שתי רעידות אדמה טלטלו הבוקר את מרכז קליפורניה
שתי רעידות אדמה בעוצמות ראשוניות של 3.5 ו-3.9 בהתאמה זעזעו את דרום קליפורניה ביום שבת, והשפעותיהן הורגשו על ידי מיליוני אנשים ברחבי האזור.

על פי הסקר הגיאולוגי של ארצות הברית (USGS), הרעידה הראשונה התרחשה בשעה 10:05 בבוקר עם מוקד שנמצא 6.9 ק"מ דרום-מזרחית לאונטריו. הרעידה השנייה, החזקה יותר, דווחה בשעה 10:34 בבוקר עם מוקד 7.1 ק"מ דרום-מזרחית לאונטריו, קרוב למיקום הראשון. הרעידות הורגשו עד למרחק של העיר לוס אנג'לס, מחוז אורנג' וצפון מחוז סן דייגו, על פי דיווחים שהתקבלו מהציבור בסקר הגיאולוגי של ארצות הברית.

 

מחלקת המשטרה של אונטריו אמרה כי לא היו דיווחים מיידיים על נזקים

 

נכון לשעה 10:40 בבוקר, לא היו דיווחים על פצועים או נזקים. רעידה "קלה", כפי שמוגדרת בסולם עוצמת מרקלי המשופר, הורגשה קרוב למוקד הרעידה, כולל בשדה התעופה הבינלאומי של אונטריו, כך דיווח ה-USGS. רעידה קלה מספיקה כדי להפריע לחלונות וכלים ויכולה לגרום למכוניות חונות לנוע באופן מורגש. רעידה "חלשה" ייתכן שהורגשה עד למרחק של לוס אנג'לס, עמק סן גבריאל, לונג ביץ', מחוז אורנג', ריברסייד וסן ברנרדינו.

רעידת האדמה הראשונה התרחשה ליד שדרות ארצ'יבלד ורחוב ברוקסייד בשעה 10:05 בבוקר ביום שבת, ואחריה באה הרעידה הגדולה יותר כשלושה חמישיות מייל צפון-מזרחה, עם מוקד בכביש המהיר 60 ודרום אוק היל דרייב. מחלקת המשטרה של אונטריו אמרה כי לא היו דיווחים מיידיים על נזקים.

ברולנד הייטס, תושב הרגיש את שולחנו רועד בחוזקה במשך מספר שניות. הרעידה הייתה כה חדה שהוא חשב תחילה שמישהו אולי התנגש בבית.

YOU MIGHT ALSO LIKE