נתוני העישון הטובים ביותר שנראו זה 25 שנה: "אבן דרך יוצאת דופן"
ארצות הברית רושמת שפל בשימוש בני נוער בטבק – במגמה חיובית שנראית בעיקר הודות להתרחקות הצעירים ממכשירי אידוי

השימוש בטבק בקרב בני נוער בארצות הברית הגיע לשפל של 25 שנה, בעקבות ירידה חדה בשימוש בסיגריות אלקטרוניות, כך עולה מניתוח חדש של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, ומנהל המזון והתרופות, ה-FDA.

כמעט כל השימוש במוצרי טבק מתחיל במהלך גיל ההתבגרות, לפי ה-CDC. בעוד השימוש בטבק בקרב בני נוער יורד, גורמי בריאות הזהירו כי עבודתם טרם הסתיימה.

המספר המוערך של תלמידי חטיבת הביניים והתיכון שהשתמשו לפחות במוצר טבק אחד, כולל סיגריות, סיגריות אלקטרוניות ושקיות ניקוטין, באופן נוכחי (ב-30 הימים האחרונים) ירד מ-2.8 מיליון בשנת 2023 ל-2.25 מיליון השנה, על פי ניתוח שפורסם ביום חמישי על ידי ה-CDC.

ה-CDC וה-FDA ניתחו נתונים מסקר הטבק הלאומי לנוער לשנת 2024, שנאסף בין 22 בינואר ל-22 במאי 2024, וכלל תגובות מ-29,861 תלמידי חטיבת ביניים ותיכון ב-283 בתי ספר.

המספרים הנמוכים ביותר שנרשמו מונעים בעיקר מהירידה בשימוש בסיגריות אלקטרוניות בתיכונים, לפי ה-CDC. בין 2023 ל-2024, השימוש בסיגריות אלקטרוניות בתיכונים ירד מ-10 אחוזים ל-7.8 אחוזים.

"הגעה לשפל של 25 שנה בשימוש במוצרי טבק בקרב בני נוער היא אבן דרך יוצאת דופן לבריאות הציבור. עם זאת, עם יותר מ-2 מיליון בני נוער המשתמשים במוצרי טבק וקבוצות מסוימות שאינן חוות ירידה בשימוש, המשימה שלנו רחוקה מלהסתיים", אמרה ד"ר דיירדרה לורנס קיטנר, מנהלת המשרד לעישון ובריאות ב-CDC, בהודעה לעיתונות ביום חמישי.

"עלינו להישאר מחויבים למאמצי בריאות הציבור כדי להבטיח שכל בני הנוער יוכלו לחיות חיים בריאים וללא טבק", הוסיפה.

למרות הירידה בשימוש בסיגריות אלקטרוניות, סיגריות אלקטרוניות היו מוצרי הטבק הנפוצים ביותר שדווח עליהם כנמצאים בשימוש באופן נוכחי על ידי תלמידי חטיבת הביניים והתיכון השנה (5.9 אחוזים). שקיות ניקוטין היו מוצר הטבק השני הנפוץ ביותר שדווח עליו (1.8 אחוזים), ואחריהן סיגריות (1.4 אחוזים).

ה-CDC מציין בהודעה לעיתונות מיום חמישי כי הירידה בשימוש במוצרי טבק היא כנראה תוצאה של גורמים כגון "עליות מחירים, מסעות תקשורת המוניים לחינוך בני נוער על ההשפעות המזיקות של כל מוצרי הטבק, ומדיניות מקיפה של איסור עישון הכוללת סיגריות אלקטרוניות".

עם זאת, ישנם פערים בין קבוצות דמוגרפיות שונות של תלמידים המשתמשים בטבק. בין 2023 ל-2024, השימוש הנוכחי בכל מוצר טבק ירד משמעותית בקרב תלמידות ובקרב תלמידים היספניים. אך באותה תקופה, השימוש הנוכחי בכל מוצר טבק עלה בקרב תלמידים אינדיאנים אמריקאים וילידי אלסקה.

"אנחנו בכיוון הנכון כשמדובר בהפחתת השימוש במוצרי טבק בקרב בני הנוער בארצנו", אמר ד"ר בריאן קינג, מנהל המרכז למוצרי טבק של ה-FDA, בהודעה מיום חמישי. "אבל אנחנו לא יכולים להוריד את הרגל מהגז. נדרשת ערנות מתמשכת כדי להמשיך להפחית את כל צורות השימוש במוצרי טבק בקרב בני נוער. התמודדות עם פערים נשארת חלק חיוני ממאמצים אלה כדי להבטיח שלא נשאיר אף אחד מאחור".

YOU MIGHT ALSO LIKE