מחזיקים בדרכון אמריקאי? השינוי החדש שיעשה את החיים שלכם לקלים יותר
מחלקת המדינה האמריקאית השלימה לחלוטין את הטמעת המערכת החדשה ש"תחסוך זמן ומאמץ" עבור אמריקאים המבקשים לחדש את הדרכון שלהם

חידוש דרכון באינטרנט הפך כעת לזמין יותר עבור אמריקאים – זאת לאחר שמחלקת המדינה הודיעה ביום רביעי כי היא השלימה את ההפצה המלאה של מערכת חידוש הדרכונים החדשה באינטרנט.

המחלקה הציגה זאת כ"תהליך מאובטח שיחסוך זמן ומאמץ" לאמריקאים המתאימים המחפשים חידוש רגיל של הדרכונים שלהם.

מועמדים באינטרנט חייבים להיות בני לפחות 25, להתגורר בארה"ב ולחפש לחדש דרכון שאינו דורש שינויים במידע הביוגרפי ושהונפק במסגרת תקופת זמן מסוימת, בין היתר, לפי מחלקת המדינה.

(צילום: Getty Images)

התהליך כולל מילוי טופס בקשה באינטרנט עם פרטים על הדרכון האחרון של המועמד ותוכניות הנסיעה שלו. האדם חייב גם לספק תמונה דיגיטלית.

מחלקת המדינה תציע גם לאנשים שמחדשים את הדרכון שלהם באינטרנט את האפשרות לקבל עדכונים בדוא"ל על בקשותיהם.

"נודיע לך כאשר הבקשה שלך בתהליך, מאושרת, וכאשר אנו שולחים את הדרכון שלך", אמרה המחלקה באתר האינטרנט שלה. "נודיע לך גם אם אנו זקוקים למידע נוסף כדי לעבד את הבקשה שלך".

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן אמר כי המחלקה "מחבקת את ההמרה הדיגיטלית כדי להציע את חווית החידוש היעילה והנוחה ביותר שאפשר" עם ההשקה המלאה של שירות חידוש הדרכון המקוון.

מחלקת המדינה כבר השיקה גרסת בטא מעודכנת של המערכת באמצע יוני. באותו זמן, האתר שלה הצביע על כך שהבדיקות יעזרו "להתכונן להשקה מלאה של מערכת חידוש הדרכון המקוונת המעודכנת" בעתיד. לפני כן, נערך ניסוי מוקדם יותר של חידוש דרכון באינטרנט ב-2022.

אנשים שאינם עומדים בקריטריונים לשירות החידוש המקוון, כמו אלו שזקוקים להנפקה מיוחדת חדשה, שחיים בחו"ל או שדורשים עיבוד מהיר, יכולים לחדש את דרכונם בדואר ואישית.

אתר מחלקת המדינה אמר שחידוש דרכונים רגילים באינטרנט וחידושים שנשלחים בדואר לוקחים שישה עד שמונה שבועות לעיבוד.

"בזכות הגדלת הסגל, התקדמות טכנולוגית ומגוון שיפורים נוספים, הדרכון הרגיל הממוצע עובר עיבוד היום בזמן שהוא בערך שליש מהזמן לעומת אותה תקופה בקיץ שעבר, והרבה מתחת לזמני העיבוד של שישה עד שמונה שבועות שפורסמו", אמר בלינקן בהצהרה.

זמני העיבוד לחידושים מואצים עומדים על שבועיים עד שלושה שבועות.

YOU MIGHT ALSO LIKE