כמעט 40% מהרפובליקנים בפלורידה תומכים בהגנה על חוק ההפלות
הסקר מצא גם כי רבים מאלה שתומכים במהלך של ביהמ"ש העליון לבטל את העיגון הפדרלי של הפלות - עדיין בעד להרחיב את זכויותיה של האישה על גופה

קרוב ל-40 אחוז מהרפובליקנים בפלורידה תומכים בתיקון להגנה על זכויות ההפלה במדינה, למרות שחלקם מסכימים עם החלטת בית המשפט העליון לבטל את פסק הדין 'רו נגד ווייד', כך על פי סקר שנערך על ידי אוניברסיטת צפון פלורידה.

מצביעי פלורידה יקבעו את גורלו של תיקון שיעגן זכויות רבייה בחוקת המדינה עד לנקודת קיום העובר מחוץ לרחם, בדרך כלל כ-24 שבועות להריון. הפלה הפכה לסוגיה מרכזית במערכת הבחירות לאחר שבית המשפט העליון של ארה"ב ביטל את פסק הדין רו בשנת 2022 בהחלטה שהחזירה את שאלת זכויות ההפלה למדינות.

הרפובליקנים חגגו את הניצחון, בטענה שהמדינות צריכות להיות מסוגלות לחוקק את חוקיהן בנושא. מדינות ליברליות יותר הגנו על הפלה, בעוד שחלק מהמדינות השמרניות פעלו לאסור את ההליך ברוב המקרים, אם כי מדינות נוטות לרפובליקנים כמו קנזס ואוהיו עדיין הצביעו להגן על הליך בריאות הנשים.

הפגנה בפאלם ביץ' | צילום: AFP

בפלורידה, מדינה שנוטה לשמרנים, התיקון בנושא הפלות זוכה לתמיכה מכמעט ארבעה מכל עשרה רפובליקנים, כולל חלק מאלה שמסכימים עם ההחלטה השנויה במחלוקת של ביהמ"ש העליון.

סקר אוניברסיטת צפון פלורידה - שסקר 977 מצביעים סבירים בין ה-7 ל-18 באוקטובר - מצא כי 38 אחוז מהרפובליקנים מתכננים להצביע בעד התיקון.

הסקר מצא גם כי 59 אחוז מהרפובליקנים בפלורידה הסכימו עם ההחלטה לבטל את רו. התיקון זוכה גם לתמיכה מ-24 אחוז מהמשיבים המזדהים כ"פרו-חיים", על פי הסקר, שהיה לו מרווח טעות של פלוס או מינוס 3.78 נקודות אחוז.

לפי מייקל בנדר, מנהל הפקולטה של מעבדת מחקר דעת הקהל באוניברסיטת צפון פלורידה, 21% מהרפובליקנים שאמרו שהם מסכימים עם ביטול רו על ידי בית המשפט העליון עדיין מתכננים להצביע בעד התיקון.

הסקר מצא גם יתרון גדול לנשיא לשעבר דונלד טראמפ במדינה, ונתן לו יתרון של 10 נקודות על סגנית הנשיא קמלה האריס (53 אחוז לעומת 43 אחוז).

מצרף הסקרים של FiveThirtyEight בפלורידה הראה ביום שני כי לטראמפ יש יתרון ממוצע של 6.2 אחוזים (50.9% לעומת 44.%). בשנת 2020, טראמפ ניצח במדינה מול הנשיא ביידן בכשלוש נקודות (51 אחוז לעומת 48 אחוז).

מרוץ הסנאט האמריקאי היה קרוב יותר באופן בולט בסקר, כאשר הסנאטור הרפובליקני ריק סקוט מוביל ב-3 נקודות על המתמודדת הדמוקרטית, חברת הקונגרס לשעבר דבי מוקרסל-פאוול (49 אחוז לעומת 46 אחוז). סקוט נחשב למועמד מוביל, אך הדמוקרטים מקווים להשיג ניצחון מפתיע כדי לעזור להציל את הרוב שלהם בסנאט.

טראמפ, תושב פלורידה, אמר באוגוסט בראיון לפוקס ניוז כי יצביע נגד הצעת החוק, אך אמר כי הוא מאמין שמגבלה של שישה שבועות היא קצרה מדי.

"צריך יותר זמן משישה שבועות. לא הסכמתי עם זה כבר מהפריימריז המוקדמים. כשנודע לי על זה, לא הסכמתי איתו. באותו זמן, הדמוקרטים קיצוניים כי תשעה חודשים זה פשוט מצב מגוחך", אמר.

הוא אמר שהוא "יצביע נגד", תוך שהוא מצביע על טענות שקריות שיש מדינות אחרות "בהן ניתן למעשה להוציא להורג את התינוק לאחר הלידה". המתת תינוקות אינה חוקית באף מדינה.

הדמוקרטים מקווים שהפלות יישארו נושא מפתח עבור המצביעים בבחירות השנה ויניעו נשים עצמאיות ומתונות פוליטית במדינות מפתח להצביע נגד טראמפ, כאשר סקרים מראים שהוא נמצא במרוץ צמוד מול האריס.

YOU MIGHT ALSO LIKE