בכיר איראני מואשם במזימת חיסול של פעילת זכויות אדם אמריקאית-איראנית
סיח' עלינג'אד נמלטה מאיראן בשנת 2009 ומאז היא חיה בניו יורק ופועלת נגד המשטר בטהראן - מה ששם אותה כמטרה לחיסול

תובעים אמריקאים הגישו כתב אישום נגד חבר במשמרות המהפכה האיראניים בגין מזימת התנקשות להרוג את מסיח' עלינג'אד, פעילת זכויות אדם איראנית-אמריקאית, על אדמת ארצות הברית.

כתב האישום המעודכן מציין את רוחוללה בזגנדי ושלושה גברים נוספים במזימת "רצח בשכר", וכן בהאשמות של הלבנת הון והפרת סנקציות.

פעילת האופוזיציה האיראנית והעיתונאית חיה בגלות בניו יורק. כתב האישום שנחשף אינו מזכיר את שמה, אך עלינג'אד אישרה לסוכנות הידיעות AP ולניו יורק טיימס כי היא הייתה המטרה המיועדת.

עלינג'אד | צילום: Getty Images

בזגנדי מתואר במסמכי בית המשפט כתת-אלוף ששירת בעבר כראש מחלקת הנגד-מודיעין של משמרות המהפכה. יש לציין כי הוגש נגדו כתב אישום, אך הוא אינו במעצר. 

באוקטובר 2017, ממשלת ארה"ב הגדירה את משמרות המהפכה כארגון טרור גלובלי, באומרה כי הארגון מילא תפקיד מרכזי בתמיכה במעורבות איראן בטרור בינלאומי.

באפריל 2023, משרד בקרת נכסים זרים ציין כי בזגנדי היה מעורב במזימות התנקשות נגד עיתונאים, אזרחים ישראלים ואחרים שנחשבו לאויבי איראן, לצד השתתפותו במעצר אסירים זרים המוחזקים באיראן ומעורבותו בפעולות בסוריה של מחלקת הנגד-מודיעין של משמרות המהפכה, כפי שצוין בכתב האישום.

תובעים פדרליים הגישו כתבי אישום נגד שבעה אנשים נוספים.

"לא נסבול מאמצים של משטר אוטוריטרי כמו איראן לערער את הזכויות הבסיסיות המובטחות לכל אמריקאי", אמר התובע הכללי מריק ב. גרלנד בהצהרה. "שלושה מהנאשמים במזימה המזעזעת הזו נמצאים כעת במשמורת אמריקאית, ולעולם לא נפסיק לעבוד כדי לזהות, למצוא ולהביא לדין את כל אלה שמסכנים את ביטחון העם האמריקאי".

עלינג'אד נמלטה מאיראן לאחר הבחירות לנשיאות השנויות במחלוקת בשנת 2009.

בראיון אחרון, היא אמרה לניו יורק טיימס כי היא "נחושה יותר לתת קול לעם האיראני, במיוחד לנשים, שלמעשה מתמודדות עם אותם רוצחים בתוך מדינתן".

YOU MIGHT ALSO LIKE