בכיר בקליפורניה גנב את מענקי הקורונה המיועדים לתושבים - והשקיע בנדל"ן
פקיד רפובליקני בכיר במחוז אורנג', שאשתו מכהנת כשופטת מחוזית, הצליח להונות את הממשל האמריקאי ואת הציבור בעת ובעונה אחת

פקיד בכיר בקליפורניה הסכים להודות באשמת קשירת קשר, בהתפתחות משמעותית בחקירה פדרלית בנוגע לשימוש לרעה בכספי סיוע למגפת הקורונה.

התובעים טוענים כי המפקח הראשון של מחוז אורנג', אנדרו דו, היה מעורב בתכנית שכללה עמותה להעברת מיליוני דולרים שנועדו לסייע לתושבים פגיעים במהלך המגפה לרווח אישי.

ביום שלישי, דו הסכים לחתום על הסדר טיעון בגין קשירת קשר לביצוע שוחד בקשר לתכנית. כחלק מההסדר, דו יתפטר מתפקידו, מה שהופך אותו למפקח הראשון במחוז אורנג' שעומד בפני אישומים כאלה בחמישים השנים האחרונות, על פי התובע המחוזי טוד שפיצר.

"מר דו הפר באופן חד-משמעי את אמון הציבור", אמר שפיצר במסיבת עיתונאים משותפת עם תובעים פדרליים.

מפקח המחוז אנדרו דו | צילום: AP

המקרה מגיע לאחר שרשויות פדרליות פתחו בחקירה על הטיפול בכספי סיוע הקורונה שחולקו לעמותות מקומיות. החקירה חשפה כי ארגון Viet America Society, עמותה שדו קידם שנועדה לספק ארוחות לקשישים ונכים, השתמשה לרעה בכמעט 10 מיליון דולר, כאשר רק חלק קטן מהכסף הגיע ליעדו המקורי.

לפי התובע האמריקאי מרטין אסטרדה, רק 15 אחוז מהכספים שימשו למטרות העמותה, בעוד שהשאר הופנה להשקעות נדל"ן ואינטרסים אישיים אחרים.

המקרה החריף לאחר שסוכנים פדרליים פשטו על ביתם של דו ובתו, ריאנון דו, אם כי הרשויות אישרו שהיא לא תעמוד לדין ומשתפת פעולה עם החקירה.

לפי התובעים, הרשויות הפדרליות תפסו 2.4 מיליון דולר בקשר לחקירה ודו הסכים לוותר על כל זכות בכסף זה ובשני בתים במחוז אורנג'.

עורכי הדין של דו הציעו תגובה מועטה בנושא מלבד הוצאת התנצלות קצרה בשמו.

פול ס. מאייר, עורך דינו של אנדרו דו, אמר: "מתוך כבוד להליך המשפטי, אין זה ראוי להגיב בשלב זה. עם זאת, ראוי להעביר את התנצלותו הכנה של אנדרו דו ועצבותו העמוקה למשפחתו, לבוחריו במחוז אחד ולעמיתיו".

דו, דמות רפובליקנית בולטת ופליט וייטנאמי לשעבר, ניהל קריירה פוליטית ארוכה, שירת כתובע וחבר מועצת עיר לפני שהבטיח מקום במועצת המפקחים בת חמשת החברים רבת ההשפעה.

מפקחת מחוז אורנג' קטרינה פולי גינתה את "רמת השחיתות המדהימה" שנחשפה בחקירה: "אנדרו דו ומאפשריו חייבים לשלם את המחיר על פשעיהם נגד תושבי מחוז אורנג'".

החקירה עדיין נמשכת, כשהרשויות ממשיכות לחקור את המעורבים בתכנית.

בעוד שאשתו של דו היא שופטת מכהנת במחוז אורנג', אסטרדה סירב לענות לשאלות כתבים האם היא מעורבת בתכנית, ורק ציין שהחקירה נמשכת.

YOU MIGHT ALSO LIKE