פרופסור ישראלי הורחק מקמפוס אוניברסיטת קולומביה לאחר עימותים עם מפגינים אנטי-ישראליים
פרופסור שי דוידאי, מאשים את האוניברסיטה בצביעות. לטענתו, לא ננקטו צעדים משמעתיים נגד סטודנטים ואנשי סגל אנטי-ישראליים המטיפים לאלימות נגד ישראל

פרופסור שי דוידאי, מרצה בבית הספר לעסקים באוניברסיטת קולומביה, מצא את עצמו במוקד סערה לאחר שהורחק מהקמפוס בעקבות עימותים עם מפגינים אנטי-ישראליים ועם בכירי האוניברסיטה. האירועים התרחשו בשבוע שעבר, במהלך אירועי יום השנה לפיגועי ה-7 באוקטובר.

 

הטענה המרכזית של האוניברסיטה היא כי דוידאי הטריד לפחות חמישה חברי סגל במהלך ההפגנות הסוערות, בניגוד לכללי האוניברסיטה

 

הנהלת האוניברסיטה שלחה מכתב לעורך דינו של דוידאי, בו הודיעה על הרחקתו מהקמפוס החל מיום שלישי בשעה 15:00. הטענה המרכזית של האוניברסיטה היא כי דוידאי הטריד לפחות חמישה חברי סגל במהלך ההפגנות הסוערות, בניגוד לכללי האוניברסיטה. עם זאת, חשוב לציין כי דוידאי אינו מושעה רשמית, והוא יוכל לחזור לקמפוס לאחר שישלים הדרכה בנושא התנהגות במקום העבודה ויציית למדיניות האוניברסיטה.

האוניברסיטה ביססה את החלטתה על סרטונים שדוידאי עצמו צילם ופרסם ברשתות החברתיות. בסרטונים אלה נראה דוידאי מתעמת עם בכירי האוניברסיטה ועם מפגינים פרו-פלסטינים. מנגד, דוידאי טוען בתוקף כי פעולת האוניברסיטה היא "נקמנות בלבד" וכי הטענות להטרדה או איום על בכירי האוניברסיטה הן "מטורפות".

דוידאי, יליד ישראל המלמד בקולומביה כבר חמש שנים, מאשים את האוניברסיטה בצביעות. לטענתו, לא ננקטו צעדים משמעתיים נגד סטודנטים ואנשי סגל אנטי-ישראליים המטיפים לאלימות נגד ישראל. הוא אף מתח ביקורת חריפה על האוניברסיטה בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, כשעיקר זעמו מופנה כלפי מנכ"ל האוניברסיטה, קאס הולווי.

 

לטענת דוידאי, לא ננקטו צעדים משמעתיים נגד סטודנטים ואנשי סגל אנטי-ישראליים המטיפים לאלימות נגד ישראל

 

עורך דינו של דוידאי, מארק לרנר, הגיב בחריפות להחלטת האוניברסיטה. הוא הביע זעזוע מכך שהנהלת האוניברסיטה ממשיכה "להשתיק ולהעניש את חברי הקהילה היהודית והישראלית שלה, תוך שהיא מגנה על קבוצות פרו-טרור".

חשוב לציין כי אוניברסיטת קולומביה התמודדה עם מהומות רבות בשנה האחרונה, כולל מפגינים אנטי-ישראליים שהקימו מאהל בדשא הקמפוס. דוידאי, למרות שהביע את תחושותיו הקשות בעקבות ההרחקה, הדגיש כי הוא לא יפסיק את המאבק שלו.

אירוע זה מדגיש את המתיחות המתמשכת בקמפוסים אמריקאיים סביב הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הוא מעלה שאלות מורכבות לגבי חופש הביטוי, בטיחות הסטודנטים, ותפקידן של אוניברסיטאות בניהול מחלוקות פוליטיות רגישות. ככל שהדיון בנושאים אלה ממשיך להתפתח, נראה כי אוניברסיטאות ימשיכו להתמודד עם האתגר של איזון בין חופש אקדמי לבין שמירה על סביבה בטוחה ומכבדת לכל הסטודנטים והסגל.

YOU MIGHT ALSO LIKE