בארה"ב מודאגים: הכנופיה הוונצואלית נקשרה כבר לעשרות פשעים במדינה
הרשויות האמריקאיות מודאגות מהתפשטות חברי כנופיית ארן דה ארגואה, או TdA, ברחובות ארצות הברית – שכן מדובר בארגון אלים ואכזרי ביותר

הכנופיה הוונצואלית ארן דה ארגואה, או TdA – שמוכרת בעיקר בפעולותיה האלימות באמריקה הלטינית, הגבירה את פעילותה הפלילית בארצות הברית כשהיא קשורה כעת לכמעט 100 מקרי פשע ברחבי המדינה.

ההתרחבות המהירה מנוכחותה הראשונית בטקסס לאזורים שונים בארה"ב מדאיגה את פקידי הביטחון הלאומי של ארה"ב ומסמנת את הכנופיה כאיום משמעותי.

הכנופיה, שמקורה בכלא ונצואלי שידוע בשל הפאר שבו - כולל גן חיות ודיסקוטק, הפכה במהלך העשור האחרון לארגון פשע בינלאומי גדול. היא התעסקה בפעילויות פליליות נרחבות כולל סחר בסמים, שוד ואיומים, תוך שהיא לעיתים קרובות מנצלת קהילות מהגרים פגיעות לצורך רווח.

הרשויות האמריקאיות ראו את הכנופיה נכנסת לארה"ב וממשיכה לשמור על טקטיקטות  הפעולה האלימות שלה, שכללו פשעים בפרופיל גבוה כמו יריות נגד שוטרים והפרות סדר ציבוריות אחרות.

המעשים הנודעים של הכנופיה לא רק שזכו לתשומת לב מצד התקשורת אלא גם הגבירו את הדאגות הציבוריות והממשלתיות לגבי הפוטנציאל של הארגון להפר את החברה האמריקאית כפי שעשתה באמריקה הלטינית.

כתגובה לאיום הגובר, הרשויות בארה"ב נקטו בצעדים משמעותיים. מחלקת האוצר הטילה סנקציות על TdA בחודש יולי האחרון, במטרה לנתק את רשתות הכספים שלה.

בנוסף, מחלקת המדינה הציעה פרסים בסך עד 12 מיליון דולר עבור מידע שיביא למעצר מנהיגי הכנופייה.

הרשויות הפדרליות מאמינות שחברי הכנופייה מסתתרים בין אלפי ונצואלים שבורחים מהמשטר של ניקולס מדורו בעקבות המהומות המתמשכות במדינה.

ביולי, ממשלת ארה"ב סווגה את טרן דה ארגואה כ"ארגון פלילי טרנס-לאומי". הסיווג משחרר משאבים לכוחות החוק כדי לעצור את התפשטות הכנופיה בארה"ב. זה מקל על הקפאת נכסים והגבלת נסיעות לחשודים.

משרדי המדינה והמשפטים של ארה"ב מציעים גם מיליוני דולרים בפרסים עבור מידע שיביא למעצרם של מנהיגי TdA הבכירים.

ככל שהרשויות הפדרליות מחפשות להפיל את החבורה, האיום של TdA נראה כמתרחב. ה'דיילי מייל' דיווח באופן בלעדי שהחבורה העבירה את מטה המפקדה שלה מדרום אמריקה לצד המקסיקני של הגבול הדרומי של ארה"ב, שנמצא ליד פרברי אל פאסו.

פקידי אל פאסו סיפרו ל'דיילי מייל' שהם חוששים שאלימות הכנופיה תתפשט לעיר כתוצאה מכך. בינתיים, ח"כ טוני גונזלס, רפובליקני מטקסס, שמייצג את אל פאסו, כינה את טרן דה ארגואה "התמצית של הרשע".

הכנופייה הוונצואלית TdA הפכה לידועה לשמצה לאחר שהשתלטתה ולאחר מכן פעלה מתוך כלא בדרום אמריקה. הארגון הפלילי קשור לרציחות, סחר בנשים, חטיפות ואיומים.

YOU MIGHT ALSO LIKE