מחקר מצא: 1 מכל 4 מבוגרים בטוח שיש לו בעיות קשב וריכוז
האבחנה העצמית הזאת נחשבת על ידי מומחים כמסוכנת, שכן אותם אנשים שואבים מידע ואפשרויות טיפול דרך הרשתות - וייתכן שפועלים בדרך שאינה טובה להם

מחקר שנערך במרכז הרפואי ווקסנר ובבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אוהיו סטייט מצא כי 25% מהמבוגרים מאמינים שייתכן שיש להם ADHD, כלומר בעיות קשב וריכוז, שלא אובחן.

עם זאת, הסקר שכלל 1,000 מבוגרים אמריקאים עורר דאגה בקרב מומחי בריאות הנפש לגבי ההשלכות האפשריות של אבחון עצמי, שעלול להוביל לטיפול לא נכון.

"חרדה, דיכאון ו-ADHD - כל הדברים האלה יכולים להיראות דומים מאוד, אבל טיפול לא נכון עלול להחמיר את המצב במקום לעזור לאותו אדם להרגיש טוב יותר ולשפר את תפקודו"ף אמר הפסיכולוג ד"ר ג'סטין ברטריאן.

הדורות הצעירים

הסקר מצא כי מבוגרים צעירים נוטים יותר להאמין שיש להם ADHD שלא אובחן בהשוואה לדורות המבוגרים יותר. בנוסף, הם נוטים יותר לנקוט בצעדים פרואקטיביים, כמו פנייה לעזרה מאיש מקצוע רפואי מורשה.

"אם אתם צופים בסרטונים ברשתות החברתיות וזה גורם לכם לחשוב שאתם עשויים לעמוד בקריטריונים להפרעה, אני מעודד אתכם לפנות להערכה מפסיכולוג, פסיכיאטר או רופא כדי לבדוק את זה", אמר ברטריאן.

העלייה באבחון העצמי עשויה להיות קשורה לשימוש ב-TikTok. מספר תביעות בארצות הברית טענו כי האפליקציה מזיקה לבריאות הנפשית של צעירים, בטענה שהיא מתוכננת להיות ממכרת מאוד.

כחלק מהתביעות, מחוז קולומביה כינה את האלגוריתם של הרשת החברתית טיקטוק כ"מעורר דופמין", שכן האלגוריתם של האפליקציה קובע את התוכן המוצג בפיד "עבורך" על בסיס תחומי העניין של המשתמשים.

התביעות טוענות כי TikTok מעורבת בהתנהגויות אלה למרות שהיא מודעת לכך שהן עלולות לגרום לנזק "פסיכולוגי ופיזיולוגי" עמוק, כגון חרדה, דיכאון ובעיות בדימוי הגוף.

מהו ADHD במבוגרים?

מבוגרים עם ADHD חווים לעתים קרובות קשיים משמעותיים הקשורים לריכוז, התנהגויות אימפולסיביות והיפראקטיביות, שעלולים להוביל למאבקים מתמשכים במסגרות אישיות, אקדמיות ומקצועיות. תסמינים אלה בדרך כלל נוכחים מהילדות ונוטים להתמיד לאורך החיים.

למרות שהיפראקטיביות נפוצה יותר אצל ילדים, מבוגרים רבים עם ADHD מתמודדים עם בעיות זיכרון וקשב. אתגרים אלה עלולים להחריף בתקופות של לחץ, קונפליקט או כאשר דרישות החיים גוברות.

YOU MIGHT ALSO LIKE