חמישיית הסנטרל פארק שזוכו מאשמה תובעים את טראמפ בגין הוצאת דיבה על הערותיו בעימות
חמישיית הסנטרל פארק טענו בתביעה פדרלית שהוגשה בפנסילבניה כי דונלד טראמפ טען באופן שקרי שהם הודו באשמה בתקיפה משנת 1989

חמישיית הסנטרל פארק, קבוצת גברים שזוכו מאשמת אונס ותקיפה של אישה בסנטרל פארק ב-1989, הגישו תביעת דיבה פדרלית נגד דונלד טראמפ בפנסילבניה בעקבות הערותיו בעימות הנשיאותי האחרון מול קמלה האריס.

התביעה מתמקדת בטענות טראמפ במהלך העימות, שנצפה על ידי 67 מיליון צופים, לפיהן הנאשמים הודו באשמה ושגרמו למותו של אדם. טענות אלו שקריות, שכן החמישייה זוכתה מכל אשמה, והקורבן, למרות פציעותיה הקשות, שרדה את התקיפה.

 

הפעיל החברתי קורי וייז, חובש כובע, נושא דברים בוועידה הלאומית הדמוקרטית בשיקגו ב-22 באוגוסט. חברים אחרים מחמישיית הפארק המרכזי - משמאל: הפעיל קווין ריצ'רדסון, חבר מועצת העיר ניו יורק יוסף סלאם והפעיל ריימונד סנטנה - מצטרפים לוייז על הבמה.

 

בזמן הפשע המקורי, טראמפ פרסם מודעה בעיתון בעמוד שלם שקראה להחזרת עונש המוות בניו יורק, מהלך שנתפס כתגובה ישירה לתקיפת הרצה בפארק. לאחר חקירה מחודשת של המקרה ולאחר שנמצאה התאמת DNA לחשוד אחר, זוכו הנאשמים, שהיו שחורים והיספנים, מכל אשמה. עד אז, הם כבר ריצו שנים בכלא.

במהלך העימות הנשיאותי, כאשר האריס הזכירה את מעורבותו של טראמפ במקרה, הוא הגיב בצורה מבולבלת, תחילה טען שהם הודו באשמה ואז כביכול חזר בו. לאחר העימות, אחד מחברי החמישייה, יוסף סלאם, שכיום משמש כחבר מועצת העיר ניו יורק, ניסה לשוחח עם טראמפ על הערותיו השקריות, אך טראמפ סירב להתייחס.

דובר טראמפ הגיב לתביעה בטענה שמדובר בניסיון להתערב בבחירות, טענה שחוזרת בתגובה לתביעות אזרחיות ופליליות אחרות נגד טראמפ. זאת לאחר שטראמפ כבר הפסיד בשתי תביעות דיבה בשנתיים האחרונות שהוגשו נגדו על ידי הסופרת אי. ג'ין קרול.

עיריית ניו יורק כבר הגיעה להסדר של 41 מיליון דולר עם החמישייה כפיצוי על המעצר והמאסר השווא. בתביעה החדשה, התובעים יצטרכו להוכיח שהערותיו הפומביות של טראמפ היו שקריות וגרמו להם נזק. הם מבקשים פיצויים כספיים על פגיעה במוניטין, מצוקה רגשית והוצאות, וכן פיצויים עונשיים כדי למנוע מטראמפ להמשיך לחזור על טענותיו נגדם.

לפי מומחה להתדיינות אזרחית, התובעים יצטרכו להוכיח שלטראמפ היו כוונות רעות ושהוא ידע שהערותיו שקריות או שנעשו ברשלנות, וכן להראות כיצד חייהם נפגעו מחדש כתוצאה מהערותיו.

YOU MIGHT ALSO LIKE