העיירה בפלורידה שנבנתה כ"חסינת הוריקנים" נוחלת הצלחה מרשימה
הוריקן מילטון הותיר אחריו הרס גדול באזורים רבים ברחבי מדינת הסאנשיין, אבל באבקוק ראנץ' ראתה מעט מאוד השפעות מהסופה העוצמתית

עיירה חסינת הוריקנים בפלורידה הצליחה לעבור בקלות את הוריקן מילטון בעוד שרוב המדינה חוותה הרס עצום.

באבקוק ראנץ', קהילה שנפתחה ב-2018, חוותה כמה רמזורים ועצים שנפלו, אך מעולם לא איבדה חשמל במהלך מילטון.

היא נבנתה במיוחד כדי לעמוד בפני הוריקנים. הבניינים יכולים לעמוד ברוחות של 150 מייל לשעה וקווי החשמל קבורים מתחת לאדמה, מה שאומר שהם לא יכולים ליפול ברוח. העיירה - שאמורה להתרחב ל-35,000 תושבים - נבנתה גם על אדמות ביצה, מה שמפחית מאוד את הסיכויים להצפות.

ההוריקן ההרסני הכה במדינת הסאנשיין בשבוע שעבר, והותיר יותר משלושה מיליון תושבים ללא חשמל, ו-24 הרוגים משוערים, על פי מחלקת אכיפת החוק של פלורידה.

למרות זאת, העיירה בגודל של מנהטן שנבנתה לעמוד ברוחות הוריקן של יותר מ-150 מייל לשעה, עמדה איתנה ולא הושפעה כמעט כמו קהילות אחרות.

העיירה עדיין דאגה להתכונן לסערה על ידי הפיכת בית ספר מקומי ומתקן ספורט למקלטים למפונים, כאשר תושבים מפורט מיירס הסמוכה הגיעו לבאבקוק ראנץ' למחסה.

סיד קיטסון, שחקן NFL לשעבר של גרין ביי פאקרס ודאלאס קאובויס, שהיה שותף להקמת העיירה, שיבח את המושל רון דה-סנטיס על כך שהודיע לתושבי פלורידה שבאבקוק ראנץ' פתוחה לאנשים להתפנות אליה.

"כאשר המושל רון דסנטיס הודיע שבאבקוק ראנץ' פתוחה ראינו גל גדול מאוד של מפונים. זה הציל הרבה חיים באזורים באמת מסוכנים", אמר קיטסון ל'ניו יורק טיימס'.

כ-400 איש התמקמו בבית ספר מכיתה א' עד י"ב, בעוד 1,600 נוספים מצאו מקלט במתחם הספורט של העיירה.

בנוסף ליכולת לעמוד ברוח חזקה, לעיירה יש גם חווה סולארית של 150 מגה-וואט ומערכת תת-קרקעית ששומרת על החשמל של הקהילה חזק עם אובדן חשמל מועט או ללא אובדן כלל.

כ-90 אחוז מהקרקע בבאבקוק ראנץ' בנויה על אדמות ביצה משומרות, מה שעוזר לאסוף עודפי מים, ומוביל לכך שהיא כמעט ולא מוצפת.

"אמא טבע תשלוט בכל פעם. אבל מה שאנחנו מנסים לעשות הוא למתן כמה שיותר מהסיכון הזה ולהפוך את הקהילה שלנו לחסינה ככל שאנחנו יכולים", אמר קיטסון לעיתון.

קיטסון, יו"ר ומנכ"ל חברת הפיתוח הנדל"ני קיטסון ושות', רכש את באבקוק ראנץ' ב-2006. הוא נבחר ל"חולם השנה" של TIME לשנת 2023 על "מסירותו לאחריות סביבתית והשקעתו באנשים ובקהילה למען עתיד טוב יותר", על פי אתר האינטרנט של באבקוק ראנץ'.

בתים בקהילה נעים בין 300,000 דולר ליותר מ-4 מיליון דולר, ועד 10 אחוזים מהנכסים יכולים להיות מיועדים לדיור בר השגה בעתיד, אמר נציג העיירה ל'ניו יורק טיימס'.

עם חודש שנותר בעונת ההוריקנים, ואחרי שתי סערות רצופות, קיטסון הדגיש שקהילות אחרות בפלורידה צריכות לשקול אפשרויות של קיימות ושינויי אקלים כדי להציל את האנשים והערים שלהן.

"מה שאנחנו צריכים הוא יותר קהילות שיבנו בדרך של קיימות וחוסן אקלימי בראש", אמר קיטסון. "רק אז נראה ספקי ביטוח משנים את האלגוריתמים שלהם כדי לשקף את הביטחון שעיירה כמו באבקוק ראנץ' מספקת".

YOU MIGHT ALSO LIKE