האריס שוב התעצבנה שלא נתנו לה לסיים את דבריה – הפעם בנושא ישראל
המועמדת הדמוקרטית אמרה בראיון שהיא תומכת באמברגו הנשק שהטיל הנשיא ביידן על ישראל, וחזרה שוב על טענותיה שעסקה היא הדברה החשוב ביותר

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, קמלה האריס, אמרה שהיא בהחלט תומכת בהחלטה של הנשיא ג'ו ביידן מחודש מאי של הטלת אמברגו על משלוח פצצות במשקל 2,000 פאונד לישראל.

"אחד הדברים שעשינו שאני תומכת בהם לחלוטין הוא ההשהייה שהטלנו על הפצצות במשקל 2,000 פאונד", אמרה האריס ביום שלישי במהלך ראיון באירוע של האגודה הלאומית של עיתונאים שחורים, NABJ, במהלכו היא נדחקה שוב ושוב למה ארצות הברית לא משתמשת ביותר השפעה נגד ישראל כדי לסיים את המלחמה בעזה.

(צילום: AP)

סגנית הנשיא חזרה על נאומה הקבוע בו היא מדגישה את האופי האכזרי של טבח שמחת תורה ואת העובדה שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה, "אבל האופן שבו היא עושה זאת חשוב". האריס התעקשה שהפתרון היחיד הוא שתי מדינות והדרך לכך היא עסקה.  

מראיינת מ-NAJB ביקשה מסגנית הנשיא להגדיר "את הגבול בין תקיפה להגנה", והאריס השיבה על ידי ההצהרה שהיא "בהחלט מאמינה" ש"המלחמה חייבת להסתיים". היא הכירה בחיים שאבדו ב-7 באוקטובר והוסיפה שלישראל "יש את הזכות להגן על עצמה. גם אנחנו היינו עושים את זה".

כאשר חברת פאנל מ-NAJB הפריעה לסגנית הנשיא באמצע תשובתה, וציינה ששאלתה הייתה לגבי "ההבדל בין תקיפה להגנה" – האריס הגיבה בצורה מעט חצופה שכבר ראינו:

"לא לא, תני לי לסיים - חשוב לשים את זה בהקשר, זה מה שאני עושה", אמרה האריס, והוסיפה שהיא תגיע לענות על שאלת העיתונאית מאוחר יותר.

בהמשך, פאנל העיתונאים ניסה לקבל תשובה מהאריס אם היא תבצע שינויים במדיניות כנשיאה, אך האריס ענתה: "אנחנו צריכים לסגור את העסקה הזו... וזו העמדה שלי, זו המדיניות שלי".

"אנחנו עושים את העבודה של להפעיל לחץ על כל הצדדים המעורבים כדי לסגור את העסקה", הוסיפה האריס. "אבל בואו נהיה מאוד ברורים גם, אני תומכת ביכולת של ישראל להגן על עצמה, ואני תומכת בצורך של הפלסטינים להיות בעלי כבוד, עצמאות וביטחון ככל שאנו מתקדמים ומסגרים הסכם שתי המדינות".

YOU MIGHT ALSO LIKE