מגמת ההגירה השלילית מקליפורניה נמשכת - ואלו הם המחוזות שהכי מושפעים
האוכלוסייה של הגולדן סטייט ממשיכה להצטמצם. אמנם יש כמה מחוזות שרואים עלייה בתושבים החדשים - כמו סן בניטו ומרסד, אבל לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו איבדו מליונים

קליפורניה היא המדינה המאוכלסת ביותר בארצות הברית, אך ייתכן שלא תשמור על התואר הזה לאורך זמן.

על פי נתונים אחרונים מלשכת מפקד האוכלוסין של ארה"ב, קליפורניה היא אחת המדינות המצטמצמות במהירות הגבוהה ביותר בארה"ב. עם זאת, מגמה זו לא הייתה אחידה בכל רחבי המדינה.

צמיחת האוכלוסייה בארה"ב ראתה ירידה יציבה בעשורים האחרונים, כאשר מדינת ניו יורק חווה את הירידה המהירה ביותר. אך מדינת הזהב אינה מפגרת הרבה מאחור. בעוד שקליפורניה אכן ראתה עלייה קטנה באוכלוסייתה בשנה שעברה, המגמה הכללית מאז 2019 הייתה של ירידה הדרגתית, מ-39.53 מיליון בשנת 2020 ל-38.97 מיליון בשנת 2023, על פי לשכת מפקד האוכלוסין.

מחוזות החוף של קליפורניה - כולל לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו - איבדו מיליוני תושבים בסך הכל, אך קרוב למרכז המדינה מתגלה דפוס שונה.

חמשת המחוזות הבאים ראו את העלייה המשמעותית ביותר באוכלוסייה במהלך שלוש השנים האחרונות:

מחוז סן בניטו - עלייה של 6 אחוזים באוכלוסייה

מחוז יובה - 5 אחוזים

מחוז מדרה - 4 אחוזים

מחוז מרסד - 4 אחוזים

מחוז פלייסר - 4 אחוזים

בינתיים, אלה חמשת המחוזות שהצטמקו הכי הרבה:

מחוז לאסן - ירידה של 11 אחוזים באוכלוסייה

סן פרנסיסקו - 7 אחוזים

מחוז אלפיין - 5 אחוזים

מחוז סן מטאו - 5 אחוזים

מחוז דל נורטה - 4 אחוזים

המחוזות אלמדה, אמדור, גלן, לוס אנג'לס, מארין, נאפה, פלומס, סנטה קלרה, סנטה קרוז וטריניטי ראו כולם ירידה של 3 אחוזים באוכלוסייה, כשרובם נמצאים לאורך החוף.

לפי אוניברסיטת דרום קליפורניה, הגירה זו לעבר הסנרטל וואלי הונעה בעיקר על ידי עלויות הדיור, הצפיפות ויוקר המחיה לאורך חופי קליפורניה.

ברחבי המדינה, כשליש מתושבי קליפורניה אומרים שהם שוקלים לעזוב את המדינה בגלל עלויות הדיור, על פי סקרים של המכון למדיניות ציבורית של קליפורניה, ה-PPIC.

למרות זאת, המדינה מאבדת משקי בית בכל רמות ההכנסה, עם ירידה תלולה במיוחד במשקי בית בעלי הכנסה גבוהה מאז מגפת הקורונה. זה כנראה נובע בחלקו מה"נורמלי החדש" של עבודה מרחוק במקצועות רבים בעלי הכנסה גבוהה, אך רבים גם ציינו את הפוליטיקה כסיבה לעזיבת המדינה.

בשילוב עם הגירה יוצאת זו במגמה יציבה, שיעורי הילודה בקליפורניה קרובים לשפל היסטורי. בשנת 2008, שיעורי הפריון בקליפורניה היו מעל הממוצע הלאומי,של 2.15 ילדים לאישה. עד 2020, הם היו השביעי הנמוך ביותר במדינה, שיעור של 1.52.

אך מה המשמעות של זה עבור מדינת הזהב? ובכן, בהתאם לירידה בשיעורי הילודה, אוכלוסיית קליפורניה מזדקנת. על פי מחלקת הזקנה של קליפורניה, אחד מכל ארבעה תושבי קליפורניה יהיה מעל גיל 60 עד שנת 2031, כמעט פי שניים ממה שנראה ב-2010.

זה מעלה שאלות חשובות למדיניות, במיוחד בתחומי הבריאות, התחבורה ושירותים חיוניים אחרים. השינוי הדמוגרפי וההגירה החוצה עלולים גם לערער את מעמדה החזק של קליפורניה בתחומי המחקר והחדשנות.

בשנת 2020, קליפורניה איבדה מושב בקונגרס בפעם הראשונה בעקבות מפקד האוכלוסין, והצמיחה האיטית המתמשכת שלה עלולה להוביל לאובדן נוסף בעתיד.

YOU MIGHT ALSO LIKE