שתימשך מספר דקות. הפעם האחרונה שהשלטים האיקוניים כבו היתה בשמונה באוקטובר אשתקד, שבוע לאחר הטבח בפסטיבל מוזיקת הקאנטרי. בשעה 10:05, אותה שעה בה פילחו היריות הראשונות את חלל האוויר, יוקראו שמותיהם של 58 הקורבנות בגן ההחלמה הקהילתי.

האסון מונצח גם במוזיאון מחוז קלארק, בפרבר הנדרסון. התערוכה "איך התאבלנו" מכילה רבות מן המחוות המרגשות שהושארו באתרי הנצחה מאולתרים אשר צצו תוך שעות לאחר הטבח. צוות של 25 מתנדבים תרם 7,000 שעות עבודה כדי לאסוף את 15 אלף הפריטים המרכיבים את האוסף של המוזיאון - נרות, כובעי בוקרים, מגפיים, דגלים, בובות של חיות ופריטים אחרים, רבים מהם עם מסר אישי שמוצמד אליהם.

המוזיאון ממוקם בכתובת סאות' בולדר הייוויי 1830 בהנדרסון. הוא פתוח מתשע בבוקר עד ארבע-וחצי אחר הצהריים, ועלות הכניסה היא שני דולר למבוגר ודולר לילד. התערוכה תוצג עד ה-24 בפברואר 2019. שני אתרי ההנצחה החדשים מצטרפים לפרויקט הדיוקנאות\אתר הזיכרון לאחד באוקטובר שנפתח ב-17 בספטמבר השנה בגלריית הרחבה של מרכז השלטון של מחוז קלארק בדאונטאון לאס וגאס. תערוכת הזיכרון תהיה פתוחה לציבור משמונה בבוקר עד חמש אחר הצהריים, עד וכולל יום שישי, ה-18 באוקטובר. הכניסה חינם.

YOU MIGHT ALSO LIKE