״תאונה לא בוחרים עורך דין כן״
משרד עורכי הדין EMET Injury Lawyers בוודלנד הילס הפך לשם דבר בקהילה הישראלית בכל הקשור לטיפול בתיקי תאונות • היחס האישי, שירות מלא בעברית והעבודה הקרובה עם הקהילה הם רק חלק מהסיבות להצלחתם. בשיחתנו שיתפו במספר טיפים חשובים שכדאי לזכור במקרה של תאונה ו/או פציעה

תאונת דרכים היא אירוע קשה וטראומטי לכל הדעות. בעיקר אם תוצאותיה כוללות פגיעה פיזית שעלולה לפגוע באיכות חיינו. לעיתים, גם פגיעה קלה או נזק לרכוש יכולה להביא עימה מסלול ייסורים של מלחמות או מאבקים אינסופיים עם חברות הביטוח, כדי להבטיח קבלת פיצוי הולם.
בקהילה הישראלית בקליפורניה קיים ייצוג גדול בתחומי הנדל״ן, הבנייה והקונסטרקשן, אך פחות בעולם הייצוג המשפטי. במקרה של תאונה מכל סוג שהוא, אנו עשויים למצוא עצמנו נאבקים מול הבירוקרטיה של חברות הביטוח, שהקשיחו עמדות בשנים האחרונות ואינן ממהרות לפצות כספית את לקוחותיהן.
הכירו את מגני הקהילה הישראלית בקליפורניה; ממשרד עורכי הדין המקומי EMET Injury Lawyers - אסף יונס ותום קינן. ישראלים אמריקאים בעלי ניסיון רב בעולם המשפט ששמו להם מטרה להתמקד בסיוע ועבודה עם הקהילה הישראלית בקליפורניה.
אתם אולי מזהים אותם משלטי החוצות הגדולים הפזורים ברחבי הוואלי עם הסלוגן: ״תאונה לא בוחרים, עורך דין כן״. כמו כן, לאחרונה הם סגרו תיק פיצויים ענק בשווי מליון דולר עבור אחד מלקוחתיהם. שמם הטוב החל להתפרסם ברחבי לוס אנג׳לס כשהם מתמחים בטיפול בתיקי תאונות שונים.

עו״ד אסף יונס, 41, במקור מפתח תקווה, כיום מתגורר בבוורלי הילס, נשוי+3, בוגר לימודי משפטים באוניברסיטת בר אילן. הוא שירת כעורך דין בפרקליטות הצבאית של צה״ל ובעל תואר שני במנהל עסקים. בתום שירותו השתחרר בדרגת סרן ועבר לארצות הברית. לפני למעלה מארבע שנים פתח בוודלנד הילס משרד עורכי דין שמתמחה במקרי תאונות שונים; במרוצת התקופה ייצג מאות לקוחות, טיפל במקרים שלהם במקצוענות ואכפתיות רבה והשיג עבורם פיצויים בהיקף של מיליוני דולרים בכל שנה.

עו״ד תום קינן, 37, במקור מנתניה, עבר ללוס אנג׳לס כבר בגיל 13, הוא גדל באנסינו ועשה כאן את לימודי התיכוניים והקולג׳. בהמשך עבר ללמוד משפטים בסן פרנסיסקו - אך סיפר לי שכבר מילדותו אהב את הוויב הישראלי בוואלי; הוריו עדיין מתגוררים כאן והמקום מאוד קרוב לליבו. תום: ״הקהילה הישראלית בוואלי היא הבית הרחק מהבית״.
תום עבד תחילה כעורך דין המייצג דווקא את חברות הביטוח. אחרי שנים בהם רכש ניסיון רב בתחום החליט שהוא רוצה לעבור ולייצג את הקורבנות האמיתיים: נפגעי התאונות. ההיכרות עם אסף התרחשה כאשר תום עבר בעצמו תאונות דרכים עם אשתו במהלך נסיעה ברכבם הפרטי באזור ווסטצ׳סטר. אשתו נפצעה בגב והוא נפצע בכתפו. תום קיבל את מספר הטלפון של אסף יחד עם המלצה חמה. תום: ״רמת ההתייחסות, הכנות וירידה לפרטים של אסף הייתה יוצאת מן הכלל. לא ראיתי את זה אצל שום עורך דין אחר״. השניים החליטו מאז לשתף פעולה.
תום, שמכיר היטב את חברות הביטוח אותן ייצג במשך שנים, סבר שהגיע הזמן לקחת את הידע שצבר ולסייע לצד השני. לשניהם חיבור גדול עם הקהילה הישראלית והם החליטו שיתמקדו בעבודה עימה. במהלך שיחתנו סיפרו לי שהעבודה עם הקהילה מהווה את אחת המטרות המרכזיות שלהם.

כיצד אתם מתאימים את השירות שלכם לקהילה הישראלית?
״היצע השירות המשפטי בקהילה הישראלית הוא נמוך יחסית. יש המון חשמלאיים, פלמרים, קונסטרקשן, אבל מעט מאוד בעלי מקצוע המעניקים סיוע משפטי איכותי. לכן, כשיש לישראלים בעיה משפטית, בעיקר אחרי תאונה, זה מאוד מנחם שהם יכולים לבוא אלינו לדבר על הבעיות שלהם בעברית, לשאול שאלות ולקבל החלטות בצורה הטובה ביותר. עורך הדין שלהם לא ישראלי, יהיה להם יותר קשה לשאול שאלות כדוגמת: ׳אם אני נמצא פה בצורה לא חוקית האם זה ישפיע על התיק שלי?; אבל בעברית, עם עורך דין ישראלי, יהיה להם הרבה יותר קל.

בנוסף, אנחנו מתאימים להם המון שירותים בעברית: יש לנו קשר עם פיזיותרפיים או כירופרקטים מקומיים דוברי עברית, כמו כן, קבוצת רופאים במרפאות כאב דוברי עברית, וכל אלה מעניקים ללקוחות הישראלים שלנו את האפשרות לדבר על התחושות, סימפטומים ועל הכאבים שלהם בכל בעיה רפואית בצורה נוחה ומיטבית״.

מה הניע אתכם לחבור יחדיו?
יונס: ״תום עבד במשרד גדול ובשנה וחצי האחרונות הביא ללקוחות שלו כמעט 20 מיליון דולר. בנוסף, הוא בוגר השתלמות של ג'רי ספנס אקדמי- מוסד שלוקח כל שנה 48 תובעים מצטיינים ומבטיחים ומעניק להם הכשרה ייחודית של איך לנצח את חברות הביטוח בבית המשפט. תום הוא עורך הדין היחידי בקהילה הישראלית עם ההכשרה הזו. כשראיתי מה הוא מסוגל לעשות ואת הרצון לבצע את הדברים הללו גם עבור הקהילה הישראלית, הצעתי לו לאחד כוחות תחת מותג משותף. בנוסף, תחום התאונות האישיות הוא כנראה התחום התחרותי ביותר בעולם עריכת הדין - כל חברה שמצליחה בתחום הזה חייבית להיות לא פחות ממצויינת. אנחנו מעדיפים להיות דגים גדולים באקווריום קטן. לעבוד מהמקום שאנחנו מכירים הכי טוב ולקבל לקוחות שהכסף שנשיג עבורם יעשה שינוי אמיתי. למעשה, חמישים אחוז מלקוחותינו הם ישראלים״.

באילו סוגי תאונות אתם מטפלים?
״אנחנו מטפלים בכל סוגי תאונות הדרכים: תאונות אופניים, אופנוע ותאונות משאית. בנוסף, גם בתאונות אובר וליפט.אנחנו מטפלים בתאונות החלקה ונפילה, נשיכות כלב וגם בנושא רכבים פגומים (חוק הלימון).
בקליפורניה יצרני רכבים מחוייבים לספק ללקוחות שלהם רכב נקי מפגמים ומתקלות. ברגע שיש מספר חוזר של תקלות שהופך בלתי סביר, היצרן מחויב לפצות את הקונה אם בצורה של פיצוי כספי או בצורה של רכישת הרכב בחזרה, תוך כדי שהוא מחזיר ללקוח את כספו בצורה חלקית או מלאה. במקרים מסוים ישנם גם פיצויים עונשיים״.

מעניין, יצא לכם לטפל במקרה כזה לאחרונה?
״כן, ממש קרוב אלינו. אחת העובדות שלי במשרד רכשה רכב ותוך זמן קצר הוא עשה לה המון בעיות. למרות פניות חוזרות ונשנות היצרן די התעלם ממנה תוך כדי שהוא ממציא המון תירוצים. היא בחורה צעירה ואם יחידנית לשני ילדים, אז החלטנו לקחת את התיק הזה ולטפל בו באופן אישי כדי לדאוג שהיצרן לא מתחמק מאחריות. בהתחלה הוא הכחיש את הטענות וסירב לשלם. אבל אחרי מאבק משפטי של שנתיים, לא רק שיצרן הרכב הסכים לקנות ממנה את הרכב בחזרה, הוא אפילו שילם פיצויים עונשיים בעשרות אלפי דולרים. אני יכול לומר שבזכות התיק הזה היה לה מספיק כסף לתשלום מקדמה עבור בית ראשון לה ולילדיה״.

אנחנו משלמים בכל חודש לחברות ביטוח הרכב, מדוע בעצם הן עושות בעיות כשאנחנו זקוקים להן?
״היום, יותר מתמיד, אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת מבחינת עבודה מול חברות הביטוח. הן מפסידות הרבה כסף מכיוון שישנה עלייה משמעותית בתאונות דרכים- בעיקר בעקבות שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה. אנשים שולחים טקסטים, מדברים בטלפון ולא מרוכזים על הכביש. בנוסף, יותר אנשים מודעים לזכויות שלהם והם שוכרים עורכי דין כדי להבטיח קבלת פיצוי כספי. אז חברות הביטוח מפסידות כסף וכתוצאה מכך הן מהדקות חגורות ומנסות לעשות כל מאמץ למזער את תשלומי הפיצויים שלהן. לכן, אנחנו ממליצים לא לנסות לטפל בתיקים הללו לבד, מפני שהסיכוי שלכם להוציא את מלוא הפיצוי שמגיע לכם יהיה הרבה יותר נמוך״.
מדוע?
״ברגע שחברת הביטוח רואה שאדם בוחר לייצג את עצמו הן מבינות שלא יהיה למקרה הזה השלכות ואין לו כנראה יכולת להגיש תביעה בבית משפט ולאכוף את הזכויות שלו. לכן, ברוב המקרים, הן יציעו לנפגע פיצוי בסכום קטן בהרבה ממה שמגיע לו. וכן, יש חברות ביטוח שידועות לשמצה ככאלו שלא משתפות פעולה ונוטות לא לקבל אחריות״.

מה מייחד את שיטת העבודה שלכם?

תום: ״יש הרבה עורכי דין שמטפלים בתיק עד שהתיק מסתבך ואז נוטשים אותו. הם עובדים ׳בשיטת מצליח׳: מחתימים אותך, שולחים אותך לרופאים, משגרים מכתב דרישה לחברת הביטוח ומה שהביטוח מסכים לשלם הם מקבלים וגובים ממך את החלק שלהם, גם אם הפיצוי שקיבלת נמוך. אם התיק לא מסתדר וחברת הביטוח מסרבת לקחת אחריות אז עורכי הדין אומרים לך: 'מצטערים התיק הזה לא הצליח.  למשרדנו יש את היכולת לקחת תיק עד הסוף ולהילחם, ואם צריך לקחת תיק ולהגיש תביעה אז אנחנו נעשה את זה. אנחנו מעניקים יחס אישי, כזה שלא תמצא ברוב החברות הגדולות שיחס ניהול התיקים שלהם הוא 1 ל- 150, אצלנו מנהל תיקים אחד מטפל אולי ב-60 מקרים. אנחנו יודעים מה מתרחש בכל תיק ותיק. אנחנו לא מוותרים לחברת הביטוח והולכים עם כל תיק עד הסוף. לראיה, היו לנו לקוחות שהיו זקוקים ליום אבחונים רפואיים - כי זה מה שהטיפול הצריך כדי שהביטוח יקבל אותו. אז פתחנו את הארנק ושילמנו 15 אלף דולר עבור האיבחונים. אם אנחנו מטפלים בתיק שמצריך השקעה מהכסף שלנו לטובת הלקוח אז אנחנו נעשה את זה״.

אסף:״רוב עורכי הדין בחברות הגדולות לא יוצאים מהמשרד הממוזג שלהם. אבל אם אתה מתקשר ואומר לי: ׳אסף הייתה לי תאונה, לדוגמא ב- Venture & White Oak, יום לאחר מכן אני משנה את הלו״ז שלי, נוסע למקום זירת התאונה, נכנס לתחנת דלק ומשיג את סרטון התאונה בעצמי. אנחנו לא יושבים במזגן ומחכים שהתיק יפתור את עצמו״. עורכי הדין, אסף ותום, מעניקים יחס אישי כשהם מעדכנים את הלקוח לכל אורך הדרך. הם דואגים להתקשרות מול חברות הביטוח, פתיחת התביעה ושמירה על קשר עם נציגי החברה. הם מסייעים ללקוח עם כל תהליך תיקון הרכב: מחברים אותו למוסך ומוודאים שהמוסך שולח את הצעת המחיר לחברת הביטוח ושזו משלמת הכל. הם מסייעים במציאת רכב חלופי במקרה הצורך והשכרת רכב. משרד עורכי הדין EMET Injury Lawyers מלווה את לקוחותיו בכל התהליך הרפואי ומוודא שהם מקבלים את הטיפול לו הם זקוקים. הם מוציאים מכתב דרישה מסודר לחברת הביטוח בו הם דורשים פיצוי על כל הנזקים שנגרמו ללקוח כולל: פציעות, כאב וסבל, אובדן ימי עבודה ופיצוי עבור טיפול רפואי עתידי.


לסיום, אילו טיפים תוכלו לתת לקוראים שלנו במידה ונקלעו לתאונת דרכים?
״המלצה ראשונה היא כבר בזירת התאונה, לפקוח עיניים ולהקליט בוידאו את הצד האשם כשהוא מספר ולוקח אחריות. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא להוציא את הטלפון, לשים אותו על וידאו ולשאול ׳מה קרה׳? חשוב לתת לבן אדם השני לדבר. הרבה ישראלים אוהבים לדבר והם פותחים מצלמה ומתחילים לספר בעצמם מה קרה, כאילו משדרים את זירת האירוע. הם חושבים שיש להם ראיה לצדקתם בתאונה אבל כל מה שיש להם זה וידאו בו הם מדברים והבן אדם השני לא הוציא מילה. פעולה חיונית נוספת היא לקחת מיד שמות וטלפונים של עדים שראו את התאונה. חשוב לזכור: אל תתנו את הרכב שלכם לאף אחד. גם אם הוא טוען שהוא הגיע מחברת יצרן הרכב או דרך אחריות הרכב ולשום גורם שאתם לא מכירים או שאתם לא הזמנתם באופן אישי. גם אם מתקשרים אליכם אחרי התאונה ומספרים לכם שחברת הרכב יצרה איתם קשר- אתם לא נותנים את הרכב שלכם. ישנם הרבה מקרים בקליפורניה של אנשים שלוקחים לכם את הרכב אחרי תאונה ומחזיקים אותו כבן ערובה עד שאתם משלמים כסף לשחרר אותו. בנוסף, מאוד חשוב, לגשת מיד לקבלת טיפול רפואי במקרה הצורך. חשוב שהפציעה שלכם תתועד מיד לאחר התאונה, וכמובן להתקשר לעורך דין שלכם בהזדמנות הראשונה ולפני שאתם מדברים עם חברות הביטוח״.

ליצירת קשר עם EMET Injury Lawyers   

818.643.4999

YOU MIGHT ALSO LIKE