מורים לקחו את ילדיהם לדיסני וורלד בתקציב שהיה מיועד לילדים חסרי בית
שישה עובדי משרד החינוך השתמשו ב"אישורי הורים מזויפים" כדי לקחת את ילדיהם ונכדיהם לדיסני וורלד ולטיולים אחרים במימון העיר שיועדו לתלמידים חסרי בית

שישה עובדי משרד החינוך השתמשו ב"אישורי הורים מזויפים" כדי לקחת את ילדיהם ונכדיהם לדיסני וורלד ולטיולים אחרים במימון העיר שיועדו לתלמידים חסרי בית, כך טענו חוקרים.

ההטבות הסודיות גזלו מחלק מהילדים המוחלשים ביותר בעיר את ההזדמנות ליהנות בממלכת הקסמים - טיול שעלה 66,000 דולר עבור כ-50 מבוגרים וילדים, כך אמר אחד העובדים - וטיולים נוספים בני מספר ימים בין השנים 2016 ל-2019 לוושינגטון הבירה, ניו אורלינס, בוסטון, אתר הנופש רוקינג הורס ראנץ' במעלה המדינה, ומחנה הנופש YMCA בפרוסט ואלי, על פי דו"ח שפורסם לאחרונה על ידי הנציב המיוחד לחקירות במערכת החינוך העירונית.

לינדה מ. וילסון, מפקחת מקווינס בתוכנית "תלמידים בדיור זמני" של משרד החינוך, לקחה את שתי בנותיה לטיולים, ועודדה עמיתים לקחת את בניהם, בנותיהם ונכדיהם, אך ניסתה לחפות על הנוהג המפוקפק כאשר ה-SCI החל לשאול שאלות, כך נכתב בדו"ח ה-SCI. "מה שקורה כאן נשאר בינינו," אמרה לכאורה וילסון לעמיתיה לעבודה. "היא אמרה שכולם צריכים להיצמד לאותו סיפור שלא לקחנו את ילדינו לטיול," אמר עובד. "היא אמרה לנו לשקר לחוקרים."

 

"מה שקורה כאן, נשאר בינינו," אמרה לינדה מ. וילסון, המנהלת מקווינס, לצוות שלה, מזהירה אותם לא לספר לאיש שילדי ונכדי הצוות השתתפו בטיולים מחוץ לעיר

 

בעוד שחלק מהתלמידים חסרי הבית השתתפו בטיולים, ילדי העובדים תפסו מקומות יקרי ערך. מחנך אחד ממשרד החינוך "נאלץ להתחנן בפני וילסון כדי שתאפשר לו להוסיף שניים מתלמידיו" לטיול לדיסני וורלד בזמן שוילסון וכמה מהעובדים שהיא פיקחה עליהם הביאו בני משפחה, כך נכתב ב-SCI.

"לקיחת כסף שיועד לתלמידים חסרי בית היא בלתי הולמת בעליל," אמר נאוויד חסן, הורה בבית ספר ציבורי במנהטן וחבר בוועדה לקביעת מדיניות חינוכית של העיר, הפועל למען תלמידים הזקוקים לדיור. "אני המום."

בני משפחה אינם מורשים להשתתף בטיולים לימודיים, גם אם משרד החינוך מקבל החזר עבור הוצאותיהם, כך קובעים כללי המנהל.

וילסון ועובדים אחרים השתמשו בשמות של תלמידים חסרי בית כדי לזייף אישורי הורים, ואז זייפו חתימות הורים על הטפסים, כך סיפרו עדים לחוקרים.

"מעט מהתלמידים חסרי הבית הרשומים בטפסים אכן השתתפו בטיולים," אמר מתריע לחוקרים. תחילה, וילסון השתמשה בקבלן של משרד החינוך להזמנת תחבורה, מלונות, אוכל ופעילויות.

העיר שילמה עבור הטיולים באמצעות מענק פדרלי בסך 300,000 דולר מהמרכז הלאומי לחינוך חסרי בית שנועד לתת לילדים העשרה ותמריצים לשיפור הנוכחות או ההישגים האקדמיים שלהם.וילסון פיקחה על כ-20 עובדים שעבדו עם תלמידים בדיור זמני, המוגדרים כאלה החיים במקלט, מכונית, פארק או בניין נטוש. 

בשנה שעברה, מספר שיא של 119,320 תלמידים בניו יורק - בערך אחד מכל תשעה ילדים הרשומים בבתי הספר הציבוריים - חוו חוסר בית, על פי ארגון Advocates for Children of New York.

רוב הטיולים מחוץ לעיר כללו ארבעה עד שישה אנשי צוות כמלווים, ואוטובוס אחד או שניים לכ-30 ילדים כל אחד, כך נכתב בדו"ח ה-SCI. האוטובוסים בלבד עלו כ-2,700 דולר כל אחד לטיול, כך אמר אחד העובדים. אלה שנסעו לדיסני נסעו ברכבת.

וילסון הייתה מחליטה אילו אנשי צוות יכולים להשתתף בטיול, מקצה תלמידים לכל איש צוות כמלווה, ואז מחליפה מקומות שהוקצו לאותם תלמידים בילדי אנשי הצוות, כך נכתב ב-SCI. וילסון תכננה טיולים למכללות, כולל אוניברסיטת הווארד בוושינגטון הבירה ב-2019, לכאורה כדי שילדים חסרי בית יוכלו לסייר בקמפוסים.

 

עובדת משרד החינוך שאקיטה בויד אמרה כי לקחה את בתה לכמה טיולים במימון העיר שיועדו לתלמידים חסרי בית מכיוון שהבוסית שלה, לינדה מ. וילסון, "לא רק נתנה לי רשות, היא עודדה זאת"

 

אבל היא לא יצרה קשר עם המכללות כדי לארגן ביקורים, כך טוען ה-SCI. בטיול בן שלושה ימים שנועד לכאורה לביקור באוניברסיטת סירקיוז ביוני 2018, הקבוצה ממשרד החינוך רק אכלה ארוחת צהריים בקמפוס, כך נכתב בדו"ח. לאחר מכן הם עזבו למפלי הניאגרה, במרחק של יותר משלוש שעות נסיעה.

לאחר תכנון טיולים רבים, וילסון ביטלה באופן פתאומי ביקור בפילדלפיה ב-2018 כאשר נדרשה לעבד את התשלומים עבור הטיולים ישירות דרך משרד החינוך, במקום דרך קבלן. וילסון, ששכרה האחרון היה 99,726 דולר, הביאה בת אחת או שתיים לטיולים, כך נכתב ב-SCI.

עובדים אחרים שנאשמו בהבאת בני משפחה הם מישון ג'ק, שלקחה שתי בנות; שאקיטה בויד, שלקחה בת; וירג'ן ראמוס, שלקחה שתי נכדות; מריה סילבסטר, שלקחה שתי בנות, וג'ואן קסטרו, שלקחה שני בנים. בויד פוטרה, אך האשימה את וילסון: "המפקחת האחראית לא רק נתנה לי רשות, היא עודדה זאת, ולא הייתה לי סיבה להאמין שזה נוגד את הכללים."

לאחר השלמת החקירה בינואר 2023, ה-SCI המליץ למנהל דיוויד בנקס לפטר את כל ששת העובדים ולדרוש מהם לשלם פיצויים, כאשר הסכומים ייקבעו על ידי משרד החינוך.משרד החינוך גם פיטר את מורת הנוכחות מישון ג'ק ב-5 בספטמבר 2023, כך עולה מהרשומות. בהסדר מהחודש שעבר עם מועצת ניגודי העניינים של העיר, ג'ק הודתה בשימוש במקומות שיועדו לילדים חסרי בית כדי לקחת את שתי בנותיה לצפות בהצגת הברודווי "Wicked" ולטיול לוושינגטון הבירה ב-2016 - טיולים שהיא נשכרה ללוות. ג'ק הסכימה לשלם קנס בסך 1,200 דולר, שהופחת מ-3,000 דולר, העלות המשוערת של הטיולים, בשל "קשיים כלכליים" הנובעים מאובדן עבודתה.

היא גם האשימה את וילסון בלקיחת ההטבות, באומרה שהיא "אמרה לצוות שהם יכולים להביא בני משפחה," על פי הסדר ה-COIB. 

כאשר נשאלה השבוע, וילסון הכחישה בתוקף שבנותיה השתתפו בטיולים ושהיא אפשרה לצוות להביא את ילדיהם. היא התעקשה ש"הבקרות והאיזונים" של משרד החינוך היו מונעים שימוש לרעה כזה, וכינתה את חקירת ה-SCI "ציד מכשפות." וילסון, בת 63, אמרה שהיא לא פוטרה, אלא פרשה ממשרד החינוך.

משרד החינוך לא אמר אם מישהו ננקטו נגדו צעדי משמעת או שילם פיצויים. "כל אנשי הצוות שזוהו בדו"ח זה אינם מועסקים יותר על ידי בתי הספר הציבוריים של ניו יורק," אמרה הדוברת ג'נה לייל. ה-SCI החליט לא להפנות את המקרים לתביעה פלילית, בטענה ל"חוסר בתיעוד זמין". אמר דובר.

YOU MIGHT ALSO LIKE