סטודנט נעצר לאחר הפגנה הפגנה הפרו פלסטינית 'לא מורשית' ב-UCLA
ההפגנה אורגנה על ידי ארגון סטודנטים בשם "סטודנטים לתארים מתקדמים למען צדק בפלסטין", והיא כללה סוכה מאולתרת

אדם אחד נעצר לאחר שמשטרת קמפוס UCLA הורתה למשתתפי "הפגנה בלתי מורשית" להתפזר ביום שני בערב. לפי משטרת UCLA, בהפגנה הפרו-פלסטינית השתתפו כ-40 אנשים, והיא התקיימה ב-Dickson Court North, אזור שאינו "מיועד לביטוי ציבורי" על פי מדיניות האוניברסיטה.

ההפגנה אורגנה על ידי ארגון סטודנטים בשם "סטודנטים לתארים מתקדמים למען צדק בפלסטין". היא כללה סוכה מאולתרת, מבנה זמני הקשור לחג היהודי סוכות - שנחגג עד יום רביעי. ארגון הסטודנטים אמר שבכוונתו היה לקבל בברכה מבקרים מכל הדתות התומכים בתנועתם לבקר בסוכה, אותה קיוו לשמר למשך שבעה ימים. "כל מי שמאמין בצדק ושחרור לפלסטין מוזמן להשתתף בציון הבין-דתי של סוכות," כתב הארגון בפוסט באינסטגרם.

 

"כל מי שמאמין בצדק ושחרור לפלסטין מוזמן להשתתף בציון הבין-דתי של סוכות," כתב הארגון בפוסט באינסטגרם

 

אך תוכניות אלו התבררו כקצרות מועד, כאשר משטרת הקמפוס ציינה כי המבנה, כמו גם השימוש ב"הגברת קול", מפרים את מדיניות "זמן, מקום ואופן" השנויה במחלוקת של האוניברסיטה, הקובעת כללים לגבי מתי והיכן סטודנטים רשאים לממש את זכויותיהם לפי התיקון הראשון לחוקה.

לפי עיתון הסטודנטים "דיילי ברואין", בין המסרים שהוצגו על ידי המפגינים היו שלטים שעליהם נכתב "משטרת הקמפוס פשיסטית. ביטול עכשיו," ו"התנתקו מרצח עם".

העיתון הסטודנטיאלי תיאר סצנה של עשרות שוטרי קמפוס ואנשי אבטחה, חלקם לבושים בציוד מיוחד למהומות, מקיפים את מבנה הסוכה, וכן מפגיני נגד צועקים על המפגינים הפרו-פלסטינים. סרטון שפורסם על ידי ה"דיילי ברואין" הראה אדם אחד נעצר על ידי מספר שוטרים, אם כי לא ברור אם זה אותו אדם שהמשטרה דיווחה שנעצר בגין סירוב להתפזר.

עד השעה 22:00, משטרת הקמפוס דיווחה כי האזור פונה מכל פעילות. הסוכה פורקה על ידי המשטרה וצוות האחזקה של UCLA כשעה קודם לכן, לפי תחנת הרדיו של האוניברסיטה המופעלת על ידי סטודנטים.

ההפגנה ב-UCLA התרחשה במקביל להופעתו של הפרשן הימני השנוי במחלוקת בן שפירו. שפירו, שהוא יהודי, הוא מהפרשנים הפוליטיים הפרו-ישראלים הפופולריים והבולטים ביותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE