אילון מאסק כתב כי מוזר שאף אחד לא ניסה עדיין להרוג את ביידן או את קמלה האריס
ההערה באתר המדיה החברתית שלו שנמחקה אגב מיד, נכתבה רק שעות לאחר מה שהרשויות אמרו שהיה ניסיון התנקשות שני בטראמפ - וגרמה מיד לזעם

שעות לאחר מה שה-FBI כינה ניסיון התנקשות שני בנשיא לשעבר דונלד ג'. טראמפ, אילון מאסק כתב באתר המדיה החברתית שלו - ומחק לאחר מכן - פוסט שרמז כי מוזר שאף אחד לא ניסה להרוג את הנשיא ביידן או את סגנית הנשיא קמלה האריס.

מר מאסק אמר שהפוסט ב-X נועד להיות בדיחה.

 

מר מאסק אמר שהפוסט ב-X נועד להיות בדיחה. הבית הלבן גינה את הפוסט של מר מאסק ביום שני, וכינה אותו "חסר אחריות"

 

בתגובה למשתמש ששאל, "למה הם רוצים להרוג את דונלד טראמפ?" מר מאסק, שתמך בנשיא לשעבר ומגיב לעתים קרובות על מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב, כתב: "ואף אחד אפילו לא מנסה להתנקש בביידן/קמלה." הפוסט שלו, שצולם על ידי משתמשי X, כלל אימוג'י של פרצוף חושב.

מר מאסק הסיר את הפוסט לאחר שמיד עורר זעם. X אומרת שיש לו יותר מ-197 מיליון עוקבים בפלטפורמה, אותה רכש ב-2022.

"ובכן, לקח אחד שלמדתי הוא שרק בגלל שאני אומר משהו לקבוצה והם צוחקים, זה לא אומר שזה יהיה כל כך מצחיק כפוסט ב-X," הוא אמר בפוסט המשך מוקדם ביום שני. "מסתבר שבדיחות הרבה פחות מצחיקות אם אנשים לא מכירים את ההקשר והמסירה היא טקסט פשוט," הוא כתב באחר.

הבית הלבן גינה את הפוסט של מר מאסק ביום שני, וכינה אותו "חסר אחריות."

אנדרו בייטס, דובר הבית הלבן, חזר על הצהרות של מר ביידן וגב' האריס שאמרו שאין מקום לאלימות פוליטית בארצות הברית. "אלימות צריכה רק להיות מגונה, לעולם לא מעודדת או נעשית ממנה צחוק," אמר מר בייטס.

השירות החשאי אמר ביום ראשון שירה באדם חמוש במועדון הגולף של מר טראמפ בווסט פאלם ביץ', פלורידה, בזמן שהנשיא לשעבר שיחק. חשוד נעצר מאוחר יותר. התקרית באה בעקבות אירוע ביולי שבו מר טראמפ נורה באוזן על ידי מתנקש פוטנציאלי בזמן שערך עצרת בפנסילבניה. היורה נהרג על ידי אנשי אכיפת החוק.

מר מאסק, האדם העשיר ביותר בעולם, ביסס לעצמו מוניטין כפלוטוקרט נועז שאינו מחויב למוסכמות חברתיות כשמדובר בהבעת דעותיו ובשידור מה שעולה בדעתו לעוקביו. כוחו ועושרו הפכו אותו לחסין יחסית לביקורת, והישירות שלו הפכה אותו לגיבור בעיני רבים בימין המתנגדים למה שהם מכנים תקינות פוליטית.

כמה מהפוסטים האחרונים שלו על הבחירות עוררו ביקורת. בשבוע שעבר, הוא הגביר את הטענות הימניות הכוזבות שמהגרים אוכלים חיות מחמד בספרינגפילד, אוהיו. ולאחר שכוכבת המוזיקה טיילור סוויפט אמרה בשבוע שעבר שהיא תצביע עבור גב' האריס, וחתמה על תמיכתה ב"גברת חתולים חשוכת ילדים" בהתייחסות להערות של סגנו של מר טראמפ, מר מאסק נראה כאילו הציע בצחוק להפרות את גב' סוויפט, וכתב: "בסדר טיילור... את מנצחת... אני אתן לך ילד ואשמור על החתולים שלך בחיי."

YOU MIGHT ALSO LIKE