ההצבעה המוקדמת בנבדה "מאותתת על סכנה רצינית להאריס"
זהו היום השלישי להצבעה המוקדמת במדינת המפתח, והנתונים העדכניים מצביעים על גל גדול של רפובליקנים לעומת דמוקרטים – מה שצפוי להכניס את המפלגה "לחרדה אפית"

הצבעה מוקדמת בנבדה מאותתת על סימן אזהרה לקמלה האריס, כאשר הרפובליקנים מחזיקים בהובלה בלתי צפויה לאחר שלושת הימים הראשונים של ההצבעה המוקדמת והצבעה בדואר.

נתונים שפורסמו בשעה 22:00 ביום שני על ידי מזכיר המדינה של נבדה, הראו כי הרפובליקנים עקפו את הדמוקרטים בהצבעה בדואר, EASE והצבעה מוקדמת, עם 96,858 קולות שנמסרו על ידי מצביעים רפובליקנים רשומים לעומת 88,983 על ידי דמוקרטים רשומים, מה שמעניק למפלגה הרפובליקנית יתרון של 8,000 קולות ברחבי המדינה, או 3 אחוזים. 59,515 קולות נוספים נמסרו על ידי מצביעים שאינם רשומים לאף אחת משתי המפלגות העיקריות.

נבדה הייתה מדינת קרב מפתח בבחירות לנשיאות לאורך ההיסטוריה שלה. למרות שתמכה במועמדים דמוקרטים מאז 2008, הניצחונות היו לעתים קרובות בשוליים קטנים (ביידן ניצח ב-2020 ב-33,596 קולות וקלינטון ניצחה ב-2016 ב-27,202 קולות).

תושבי נבדה בהצבעה המוקדמת | צילום: AP

ג'ון רלסטון, פרשן פוליטי בנבדה ועורך ה-Nevada Independent, כתב בבלוג ההצבעה המוקדמת היומי שלו כי לרפובליקנים לא הייתה הובלה בהצבעה מוקדמת בנבדה בשלב זה של מרוץ נשיאותי מאז 2008. אז, ה"מכונת ריד" (הקואליציה של מצביעים שתמכו בסנאטור הדמוקרטי הארי ריד) עזרה להבטיח דומיננטיות דמוקרטית.

בעוד שהדמוקרטים מובילים בהצבעה בדואר (42.5 אחוז דמוקרטים ו-30.2 אחוז רפובליקנים), הרפובליקנים שולטים בהצבעה מוקדמת אישית (27.8 אחוז דמוקרטים ו-51.9 אחוז רפובליקנים), מה שנותן להם את ההובלה הכוללת עד כה.

רלסטון כתב כי המספרים בהצבעה המוקדמת "עלולים לאותת על סכנה רצינית לדמוקרטים ולקמלה האריס כאן". הוא הוסיף כי "חומת האש של קלארק כמעט קרסה לחלוטין", בהתייחסו להסתמכות של הדמוקרטים על הצבעה חזקה במחוז קלארק, המחוז הגדול ביותר והנוטה ביותר לדמוקרטים בנבדה.

עם זאת, עם הישגי הרפובליקנים גם שם, המספרים המוקדמים מוסיפים לדאגות עבור הדמוקרטים. נכון ליום שני, 66,560 דמוקרטים הצביעו מוקדם בקלארק, לעומת 62,108 רפובליקנים, הובלה של רק 4,000 קולות. 42,621 קולות נוספים נמסרו על ידי מצביעים אחרים.

למרות מגמות מוקדמות אלה, עדיין נותרו קולות רבים להצבעה לפני יום הבחירות. עם 11 ימים נוספים של הצבעה מוקדמת לפנינו, רק 12.4% מכמעט 2 מיליון המצביעים הרשומים בנבדה הצביעו.

כאשר האריס מחזיקה בהובלה זעירה של 0.3 אחוז על דונלד טראמפ בממוצע הסקרים האחרון של FiveThirtyEight, כל קול עשוי לעשות את ההבדל.

בעוד שרלסטון אמר כי "מוקדם מדי לקרוא לזה מגמה", הוא הוסיף כי אם הדמוקרטים לא יצליחו לחזק את התמיכה במחוז קלארק, המפלגה עלולה להתמודד עם אתגר רציני.

"רחוק מלהסתיים, מוקדם מדי לקבוע", אמר רלסטון, אך הוסיף, "עוד כמה ימים כאלה, והחרדה הדמוקרטית תגיע לממדים אפיים".

YOU MIGHT ALSO LIKE