2 בכירים במחלקת הכבאות של ניו יורק נעצרו בגין האשמות שוחד
הבכירים, שפיקחו על בדיקות בטיחות, מואשמים בלקיחת עשרות אלפי דולרים בקשר לפרוייקטי בנייה

שני מפקדי כבאות בכירים לשעבר בניו יורק נעצרו השבוע והואשמו בקבלת שוחד בסך עשרות אלפי דולרים כדי לזרז את תהליך אישור בטיחות האש עבור פרויקטי בנייה ברחבי העיר. בריאן א. קורדסקו (49) ואנתוני מ. סקבינו (59) ניהלו את לשכת מניעת השריפות של המחלקה עד מוקדם השנה. הם הואשמו בשש עבירות, כולל שוחד והונאה, בתכנית שנמשכה משנת 2021 עד 2023 וכללה 30 פרויקטים שונים ברחבי העיר.

 

השניים ושותפם קיבלו יותר מ-190,000 דולר בשוחד לאורך התכנית. קורדסקו וסקבינו העבירו את התשלומים הלא חוקיים דרך חברות שהקימו

 

לפי כתב האישום, השניים הפנו לקוחות פוטנציאליים להנרי ג'. סנטיאגו ג'וניור, כבאי לשעבר שהבטיח ללקוחות שהוא יכול לזרז אישורי בטיחות אש. סנטיאגו שיתף פעולה עם התובעים והודה באשמה.

התובעים האשימו את שלושת הגברים בקבלת יותר מ-190,000 דולר בשוחד לאורך התכנית. קורדסקו וסקבינו העבירו את התשלומים הלא חוקיים דרך חברות שהקימו.

החקירה התמקדה במפקדים והתנהלה במקביל לחקירת שחיתות נפרדת הקשורה לראש העיר אריק אדמס. חקירה זו בדקה, בין היתר, אם אדמס ניסה באופן לא ראוי לגרום לאותה יחידה של מחלקת הכבאות לאשר מערכת בטיחות אש עבור הקונסוליה הטורקית במנהטן זמן קצר לפני בחירתו.

המעצרים צפויים להגביר את הלחץ על אדמס, שמנהלו נמצא תחת מספר חקירות שחיתות שהובילו להתפטרות של שני בכירים בשבוע שעבר.

התובע הפדרלי דמיאן ויליאמס אמר כי המפקדים "יצרו נתיב VIP לשירות מהיר שניתן היה לגשת אליו רק באמצעות שוחד". נציב חקירות העירייה, ג'וסלין א. שטראובר, אמרה כי הם "תכננו תכנית לנצל פיגור בחטיבה שלהם שהפך את זירוז התיקים למצרך בעל ערך ואמצעי להעשיר את עצמם יותר".

YOU MIGHT ALSO LIKE