חגי תשרי בשיקגו: העיר מארחת בפעם השלישית את פסטיבל עיצוב הסוכות
תערוכת האמנות והאדריכלות הציבורית חזרה השנה לשיקגו, באירוע שמטרתו להגביר את הסולידריות בין הקהילה היהודית, הקהילה השחורה ושאר תושבי העיר

פסטיבל עיצוב הסוכות של שיקגו 2024, או CSDF, הוא תערוכת אמנות ואדריכלות ציבורית שנתית של סוכות – החוגגת מורשת תרבותית, סולידריות בין-דתית ובין-גזעית.

בשנתו השלישית, הפסטיבל המשפחתי מחבר בין ארגונים קהילתיים בשכונת נורת' לונדייל של שיקגו לבין מעצבים אדריכליים מגוונים כדי לתכנן ולבנות סוכות שמוצגות בימי החג היהודי.

אחד מהמייצגים בפסטיבל עיצוב הסוכות | צילום: CSDF

הן נוצרות כדי לחקור אסטרטגיות עיצוב עירוני ויצירת מקומות יצירתיים המגבירים זהות, נגישות ושייכות במרחבים ציבוריים.

הפסטיבל נפתח באירוע חגיגי ב-6 באוקטובר, שם המבקרים לפגוש את המעצבים המוכשרים, לחקור את הביתנים האדריכליים, ולחגוג את יופי הקהילה תוך כדי הנאה מאוכל, פעילויות יצירת אמנות, מופעים בהשתתפות הקהל, ועוד.

כל התוכניות חינמיות ופתוחות לציבור.

צילום: CSDF

"פסטיבל הסוכות של שיקגו חוגג מורשת תרבותית ומגביר סולידריות בין הקהילה היהודית שחיה בנורת' לונדייל היסטורית, הקהילה השחורה בעיקרה המתגוררת שם כיום, והקהילה הרחבה יותר של שיקגו", אמר המנהל האמנותי של CSDF, ג'וזף אלטשולר, ומייסד-שותף של Could Be Design.

"במהלך ימי הפסטיבל, הנוף של מבני הסוכות הייחודיים מופעל עם תכניות ציבוריות בין-תרבותיות, המאורגנות במשותף עם Lawndale Pop-Up Spotף המביאות יחד שילובים של קבוצות שכונתיות מצטלבות".

לאחר הפסטיבל בן 20 הימים, כל סוכה תועבר ותותקן מחדש באופן קבוע במתקנים של הארגונים הקהילתיים שעיצבו אותה במשותף, כמרחבי תכניות חדשים ותוססים. דוגמאות משנת 2023 כוללות סוכה כמגרש משחקים על הגג, מיצב מוזיאון מורשת, ביתן מדיטציה וריפוי, אנדרטה קהילתית, וקיוסק לספריית כלים.

התערוכה מתקיימת מה-6 עד ה-26 באוקטובר בנורת' לונדייל בכיכר ג'יימס סטון פרידום.

צילום: CSDF

YOU MIGHT ALSO LIKE