יותר ילדים סובלים מדיכאון וחרדה. האם המדיה חברתית באמת אחראית לכך?
מחוקקים הציעו הגבלות, אך חלק מהמדענים טוענים שקשה לדעת אם הן יעזרו

בעוד שילדים ובני נוער אמריקאים מחבבים מאוד את המדיה החברתית, גוברת הדאגה שהשימוש בה גורם יותר נזק מתועלת. מחוקקים והורים קוראים להגבלות, אך המומחים מתקשים לקבוע באופן חד-משמעי את מידת ההשפעה של המדיה החברתית על מצבם הרגשי של הצעירים.

למרות שבני נוער מדווחים על רמות משבר של דיכאון, חרדה ומחשבות אובדניות, לא ברור עד כמה השימוש במדיה חברתית תורם למגמה זו. הבעיה מורכבת יותר מכיוון שבריאות הנפש מושפעת מגורמים רבים, ואין טיפול אחד שמתאים לכולם.

 

טיקטוק נתבעה על ידי מדינות הטוענות כי פלטפורמת הווידאו פוגעת בבריאות הנפשית של צעירים

 

מחוקקים לא ממתינים לתשובות ומציעים חקיקה המגבילה את הגישה למדיה חברתית. אולם, חלק מהמדענים מודאגים שההגבלות המוצעות אינן תגובה יעילה למשבר. הם טוענים שהגבלות גורפות עלולות לנתק צעירים ממקורות חיוניים של תמיכה חברתית, במיוחד עבור קהילות מוחלשות כמו נוער להט"ב.

חברות הטכנולוגיה הגדולות טוענות שהן מיישמות אמצעים להגנה על משתמשים צעירים, כולל הגבלות על חשבונות נוער והגברת הגישה להורים. עם זאת, רופאי ילדים ופסיכולוגים מציינים שפלטפורמות המתוכננות לשמור על המשתמשים בגלילה מתמדת אינן בהכרח מרחבים בריאים לבני נוער וילדים.

מחקרים מצביעים על כך שגורמים אחרים, כמו בריונות או חוסר תמיכה משפחתית, קשורים יותר לתוצאות בריאות הנפש בהשוואה לשימוש במדיה חברתית. עם זאת, נתונים מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מראים עלייה משמעותית באבחונים של דיכאון וחרדה בקרב צעירים, וכן עלייה במחשבות אובדניות.

 

הסנאטורים ריצ'רד בלומנטל (דמוקרט, קונטיקט) ומרשה בלקברן (רפובליקנית, טנסי) במסיבת עיתונאים ביולי בוושינגטון עם משפחות של קורבנות התעללות מקוונת

 

מחקר של מטא (חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם) מצא שאינסטגרם החמירה בעיות של דימוי גוף בקרב נערות מתבגרות. בנוסף, מדינות רבות הגישו תביעות נגד חברות טכנולוגיה גדולות, בטענה שהן יצרו מוצרים ממכרים הפוגעים בצעירים ומטעים הורים לגבי בטיחותם.

תעשיית הטכנולוגיה מגיבה בהתנגדות, כאשר קבוצות תעשייה תובעות לחסום חוקים מדינתיים שיגבילו את הגישה של ילדים או יגבירו את הפיקוח ההורי.

בעוד שהדיון על הקשר בין מדיה חברתית לבריאות הנפש של בני נוער נמשך, מומחים רבים מסכימים שיש לנקוט צעדים להפוך את הפלטפורמות הללו לבטוחות יותר, גם ללא פתרון מלא לשאלת הסיבתיות. האתגר נותר למצוא את האיזון הנכון בין הגנה על בני נוער לבין שמירה על היתרונות החברתיים והרגשיים שהמדיה החברתית יכולה להציע.

YOU MIGHT ALSO LIKE