בנו של יו הפנר מציע לרכוש את מותג פלייבוי תמורת 100 מיליון דולר
קופר הפנר, בנו הצעיר של מייסד פלייבוי, מגיש הצעה יחד עם קבוצת משקיעים

קופר הפנר, בנו הצעיר של מייסד פלייבוי המנוח יו הפנר, הגיש הצעה לרכישת מותג פלייבוי תמורת 100 מיליון דולר. ההצעה הוגשה ביום שני יחד עם קבוצת משקיעים, במטרה לרכוש את המותג מקבוצת פלייבוי הנוכחית.

קבוצת פלייבוי, הידועה רשמית כ-PLBY Group, כוללת כיום אפליקציית מדיה חברתית ויצרנית הלבשה תחתונה. שווי השוק של החברה עמד על מעט יותר מ-50 מיליון דולר נכון ליום שישי האחרון. החברה הפכה לציבורית דרך חברת רכישה למטרות מיוחדות (SPAC) ב-2021, אך מאז ראתה ירידה של יותר מ-90% בערך מניותיה.

הפנר, בן 33, אמר בראיון כי פלייבוי היא "חברה אמריקאית גדולה ומותג אמריקאי גדול", אך הוסיף כי היא "נוהלה למצב של אי-קיום פוטנציאלי". הוא מתכוון לרכוש את המותג והקניין הרוחני של פלייבוי ולנהל את הפרסום באופן פרטי דרך חברת ההשקעות שלו, Hefner Capital.

 

קופר הפנר ואביו ב-2014. הפנר שימש כמנהל היצירתי הראשי של פלייבוי במשך שלוש שנים, עד 2019

 

לפי ההצעה, החלקים הנותרים של קבוצת פלייבוי ימשיכו כחברה נפרדת תחת שם חדש, ויקבלו 10% מהון המניות בפלייבוי המחודשת. הפנר ציין כי בנוסף לכספו שלו, המשקיעים האחרים כוללים קרן גידור ואחד משותפי הרישוי לשעבר של פלייבוי.

הפנר שימש כמנהל היצירתי הראשי של פלייבוי במשך שלוש שנים, עד 2019. אם הצעתו תתקבל, הוא מתכנן לזהות הזדמנויות רישוי חדשות ושותפויות מדיה, כמו סרטי תיעוד, שיכולים להגדיל את ההכנסות ולהפוך את המותג לרלוונטי שוב.

פלייבוי, שנוסדה ב-1953 על ידי יו הפנר, עברה שינויים משמעותיים לאורך השנים. בשיאה, החברה הגיעה לשווי שוק של 671 מיליון דולר ב-1999. אולם מאז, החברה סבלה מירידות מתמשכות, איבדה הכנסות מפרסום והתקשתה למצוא את מקומה בעידן של פורנוגרפיה מקוונת.

ב-2021, פלייבוי הפכה לציבורית דרך SPAC ושווי השוק שלה זינק ליותר מ-2 מיליארד דולר. אולם מאז, שווי השוק התכווץ לכ-53 מיליון דולר נכון ליום שישי, ומניותיה ירדו ביותר מ-99% משיאן.

החברה התמקדה יותר ברישוי הלוגו ומכירת הלבשה תחתונה ומוצרים אחרים. היא רכשה את יצרנית ההלבשה התחתונה האוסטרלית Honey Birdette תמורת יותר מ-330 מיליון דולר ב-2021, ומאוחר יותר רכשה את פלטפורמת יוצרי התוכן Dream תמורת 30 מיליון דולר.

פלייבוי מפסידה כסף ויש לה חוב של יותר מ-200 מיליון דולר. היא מוכרת חלק מנכסי הקמעונאות שלה, מקצצת בעלויות ומנהלת משא ומתן עם נושים כדי לקבל יותר זמן להחזיר חלק מחובותיה.

הפנר טוען כי הרכישות של פלייבוי היו שגויות ומנוהלות באופן גרוע. הוא מאמין כי הירידה בעסקים והרלוונטיות של המותג הם תוצאה ישירה של החלטות אלה. עם הצעתו החדשה, הפנר מקווה להחזיר את פלייבוי למעמדה הקודם כמותג אמריקאי מוביל.

YOU MIGHT ALSO LIKE