400 מיליון דולר למניעת הצפות, בניית דיור בר השגה ושיפור התשתיות- כעת גם הציבור במיאמי יהיה מעורב בסדרי העדיפויות בעיר
נציגות של שבעה תושבים תסייע להחלטה לאן לרכז את כספי אגרת החוב MIAMI FOREVER וזאת בעקבות דרישת קהילות רבות בעיר להיות מעורבות בהחלטה. "העירייה לא הקדישה תשומת לב מספקת לקהילות הפגיעות שלנו, ויצרה מדיניות קלוקלת שהעמיקה את הפער בינן לקהילת אמידות יותר ובין עניים ועשירים וצמצמו מאוד את האמון ברשויות" טענה אחת הנציגות

בעוד עיריית מיאמי תוהה כיצד בדיוק להוציא תקציב של 400 מיליון דולר, שהיא לווה כדי להערך למניעת הצפות ושטפונות, לבנות דיור בר-השגה ולשפר את הפארקים, היא תנסה להיוועץ בתושבים, שהסכימו שיוטל עליהם מס, כדי לממן את הפרויקטים הרבים והגדולים. כמה קבוצות של פעילים ופוליטיקאים חגגו את ההצבעה בנובמבר, שאישרה להנפיק את אגרת החוב  Miami Forever המאפשרת לעיריה להשתמש בכספי המיסים, כדי לממן זאת, אלא שעתה, קבוצות שונות של תושבים דורשות שלתושבי שכונות ורבעים שונים תותר מעורבות בקבלת החלטות לגבי אופי הפרויקטים המתוכננים ומימונם. 


הצפות בעיר במהלך חודש אוגוסט בשנה שעברה

"עלינו לעשות את זה באופן הנכון ביותר", אמר הנציב קן ראסל במפגש של הועדה בשבוע שעבר.מיאמי תקים גוף אזרחי למשך 10 שנים, שיוכל לבחון פרויקטים שמומנו על ידי כספי אג"ח ויגיש המלצות לועדת העיר שהיא תהיה זו שמקבלת את ההחלטות הסופיות.

שבעה אנשים ישבו במועצה עם נציג של כל אחד מהרובעים, מינוי אחד יהיה בשיטת הרוטציה ויוחלף מדי שנה ומינוי אחד יהיה מטעמו של ראש העיר פרנסיס סוארז. חברי המועצה חייבים יהיו להיות תושבי העיר מיאמי ובגוף הזה חובה שיהיו  חברים גם פעילים בקהילה. רוב החברים יכהנו כהונה בת שנתיים, לבד מהחברים שבמינוי הרוטציוני, שיכהנו שנה בלבד.

התקנות הללו אושרו על ידי חברי המועצה בהצבעה ומעתה יוכל התהליך של קבלת ההחלטות העתידיות לגבי כיצד יחולק תקציב 400 מיליון הדלר.

כפי שפורסם במהלך הקמפיין שקדם להנפקת האג"ח, חלק מהסכומים כבר מוגדרים לתחומי העשייה:

  • 192 מיליון דולר לשידרוג מערכת תיעול המים, משאבות למניעת שטפונות והצפות ושיפור חומת הים, כל אלה במגזר של התמגנות לקראת עלייה במפלס מי הים.
  • 100 מיליון דולר לדיור בר-השגה ופיתוח כלכלי.
  • 78 מיליון דולר לפרקים ומתקני תרבות.
  • 23 מיליון דולר לשיפור מערכת הכבישים.
  • 7 מיליון דולר לבטיחות הציבור.

העיריה תפעל למימוש הפרויקטים הללו במהלך השנים הקרובות. מדובר במגוון רחב של תחומים שאמורים לענות על דרישות הציבור, עם שפע של צרכים של אוכלוסיות שונות באזורים ורבעים שונים.

נציבים אחדים ציינו, כי צריך שלצד המועצה יהיו מספר אנשי מקצוע המנוסים במימון פרויקטים ציבוריים והם אלה שיוכלו לנתח באופן מקצועי ביותר את התכניות ואת המשמעות הכספית של מימונן. "אנשים שמבינים בתמחור וכאלה שמבינים באגרות חוב." אמר הנציב מאנולו רייס.

חלק מפעילי הקבוצות החברתיות דרשו שייכללו בפרויקטים גם קבוצות מיעוט שבדרך כלל מוזזות הצידה בעת ביצוע פרויקטים גדולים. "אם נכניס לתוך התכנית אנשים בעלי עור כהה מהקהילה, הדינמיקה של הקבוצה תשתנה", אמרה טרנסי בריאנט, פעילה חברתית שהשתתפה בפגישה. היא מקווה לדבריה, שקהילות בהן ההכנסה נמוכה, תקבלנה את הנתח המגיע להן כשהכסף יתחיל להיות מחולק."

היא השתתפה בדיון ביחד עם אנשים נוספים, שדיברו בשם רשת של ארגונים ופרטיים הידועים בכינוי  ברית האקלים של מיאמי  Miami Climate Alliance חלק מאנשי הקבוצות העבירו באחרונה מכתב לראש העיר סוארז, שנטען בו כי: "הממשל לא הקדיש תשומת לב מספקת לקהילות הפגיעות שלנו, והותירו קהילות רבות עם הבטחות שלא קוימו ומדיניות קלוקלת, שהעמיקה את הפער בינן לקהילת אמידות יותר ובין עניים ועשירים וצמצמו מאוד את האמון בממשל".

"אנו מקווים כי האג"ח הללו יש בהן את הפוטנציאל לסלק את אי האמון, שמביא עימו חוסר שיוויון ולעומת זאת, יגביר וישפר את הנוכחות של הפגיעים ביותר לעליית מפלס פני הים, סופות הוריקן, עוני, חסרי בית וגורמים קשים אחרים, שמאיימים על החברה שלנו ועל העיר שלנו." נכתב במכתב, שנחתם על ידי שישה מנהיגי ארגונים חברתיים קהילתיים.

מאגי פרננדז מנהיגה חברתית ונשיאת ארגון מיאמי ברת הקיימא  Sustainable Miami אמרה, שהיא מרוצה מהרצון הטוב של המועצה לשתף את הברית והמלצותיה בדיוני והחלטות המועצה.

"מחויבות בתהליך החל מהשלבים הראשונים היא דבר מבורך." היא אמרה. עם זאת, חברי המועצה עדין צריכים להיבחר והתכניות צריכות לעבור אישורים. זלאלם אדפריס, מנהלת התכנית לעמידות האקלים וחברת הברית איתגרה את הנציבים למנות מועצה מגוונת ככל שניתן ולהגדיר פרויקטים ראשוניים ברורים, שיראו לקהילה את המחויבות ואת הרצון הטוב לבצע את הנידרש. "זו הזדמנות בלתי חוזרת לבצע תכנית שמעולם לא בוצעה ולהצליח בה". היא אמרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE