יותר מכל סיבה אחרת: זהו הגורם העיקרי לפתח אלצהיימר
חוקרים מצאו את הגורם המרכזי לדמנציה, בעיקר בקרב אלה מתחת לגיל 65 – וזהו חשיפה לאור חזק בחוץ בשעות הלילה. "אנו רואים כי בארה"ב יש קשר חיובי בין השניים"

חוקרים טוענים כי חשיפה לאורות חזקים בחוץ בלילה עשויה להגדיל את הסיכויים שלך לפתח מחלת אלצהיימר יותר מגורמי סיכון אחרים, במיוחד עבור צעירים.

"אנו רואים כי בארצות הברית יש קשר חיובי בין שכיחות אלצהיימר לבין חשיפה לאור בלילה, במיוחד בקרב אלה מתחת לגיל 65", אמרה רובין פויגט-זוואלה, פרופסור במרכז הרפואי של אוניברסיטת ראש בשיקגו. "זיהום אור לילי - גורם סביבתי הניתן לשינוי - עשוי להיות גורם סיכון חשוב."

צוות החוקרים של פויגט-זוואלה חקר מפות של זיהום אור - כגון תאורת רחוב, תאורת כבישים ושלטים מוארים - וחילק את 48 המדינות התחתונות לחמש קבוצות, מהנמוכה ביותר לעוצמת האור הלילי הגבוהה ביותר.

אור מלאכותי בלילה יכול לשבש את השעון הביולוגי של 24 שעות של הגוף ולהרוס את השינה. חוסר שינה ונדודי שינה קשורים לירידה קוגניטיבית.

עבור קשישים, שכיחות אלצהיימר הייתה קשורה יותר לזיהום אור מאשר לגורמי סיכון כמו שימוש לרעה באלכוהול, מחלת כליות כרונית, דיכאון והשמנת יתר. אך סכרת, לחץ דם גבוה ושבץ עלו על זיהום האור בקבוצת גיל זו.

עבור אנשים מתחת לגיל 65, עוצמת אור לילית גבוהה יותר הייתה קשורה לאלצהיימר יותר מכל גורם סיכון אחר שנבדק במחקר.

החוקרים אינם בטוחים מדוע צעירים עשויים להיות רגישים במיוחד להשפעות של אור לילי.

הם שיערו שזה יכול להיות בגלל המבנה הגנטי שלהם או שהם נוטים יותר לגור באזורים עירוניים ויש להם אורח חיים שחושף אותם לעתים קרובות לאור חיצוני.

מחברי המחקר ממליצים להשתמש בוילונות מחשיכים או במסכת עיניים כדי לחסום אור מזיק.

למרות שהם לא חקרו אור פנימי, החוקרים אומרים שלאור כחול, כמו ממכשירים דיגיטליים, יש את ההשפעה הגדולה ביותר על השינה. הם מציעים להשתמש במסנני אור כחול, להחליף נורות לאור חם ולהתקין אורות עמומים בבית.

כמעט 7 מיליון אמריקאים אובחנו עם דמנציה - כאשר אלצהיימר היא הצורה הנפוצה ביותר של התסמונת.

YOU MIGHT ALSO LIKE