הכנסייה הקתולית בלוס אנג'לס הסתירה כמרים שהתעללו מינית במשך עשורים ושילמה 1.5 מיליארד דולר כפיצויים
מספר הקורבנות הטוענים להתעללות עומד כעת על כמעט 2,500, אך המספר האמיתי עשוי להיות גבוה בהרבה. ההתעללות והניסיונות לחפות עליה נמשכים כבר עשרות שנים

הארכידיוקסה של לוס אנג'לס הגיעה להסדר פשרה בסך 880 מיליון דולר עם קורבנות התעללות מינית, מה שמעלה את סך התשלומים שלה ליותר מ-1.5 מיליארד דולר. זהו הסכום הגדול ביותר ששולם על ידי דיוקסה קתולית בארצות הברית.

גודל התשלום משקף את מעמדה של הארכידיוקסה כגדולה ביותר בארה"ב, עם יותר מ-4 מיליון חברים, וחוק בקליפורניה שהעניק לקורבנות יותר זמן להגיש תביעות. אך הוא גם מדגיש את כישלונם של מנהיגי הכנסייה בזיהוי כמרים מתעללים ומניעתם מלבצע פשעים נוספים.

מספר הקורבנות הטוענים להתעללות עומד כעת על כמעט 2,500, אך המספר האמיתי עשוי להיות גבוה בהרבה. ההתעללות והניסיונות לחפות עליה נמשכים כבר עשרות שנים, ומגיעים עד לדרגים הגבוהים ביותר של הכנסייה.

 

האכיפה המאוחרת נגד הכמרים החשודים אפשרה להם לעבור בין מקומות ולהתעלל בילדים נוספים

 

הקרדינל רוג'ר מהוני, שהיה הארכיבישוף של לוס אנג'לס במשך יותר מעשרים שנה, ספג ביקורת חריפה על טיפולו בפרשה. מסמכי כנסייה חשפו שהוא פיקח על העברתם של כמרים רבים שהודו או הואשמו בהתעללות בילדים צעירים לקהילות חדשות, במקום לדווח לרשויות אכיפת החוק.

תרבות הסודיות והנוהג של העברת כמרים חשודים בין קהילות במקום להתריע בפני רשויות החוק היו בעיה מתמשכת בלוס אנג'לס. האכיפה המאוחרת נגד הכמרים החשודים אפשרה להם לעבור בין מקומות ולהתעלל בילדים נוספים.

רשימת המתעללים בארכידיוקסה של לוס אנג'לס כוללת יותר מ-500 שמות. מהוני טען כי פעל לפי הנהלים שהיו קיימים בדיוקסות ברחבי המדינה, אך הודה שעשה "טעויות" בטיפול בהתעללות המינית.

מסמכי הכנסייה חשפו קשר מאורגן למנוע מהרשויות ללמוד על ההתנהגות הפלילית. במזכרים משנת 1986-1987, הציע יועץ הארכידיוקסה לענייני התעללות מינית דרכים למנוע מהמשטרה לחקור כמרים שהודו בהתעללות בילדים.

אחד הכמרים המתעללים הבולטים, מייקל בייקר, הואשם בהתעללות בלפחות 40 בנים במהלך עשרות שנים בכמורה. מהוני ידע על ההתעללות המינית של בייקר בבנים עשרות שנים לפני שהדבר התפרסם בציבור.

פרשה זו מדגישה את הכשל המתמשך של הכנסייה הקתולית בטיפול בהתעללות מינית בקטינים, ואת ההשלכות הכספיות והמוסריות הכבדות של מדיניות ההסתרה וההעברה של כמרים מתעללים.

YOU MIGHT ALSO LIKE