המפכ"ל הזמני של משטרת ניו יורק הודה שסוכנים פדרליים ערכו חיפוש בביתו
תומאס ג'. דונלון, שהתמנה לאחרונה לתפקיד לאחר שאדוארד א'. קבן התפטר בעקבות פרשת שחיתות, אמר שהרשויות החרימו חומרים שאינם קשורים למשטרה.

מפכ"ל המשטרה הזמני של ניו יורק אמר במוצאי שבת כי סוכנים פדרליים חיפשו בבתיו והחרימו חומרים מהם יום קודם לכן. המפכ"ל הזמני, תומאס ג'. דונלון, שנבחר על ידי ראש העיר אריק אדמס להוביל את מחלקת המשטרה רק לפני תשעה ימים, אמר כי צווי החיפוש שבוצעו על ידי הסוכנים אינם קשורים למחלקה, אשר נקלעה לסדרה של חקירות פליליות פדרליות המקיפות את ממשל ראש העיר.

 

"הם לקחו חומרים שהגיעו לרשותי לפני כ-20 שנה ואינם קשורים לעבודתי במשטרת ניו יורק," אמר דונלון

 

"הם לקחו חומרים שהגיעו לרשותי לפני כ-20 שנה ואינם קשורים לעבודתי במשטרת ניו יורק," אמר דונלון בהודעה לעיתונות שפורסמה על ידי המחלקה זמן קצר לאחר השעה 23:00. "זה לא עניין של המחלקה, והמחלקה לא תגיב."

דונלון לא מסר פרטים על החומרים שהוחרמו, ולא אמר בכמה בתים נערכו חיפושים או היכן הם היו. כמו כן, לא היה ברור איזו סוכנות ערכה את החיפושים; משרד ה-FBI בניו יורק אמר בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון כי לא יגיב לעניין.

קודמו של דונלון, אדוארד א. קבאן, התפטר לאחר שסוכנים פדרליים החרימו את הטלפון שלו ב-4 בספטמבר.

מחלקת המשטרה נמצאת תחת בדיקה באחת מלפחות ארבע חקירות פדרליות המקיפות את ממשל אדמס. החקירות כללו חיפושים והחרמות שכוונו לבכירים, כולל קבאן. צל החקירה הקשורה למשטרה הטיל ספק ביכולתו של קבאן לפקח על מחלקה של יותר מ-30,000 שוטרים.

הוא התפטר ב-12 בספטמבר, באומרו שהחקירה הפכה להסחת דעת. הממשל ביקש את התפטרותו, לפי שני אנשים המכירים את העניין.

דונלון, יליד הברונקס, בעל רקע ארוך באכיפת החוק הפדרלית, כולל ב-FBI. הוא שירת בתפקידי לוחמה בטרור בארץ ובחו"ל ובאבטחה לחברות וול סטריט. לאחרונה, הוא ניהל חברת אבטחה וייעוץ פרטית, Global Security Resolutions, שהקים ב-2020.

לא ברור איזה תפקיד דונלון עשוי היה להחזיק כאשר החומר שהסוכנים חיפשו הגיע לרשותו.

בין השנים 2002 ל-2003, הוא היה אחראי על מרכז הלוחמה בטרור של ה-FBI בניו יורק, ועבד במרכז האיומים הלאומי של הסוכנות עד 2005, על פי הודעה לעיתונות מוועדת סנאט של מדינת ניו יורק שבדקה מאוחר יותר את מועמדותו להוביל את משרד ביטחון המולדת של המדינה. אדמס, שהיה סנאטור מדינה באותה עת, עמד בראש הוועדה. ב-2005, דונלון הצטרף לקרדיט סוויס.

כאשר אדמס הכריז על מינויו של דונלון למפכ"ל זמני החודש, הוא כינה אותו "איש מקצוע מנוסה באכיפת החוק שעבד ברמה המקומית, המדינתית, הפדרלית והבינלאומית."

דונלון, מצדו, הבטיח "לשמור על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של יושרה ושקיפות."

YOU MIGHT ALSO LIKE