הבית העתיק ביותר בסן פרנסיסקו נמכר לבכיר בתעשיית המוזיקה
הסיפור סביב הנכס הוא נתון לויכוח, שכן ישנן כמה גרסאות שונות – אבל מה שבטוח המבנה המיוחד היה שייך לקולונל בכיר ככל הנראה עוד בשנת 1850

הבית העתיק ביותר בסן פרנסיסקו נהנה מסיפורים היסטוריים שנויים במחלוקת. הסיפור הפופולרי ביותר מספר כיצד עורך דין שנפגע מאהבה העביר את כל הנכס שנמצא ברחוב אוק 1111, מניו אורלינס סביב ראס הורן, בעוד שדיווחים היסטוריים אחרים מציעים שהוא נבנה כאן בקליפורניה מעצי סקויה.

למרות שההיסטוריה של הנכס שקרוי 'בית אבנר פלפס' אינה ברורה, עתידו כעת יותר מובטח. לאחר שנים רבות שעמד ריק, הבניין נרכש על ידי דמות בכירה בתעשיית המוזיקה של סן פרנסיסקו, ג'ורדן קרלנד, בשני מיליון דולר.

"אני אוהב את העובדה שאף אחד לא בטוח מה ההיסטוריה שלו, אבל אני מעדיף את סיפור ראס הורן", אמר קרלנד. "זה יותר רומנטי".

קרלנד הוא שותף ב-Noise Pop Industries ושותף מייסד של חברת ניהול אמנים Brilliant Corners. הוא אמר שצוות Brilliant Corners, שמייצג את Death Cab for Cutie ו-Soccer Mommy, בין היתר - התחיל לעבוד במשרדים המותאמים בבניין בשטח של 3,500 רגל רבועה בשבוע שעבר. הוא גם חשף ש-Noise Pop ככל הנראה תעביר את פעילותה לבניין בנובמבר.

הבית הקולוניאלי, עם המרפסת הלבנה הבהירה והגלריה המשקיפה על דשא וגינה מטופחים, קושר לראשונה לקולונל מלחמת מקסיקו-אמריקה בשם אבנר פלפס בערך ב-1850, לפי סיפור מ-1907 ב-San Francisco Call. . הסיפור המושכז ביותר אומר שפלפס, שקיבל עבודה בסן פרנסיסקו כעורך דין לאחר המלחמה, הוביל את הבית מלואיזיאנה כדי לשכנע את כלתו הצעירה לעבור איתו למערב.

דו"ח מ-1934, לעומת זאת, מסתייג ממוצא הבית מלואיזיאנה וטוען שבמקום זאת הוא נבנה עבור פלפס על ידי בונה מסן פרנסיסקו עם עצים שנשלחו ממיין. דו"ח מאוחר יותר משנות ה-70, המבוסס על ניתוח העץ על ידי מדענים מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי, מניח שהבית נבנה מעצי סקויה שמקורם בקליפורניה. סיפור נוסף ב-San Francisco Examiner אומר שהבית נבנה כבר ב-1846.

לא משנה מאיפה הבית הגיע, תאריך הבנייה של 1850 או קודם לכן אכן הופך את הבית לעתיק ביותר בסן פרנסיסקו.

נוסף לאגדה על הבית היא העובדה שהוא הועבר כמה פעמים בתוך העיר.

לאחר מותו של פלפס בשנות ה-1890, ילדיו העבירו את בית המשפחה מספר בלוקים ממה שכיום הוא ה-Panhandle לכתובתו הממוספרת הראשונה - רחוב דיוויזדרו 329. בשנת 1904, האחים והאחיות פירקו את הבית ובנו אותו מחדש בסמוך, כשהם מסובבים אותו כך שחזיתו תהיה לכיוון האחורי של המגרש כדי לבנות חנות למכירת פריטי לבוש גברים בדיוויזדרו.

שם, מוקף בחנויות ובתים חדשים, הקוטג' הלבן לא היה נראה משום רחוב. היה ניתן לגשת אליו רק דרך סמטה באורך 75 רגל "שלא הייתה רחבה מספיק לשני אנשים ההולכים זה לצד זה, נכתב על ידי עיתונאי מקומי שכינה את הבית: "הבית היפהפה של אבנר פלפס שמעט מתושבי סן פרנסיסקו יכולים למצוא".

הבית נרכש בשנת 1969 על ידי סוכן נדל"ן בשם דיוויד פין, שהעביר אותו שוב, 180 מעלות כדי שחזיתו תפנה צפונה, שם הוא הפך להיות נראה מהרחוב וקיבל את הכתובת אוק סטריט 1111 שיש לו היום.

הנכס החליף ידיים בפעם האחרונה בשנת 1997 תמורת 525,000 דולר, כך מראים רישומים, ובשנה האחרונה הוצע להשכרה כמשרד מסחרי לפני שהוצע למכירה שוב.

"זהו בניין מדהים", אמר קורלנד. "אני מרגיש שאנחנו שומרים על ההיסטוריה של סן פרנסיסקו".

YOU MIGHT ALSO LIKE