בחירות לראשות עיריית ניו יורק: הסוציאליסטים תופסים תאוצה - ומכריזים על מועמד
זוהראן מאמדאני, הידוע בשנאתו למדינת ישראל, קיבל את תמיכת הארגון הסוציאליסטי שקידם את אלכסנדריה אוקסיו-קורטז - זאת לקראת הבחירות שייערכו ביוני 2025

סניף ניו יורק של הסוציאליסטים הדמוקרטיים של אמריקה, ה-DSA, הודיע על תמיכתו הרשמית ביריבה של ישראל וחבר האסיפה של קווינס, זוהראן מאמדאני, לתפקיד ראש העיר.

מאמדאני, חבר ה-DSA, נעצר ב-13 באוקטובר 2023 בגין השתתפות בהפגנה מחוץ לביתו של מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר היהודי, בברוקלין, בדרישה להפסקת אש לאחר שישראל תקפה את עזה בתגובה למתקפת הטרור האכזרית של חמאס שבוע קודם לכן.

בשנה שעברה, הוא גם הגיש את "לא על חשבוננו!: חוק סיום מימון ניו יורק לאלימות מתנחלים ישראלים" - חקיקה שמטרתה למנוע מארגוני צדקה מבוססי ניו יורק לעסוק ב"תמיכה בלתי מורשית בפעילות התנחלויות ישראליות".

מאמדאני נואם בהפגנה למען הפלסטינים | צילום: Getty Images

באשר ל-DSA, הוא תומך ב-BDS, תנועת החרם, משיכת השקעות וסנקציות נגד המדינה היהודית ובאמברגו נשק אמריקאי על ישראל.

כמועמד DSA, מאמדאני כמעט בוודאות יהיה המועמד הכי האנטי-ישראלי במרוץ. לפי הדיווחים, הוא שוקל להתמודד לראשות העיר.

"NYC-DSA החליט רשמית לתמוך בזוהראן מאמדאני בבחירות המקדימות הדמוקרטיות ביוני 2025 לראשות עיריית ניו יורק", אמר ארגון השמאל הקיצוני בהודעה לחבריו ביום שבת לאחר הכנס השנתי שלו.

"חבר האסיפה מאמדאני יזכה לתמיכה המלאה של הארגון שלנו אם יחליט רשמית להשיק את מסע הבחירות שלו לראשות העיר".

ההצהרה ציינה כי למאמדאני היתה תמיכה של יותר מ-60% מתוך שבעת הסניפים שלו והתמיכה של 107 מתוך 130 הצירים בין "החברים בכל רובע".

"עכשיו, הגיע הזמן שנתחיל לעבוד כדי להחליף את ראש העיר המושחת והאוטוקרטי שלנו בסוציאליסט מוכח וחבר של DSA", אמר הארגון, בהתייחסו לראש העיר הדמוקרטי אריק אדם שהסתבך משפטית לאחרונה.

ה-DSA לא אמר שהתמיכה מכסה בחירות מיוחדות לא-מפלגתיות אפשריות במקרה שאדמס יתפטר לפני תום כהונתו בסוף השנה הבאה.

הסוציאליסטים התמקדו בשנים האחרונות במרוצים למחוקקים מדינתיים ולמועצת העיר לאחר שעזרו לבחור את אלכסנדריה אוקסיו-קורטז לקונגרס ב-2018. הם לא תמכו במועמד לראשות העיר ב-2021.

בעוד שרבים מצירי ה-DSA הביעו התלהבות מהתמיכה במאמדאני, היו כמה ספקנים שתהו האם תמיכה במערכת בחירות עירונית במקום מדינתית היא מהלך נבון.

דמוקרטים שהכריזו על ריצה לראשות העיר כוללים את מבקר העיר בראד לנדר, מבקר העיר לשעבר סקוט סטרינגר וסנאטורים מדינתיים ג'סיקה ראמוס וזלנור מיירי. אדמס עומד על כך שהוא יתמודד לכהונה נוספת למרות שהוא נאבק בהאשמות שחיתות פדרליות, אותן הוא מכחיש.

מהצד הרפובליקני, צפוי כי מייסד "משמר המלאכים" קרטיס סליווה יתמודד שוב לראשות העיר.

YOU MIGHT ALSO LIKE