הצבעה מוקדמת מתחילה בדרום פלורידה: תמונת מצב עדכנית
למרות שפלורידה נחשבה בעבר למדינת קרב, השנה שתי המפלגות הגדולות רואות בה ניצחון רפובליקני כמעט בטוח

כ-1.2 מיליון תושבי פלורידה כבר הצביעו בדואר לקראת יום הבחירות, מתוכם יותר מ-300,000 באזור מיאמי בלבד. ביום שני בבוקר החלה ההצבעה המוקדמת האישית ברוב חלקי פלורידה, ונתוני ההשתתפות מתחילים להתגבש. במחוז מיאמי-דייד, נכון לשעה 14:00, יותר מ-144,000 בוחרים כבר הצביעו: כ-124,000 בדואר וכ-20,000 בקלפיות ביום שני. במחוז ברווארד, יותר מ-108,000 תושבים כבר הצביעו, ואילו במחוז פאלם ביץ', מעל 130,000 בוחרים הטילו את קולם.

מרכזי ההצבעה המוקדמת בדרום פלורידה יהיו פתוחים שבעה ימים בשבוע עד ה-3 בנובמבר. יום הבחירות עצמו יתקיים ב-5 בנובמבר.

 

בוחרת מתכוננת להכניס את הצבעתה לתחנת הקליטה בספריית קורל גייבלס כדי להצביע במהלך ההצבעה המוקדמת ביום שני, 21 באוקטובר 2024, בקורל גייבלס, פלורידה

 

למרות שפלורידה נחשבה בעבר למדינת קרב, השנה שתי המפלגות הגדולות רואות בה ניצחון רפובליקני כמעט בטוח. עם זאת, הרפובליקנים והדמוקרטים עוקבים בדריכות אחר שני תיקונים חוקתיים מוצעים: הרחבת הגישה להפלות בפלורידה ולגליזציה של שימוש בקנאביס למבוגרים.

נכון לעכשיו, לדמוקרטים יש יתרון בהצבעה המוקדמת: כחצי מיליון בוחרים דמוקרטים רשומים כבר החזירו את הצבעתם בדואר, לעומת כ-427,000 רפובליקנים. עם זאת, בסופו של דבר, סביר להניח שהרפובליקנים יובילו במספר הקולות הכולל, שכן יש יותר ממיליון בוחרים רפובליקנים רשומים פעילים יותר מאשר דמוקרטים במדינה.

מבחינה פוליטית, לרפובליקנים יש יתרון בפלורידה. רוב הסקרים מראים שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ מוביל על יריבתו הדמוקרטית, סגנית הנשיא קמלה האריס, בפער של 4 עד 14 נקודות אחוז. בנוסף, למפלגה הרפובליקנית בפלורידה יש משאבים רבים יותר מאשר למפלגה הדמוקרטית המקומית.

הדמוקרטים מקווים לצמצם את יתרון ההצבעה של הרפובליקנים למינימום. קמפיין האריס והמפלגה הדמוקרטית שולחים דמויות בכירות לרחבי פלורידה השבוע כדי לעודד בוחרים להצביע מוקדם. יו"ר המפלגה הדמוקרטית הלאומית ג'יימי הריסון ויו"ר המפלגה הדמוקרטית בפלורידה ניקי פריד השיקו סיור אוטובוס באורלנדו. יו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי צפויה להוביל ארוחת בוקר במיאמי לעידוד ההצבעה. דאג אמהוף, בן זוגה של סגנית הנשיא, יופיע בקבלת פנים של קמפיין האריס במיאמי-דייד ובעצרת לעידוד הצבעה בברווארד.

טראמפ, שבעבר ביקר את ההצבעה המוקדמת ובדואר בטענה לפגיעותה להונאה, מעודד השנה את תומכיו להצביע מוקדם. הוא צפוי להשתתף בשולחן עגול עם מנהיגים היספנים בדוראל ביום שלישי.

YOU MIGHT ALSO LIKE