גשם בכמות נדירה בכלל ובספטמבר בפרט צפוי בדרום קליפורניה
שינוי עונתי בלתי צפוי במזג האוויר מביא סיכוי לגשמים וסופות רעמים ברחבי דרום קליפורניה, מה שמעורר חששות מפני הצפות בזמן שהטמפרטורות צונחות הרבה מתחת לממוצע לאמצע ספטמבר

שינוי עונתי בלתי צפוי במזג האוויר מביא סיכוי לגשמים וסופות רעמים ברחבי דרום קליפורניה, מה שמעורר חששות מפני הצפות בזמן שהטמפרטורות צונחות הרבה מתחת לממוצע לאמצע ספטמבר. ברוב אזור לוס אנג'לס, צפוי כי המערכת תביא רק גשם קל או טפטוף בשישי, אך קיימת אפשרות לכיסי סופות רעמים שעלולות להביא גשם כבד יותר.

 

ברוב אזור לוס אנג'לס, צפוי כי המערכת תביא רק גשם קל או טפטוף בשישי, אך קיימת אפשרות לכיסי סופות רעמים שעלולות להביא גשם כבד יותר

 

הסיכוי הגדול ביותר לסופות רעמים הוא בהרים, כולל לאורך מסדרון כביש 5 הבין-מדינתי ולרוחב הרי סן גבריאל, לפי בריאן לואיס, מטאורולוג בשירות מזג האוויר הלאומי באוקסנרד. "אנחנו מצפים ברוב האזורים לפחות מעשירית אינץ', אולי עד רבע אינץ' בהרים," אמר לואיס. "זה יכול להיות גבוה יותר אם סופת רעמים גדולה מתפתחת באזור מסוים."

הוא כינה את דפוס מזג האוויר הזה "חריג במקצת" לעונה זו של השנה, בהתחשב בכך שספטמבר הוא בדרך כלל אחד החודשים היבשים והחמים יותר בדרום קליפורניה. כמות הגשם הצפויה היא "בהחלט מעל הממוצע למה שספטמבר בדרך כלל מביא," אמר לואיס, "ואנחנו גם הרבה מתחת לממוצע מבחינת טמפרטורות."

רוב האזורים הפנימיים של מחוזות ונטורה וסן לואיס אוביספו, וכן מערב מחוז קרן וחלקים ממחוז סנטה ברברה, נמצאים תחת אזהרת הצפות ביום חמישי. אנשים החיים בקרבת אזורי השריפה הוריקן ואפאצ'י נמצאים בסיכון מיוחד, לפי שירות מזג האוויר הלאומי, ועליהם להתכונן לאפשרות של זרימות פסולת והצפות.

סופות רעמים באזורים אלה של דרום מערב קליפורניה "מסוגלות לייצר גשם כבד.... קצב של חצי אינץ' בכל 30 דקות ואינץ' אחד בשעה יהיה אפשרי," כתב שירות מזג האוויר הלאומי באזהרת ההצפות שלו.

חזאי שירות מזג האוויר הלאומי הזהירו גם כי תושבים ליד אזור השריפה של אגם לייק בהרי מחוז סנטה ברברה צריכים להיות מוכנים לגשמים כבדים, למרות שאזור זה עדיין לא היה חלק מאזהרת ההצפות. יש סיכוי של 20% שסופות רעמים יגיעו גם לאזור זה, מה שעלול לגרום להצפות פתאומיות וזרימות פסולת, הזהיר שירות מזג האוויר.

צפוי כי חלקים מהסיירה נבדה יראו גם הם השפעות מהדפוס הרטוב והקר, עם אזהרת מזג אוויר חורפי שהוצאה לכמה מהפסגות הגבוהות ביותר בפארקים הלאומיים יוסמיטי, קינגס קניון וסקוויה ובמאמות' לייקס. צפוי כי גבהים מעל 9,000 רגל יקבלו 2 עד 5 אינץ' של שלג ביום חמישי, לפי האזהרה.

 
YOU MIGHT ALSO LIKE