ה-IRS שחזר 1.3 מיליארד דולר במסים שלא שולמו על ידי אמריקאים עשירים
רשות המסים הכריזה על הצלחה בתוכנית הפועלת תחת חוק הפחתת האינפלציה, ומאז חודש פברואר רדפה אחרי 125,000 משלמי מיסים בעלי הכנסה גבוהה שלא הגישו דוחות

רשות המסים האמריקאית, ה-IRS, הודיעה השבוע כי היא אספה 1.3 מיליארד דולר מאנשים עשירים שנמנעו מלשלם מסים במשך השנים האחרונות.

ביום שישי, מזכירת האוצר ג'נט ילן ומפקח ה-IRS דני ורפל הכריזו על כך, תוך ציון "אבני דרך חדשות" תחת חוק הפחתת האינפלציה ואיך שהם פעלו כדי להבטיח שאנשים עשירים ישלמו מסים.

"ה-IRS השיק בפברואר 2024 יוזמה לרדוף אחרי 125,000 משלמי מס בעלי הכנסה גבוהה ועושר רב שלא הגישו דוחות מס מאז 2017", אמר ה-IRS בהודעה. "אלה הם מקרים בהם ה-IRS קיבל מידע מצד שלישי—כמו דרך טפסי W-2 ו-1099s, המצביע על כך שאנשים אלה קיבלו הכנסה בין 400,000 ל-1 מיליון דולר או יותר מ-1 מיליון דולר, אך לא הגישו דוח מס".

(צילום: Getty Images)

"לפני חוק הפחתת האינפלציה, תוכנית אי-הגשת דוחות של ה-IRS מאז 2016 פספסה הרבה בשל מגבלות תקציב וחוסר חמור בכוח אדם, שלא אפשרו לרדוף אחרי מקרים אלה".

"בשישה החודשים הראשונים של היוזמה הזו, כמעט 21,000 ממשלמי המס העשירים האלה הגישו דוחות, מה שהוביל לתשלום מסים בסך 172 מיליון דולר", אמרה ההודעה.

לפי ה-IRS, כ-80 אחוז מ-1,600 המיליונרים עם דוחות מס חוב כעת שילמו לסוכנות, "מה שהוביל להשבה של יותר מ-1.1 מיליארד דולר".

"זהו 100 מיליון דולר נוספים מאז יולי, כאשר האוצר וה-IRS הכריזו על השגת אבן הדרך של 1 מיליארד דולר", אמר ה-IRS.

כחלק ממאמצי המודרניזציה שלו, ה-IRS השיק השנה תוכנית בשם Direct File, שמאפשרת לאנשים עם W-2s פשוטים לחשב ולהגיש את דוחותיהם ישירות. עד אפריל, ה-IRS דיווח שמשתמשי התוכנית טענו ליותר מ-90 מיליון דולר בהחזרי מס.

התוכנית כללה בתחילה 12 מדינות לעונת הדיווחים המס של 2024, אך מדינות נוספות, כמו מרילנד, אורגון, ניו ג'רזי, פנסילבניה, ניו מקסיקו, קונטיקט, צפון קרוליינה, ויסקונסין ומיין, הצטרפו לשנת 2025.

"ה-IRS עובד כדי לספק את אותה חוויה מקוונת מודרנית שחווים המשלמים בבנק או במוסדות הפיננסיים שלהם. בעזרת משאבי חוק הפחתת האינפלציה, ה-IRS יצר ושיפר כלים מקוונים פופולריים ונוחים שחוסכים זמן וכסף למשלמים, תוך צמצום שיחות טלפון, תהליכי ניירת ונטל נוספים על עובדי ה-IRS", נמסר.

YOU MIGHT ALSO LIKE