NOAA מפרסמת את תחזית מזג האוויר לחורף: למה לצפות בדרום קליפורניה?
לה ניניה צפויה להשפיע על דפוסי מזג האוויר ברחבי ארצות הברית מדצמבר עד פברואר

הִמנהל האוקייני והאטמוספרי הלאומי (NOAA) פרסם את תחזית החורף שלו לשנת 2024-25, המתמקדת בתופעת לה ניניה המתפתחת באיטיות. תופעה זו צפויה להשפיע על דפוסי מזג האוויר ברחבי ארצות הברית מדצמבר עד פברואר.

ג'ון גוטשאלק, ראש ענף החיזוי התפעולי במרכז לחיזוי אקלים של NOAA, מסביר כי לה ניניה צפויה להשפיע במיוחד על תחזיות המשקעים לחורף הקרוב.

 

באשר לקליפורניה הדרומית, האזורים הפנימיים מראים סבירות מעט גבוהה יותר למשקעים מתחת לנורמה. שאר המדינה, כולל מטרופולין לוס אנג'לס, נמצאת בתחום של אי-ודאות

 

אזורים מסוימים בארצות הברית צפויים לחוות משקעים מעל הממוצע. הצפון-מערב הפסיפי, כולל וושינגטון, אורגון וצפון איידהו, צפוי לחורף רטוב. גם אזור הגדולות, הכולל מדינות כמו מישיגן, אוהיו ואינדיאנה, עשוי לראות עלייה בכמות הגשם והשלג.

לעומת זאת, אזורים אחרים צפויים לתנאים יבשים מהרגיל. הדרום והדרום-מערב, כולל חלקים מפלורידה, ג'ורג'יה, אריזונה וניו מקסיקו, עשויים לחוות חורף יבש יותר. גם מישורי הדרום, הכוללים את טקסס, אוקלהומה וחלק קטן מדרום-מערב קנזס, צפויים לכמות משקעים מתחת לממוצע.

באשר לקליפורניה הדרומית, האזורים הפנימיים מראים סבירות מעט גבוהה יותר למשקעים מתחת לנורמה. שאר המדינה, כולל מטרופולין לוס אנג'לס, נמצאת בתחום של אי-ודאות.

מבחינת טמפרטורות, NOAA צופה כי אזורים רבים בדרום ארצות הברית יחוו טמפרטורות חמות מהממוצע. זה כולל את אזור חוף המפרץ, כמו טקסס, לואיזיאנה, מיסיסיפי ואלבמה, וכן לאורך החוף המזרחי עד ניו אינגלנד. גם חלקים מאזור הגדולות ופנסילבניה צפויים לחוות חום מעל הממוצע. בדרום קליפורניה, כולל מחוזות סן דייגו, לוס אנג'לס, ריברסייד, סן ברנרדינו וונטורה, צפויות טמפרטורות מעל הממוצע.

מאידך, הצפון-מערב הפסיפי ומישורי הצפון, כולל מדינות כמו וושינגטון, אורגון, מונטנה וצפון דקוטה, עשויים לחוות טמפרטורות מתחת לממוצע. גם חלקים ממערב אלסקה צפויים להיות קרים יותר מהרגיל.

באשר לתנאי הבצורת, התחזית מציעה תמונה מעורבת. חלקים מאוהיו, אינדיאנה, פנסילבניה ווירג'יניה המערבית צפויים לראות הקלה בתנאי הבצורת. לעומת זאת, המישורים המרכזיים והדרומיים, כולל טקסס, קנזס ואוקלהומה, צפויים להמשיך לסבול מתנאי יובש מתמשכים. גם חלקים מהדרום-מערב, כמו אריזונה וניו מקסיקו, עשויים לחוות בצורת מתמשכת. בנוסף, לאורך חוף המפרץ צפויים להתפתח תנאי בצורת חדשים.

חשוב לציין כי תחזית זו מספקת מגמות כלליות ולא תחזית יומית מדויקת. היא משקפת הסתברויות לטמפרטורות ומשקעים עונתיים, אך אינה יכולה לחזות אירועי מזג אוויר ספציפיים. לכן, מומלץ להמשיך לעקוב אחר תחזיות מקומיות לקבלת מידע מדויק יותר על מזג האוויר היומיומי.

YOU MIGHT ALSO LIKE