שערוריה אמיתית, או ניסיון אחרון ונואש לחסום את מועמדותו של ברט קאבנאו?
כבר יומיים שוושינגטון רוחשת בשל מכתב מסתורי שהסנאטורית דיאן פיינסטין קיבלה בנוגע למועמד הנשיא טראמפ לביהמ"ש העליון ו"אישה שהכיר בתיכון". היום העבירה פיינסטין את המכתב ל-FBI. הפרטים על תוכן המכתב דלים ועמומים, ובכל מקרה מבחינה פלילית חלה התיישנות, אבל עדיין יש פוטנציאל לכדור שלג שיחסום את מינויו של השופט השנוי במחלוקת לכהונה הרמה

ההצבעה על אישור מינויו של ברט קאבנאו לבית המשפט העליון לכל ימי חייו צפויה להיערך לפני סוף החודש, אולם הדמוקרטים חשים כאילו ההליך כולו מואץ מדי מבלי שיינתן להם די זמן - או די נתונים - לבחון לעומק את התאמתו של מועמד הנשיא טראמפ לתפקיד הרם.


צוחק מי שצוחק בעליון? (צילום: CNN)

פחות מעשרה אחוזים מן החומר הנוגע לעבודתו של קאבנאו, כיום שופט בערכאת הערר הפדרלית בוושינגטון הבירה, כפרקליט בבית הלבן תחת הנשיא ג'ורג' בוש הבן. גם בחומר שכבר כן פורסם יש די והותר "בשר" למתנגדי המועמדות לנעוץ בו את שיניהם - בעיקר סתירות מהותיות בין הראיות לעדותו של המועמד בפני ועדת המשפט של הסנאט - ואין מנוס מן התמיהה מה יש בחומר שהבית הלבן מתעקש להסתיר.

כעת מסתמן שיש פרשייה מרעישה הנוגעת לעברו הרחוק של המועמד. היום דווח בכלי תקשורת שונים כי הסנאטורית הדמוקרטית דיאן פיינסטין מקליפורניה העבירה מכתב שהועבר אליה לידי ה-FBI, הנוגע לאירוע שהתרחש כביכול בין המועמד לאישה שהכיר בהיותו תלמיד תיכון. האישה נשוא המכתב מיוצגת על ידי עורכת הדין דברה כץ, ממשרד כץ, מרשל ובנקס, המרבה לייצג נפגעות תקיפה מינית, כולל כמה שהמקרים שלהן התפרסמו כחלק מתנועת #Metoo.

המכתב הועבר לפיינסטין על ידי חברת בית הנבחרים הדמוקרטית אן אשו מקליפורניה, שקיבלה אותו מידי הנפגעת דרך עורכת דינה. שתי המחוקקות סירבו בתוקף לדון בתוכן המכתב, ופיינסטין היתה נתונה ביומיים האחרונים ללחצים כבדים מצד עמיתיה בסנאט לשתף אותם במכתב כדי שיחליטו ביחד מה לעשות בו.


נכנעה ללחץ, או מיצתה את האפקט הדרמטי של שלב ה"להחזיק במכתב ולשתוק"? דיאן פיינסטין (צילום: ג'יי. סקוט אפלווייט, AP)


"קיבלתי מידע מאדם בנוגע למועמדותו של ברט קאבנאו לבית המשפט העליון. אותה אישה דרשה בתוקף לשמור על חשאיותה, סירבה בתוקף להיחשף או לדחוף את העניין מעבר לכך", הסבירה פיינסטין. "כיבדתי את החלטתה. עם זאת, הפניתי את העניין לרשויות החקירה הפדרליות".

כרגע לא ברור מה תהיה השפעת המכתב, במיוחד לאור העובדה שמדובר ככל הנראה בעניין שחלה עליו תקופת ההתיישנות זה מכבר, גם אילמלא הבהירה הנפגעת לכאורה כי אינה מעוניינת לקדם את טענותיה מעבר למכתב למחוקקות שלה. האם מדובר בסיפור של ממש, שיש מספיק סיבה לחשוב שאפשר להוכיח אותו? או מעין תעלול קוסמים בו מנופפים הדמוקרטים במעטפת פרס ריקה כדי לנסות להערים מכשול אחרון בדרך למינוי שעלול להיות קטלני לחלק גדול מסדר היום שלהם?

עם זאת, מדובר בנושא נוסף בו עלול המועמד - אחד השנויים במחלוקת זה עשרות שנים לתפקיד - לסבך את עצמו באי אמירת אמת, כפי שעשה במספר מקרים עד כה, בעדותו בעל פה ובכתב לועדת המשפט של הסנאט. אם יתברר שיש כאן האשמה מוצקת, עלול להיווצר לחץ ציבורי שיקרין גם על סביבתו הקרובה של השופט קאבנאו ויגביר את הלחץ עליו להסיר את שמו מן המועמדות, כפי שכבר קרה בעבר למועמדים אפשריים רבים, תחת נשיאים משתי המפלגות, בשל שערוריות בנושאים שונים

YOU MIGHT ALSO LIKE