היסטוריה במישיגן: לראשונה צפויה להיבחר אישה מוסלמית לקונגרס
רשידה טלייב נבחרה במחנה הדמוקרטי לאחר שאיש לא התמודד מולה. היא צפויה לזכות גם בבחירות האמצע בנובמבר. באוהיו מסתמן ניצחון דחוק לרפובליקנים

מחוקקת לשעבר ממישיגן, רשידה טלייב, זכתה במועמדות הדמוקרטית במירוץ לבית הנבחרים, והיא צפויה להיות האישה המוסלמית הראשונה שנבחרת לקונגרס.


צפויה לעשות היסטוריה. רשידה טלייב



מול טלייב לא התמודדו מועמדים רפובליקנים או מועמדים אחרים במירוץ למחוז הבחירה ה-13. משמעות הדבר היא שטלייב צפויה לזכות במושב בבחירות בנובמבר. היא תחליף את ג'ון קוניירס, שהחזיק בתפקיד מאז שנת 1965. קוניירס, שהואשם בהטרדה מינית, עזב את תפקידו בדצמבר בטענה לבעיות בריאות.

מוקדם יותר, הפסיד בוב מק'קולוך, התובע הלבן שקיבל תשומת לב ארצית בעקבות הטיפול שלו בחקירת הירי המשטרתי במייקל בראון, לחבר מועצה שחור מפרגוסון, ווסלי בל. מק'קלוך קיווה לנצח בבחירות לתפקיד התובע בפעם השמינית, אך הפעם בל צפוי לקבל את התפקיד.

בן, עו"ד, תובע ושופט לשעבר בן 43, נבחר כחבר מועצה לפני כשלוש שנים בזמן שברחובות נעשתה מחאה גדולה בעקבות מותו של בראון -  צעיר בן 18 שלא היה חמוש, נהרג ב-9 באוגוסט 2014, בעימות ברחוב עם השוטר דארן וילסון, שלא הואשם בעקבות האירוע.

בינתיים, הרפובליקנים הכריזו ניצחון במירוץ על המושב של המחוז הבחירה ה-12 באוהיו - לפחות לשלושה חודשים נוספים.


ניצחון בקולות מעטים. טרוי באלדרסון


המועמד הרפובליקני טרוי באלדרסון גבר על יריבו הדמוקרטי דני או'קונור בהפרש מזערי של 0.8% בתום ספירת 99% מן הקולות. לאו'קונור נותרה תקווה קלושה, שכן יש כ-8,400 קולות נעדרים וקולות "זמניים" (של מצביעים שזכותם להצביע טרם אומתה סופית) שעדיין לא נספרו.

עם זאת, או'קונור יצטרך לזכות בשיעור נכבד מאד של 61% מאלה כדי לנצח, וספק אם כך יקרה. מנגד, אם ינצח אפילו בשיעור נמוך יותר ייתכן שיקטין את יתרונו של באלדרסון אל מתחת ל-0.5% - דבר שעל פי החוק באוהיו יחייב ספירה חוזרת של הקולות.

מחוז הבחירה ה-12 באוהיו הוא המחוז שבו ניצח הנציג הרפובליקני הפורש פאט טיברי בהפרש של 36.5% לפני שנתיים בלבד. למעשה, הרפובליקנים ניצחו בו מדי שנתיים, בקביעות ובהפרשים גדולים, מזה 30 שנה, כך שבכל מקרה מדובר בעצם בהישג לדמוקרטים ובסימן לבאות בנובמבר.

בבחירות אמצע הכהונה ייפגשו השניים שוב, כך שמדובר רק בסיבוב הראשון והפחות מכריע, שמעניק כהונה של שלושה חודשים בלבד, לעומת הבחירות בנובמבר שהן על כהונה מלאה של שנתיים.

במיזורי נראה כי חוק "הזכות לעבוד", המאפשר לעובדים שלא להצטרף לאיגוד ולא לשלם דמי חבר לאיגוד גם אם מקום העבודה שלהם מאוגד, שהעביר בית המחוקקים של המדינה, בוטל על ידי המצביעים בקלפי. טרם הסתיימה ספירת הקולות, אבל מצביעי ה"לא" עולים על תומכי החוק בשיעור של כשניים לאחד לאחר ספירת ב-94% מן הקולות.

בפריימריז למועמדות לסנאט במיזורי ניצחו כצפוי קלייר מק'קאסקיל הדמוקרטית והמכהנת וג'וש האולי הרפובליקני, שהוא המועמד החזק ביותר שהוצב נגד מק'קאסקיל בשלוש מערכות בחירות, ונחשב לבעל סיכוי טוב לגבור עליה בנובמבר.


התמיכה של סאנדרס ואוקאסיו-קורטז לא עזרה. עבדול אל-סייד


במישיגן לא הספיקה תמיכתם של ברני סאנדרס ואלכסנדריה אוקאסיו-קורטז לסחוף את המועמד הפרוגרסיבי עבדול אל-סייד לניצחון בפריימריז למשרת המושל, והפייבוריטית גרטשן וויטמר ניצחה כצפוי, בדיוק בהפרש שחזו הסקרים המשוקללים - 50.4% מול 33.4%, כשהמועמד השלישי שרי ת'יינדר, שלא לגמרי בטוח אם הוא רפובליקני או דמוקרטי, גרף 16.3 אחוזים. וויטמר תתמודד בבחירות בנובמבר מול ביל שוואט, שגבר בקלות על שלושה מתמודדים אחרים עם 51 אחוזים, כשהיריב הקרוב ביותר גורף 24.4%.

בקנזס נלחם חביבו של הנשיא טראמפ, קריס קובאק (לשעבר יו"ר "ועדת הזיופים בבחירות" שלא העלתה כל זיופי בחירות משמעותיים, ואשר הושפל בבית משפט והורשע בביזיון בית הדין בניסיון להגן על מאמציו כמזכיר המדינה למנוע מאלפי בעלי זכות הצבעה לממש אותה) על חייו הפוליטיים, והוא מפגר ב-0.6% לאחר ספירת 67% מן הקולות. בצד הדמוקרטי ניצחה כצפוי לורה קלי עם 51% מול שלושה יריבים שאיש מהם לא חצה את קו ה-23%, נכון לספירת 67% מן הקולות.

YOU MIGHT ALSO LIKE