גבר פקיסטני הואשם בתכנון פיגוע טרור נגד יהודים בניו יורק ביום השנה ל-7 באוקטובר
מוחמד שהזב חאן, בן 20, עמד לבצע את המתקפה בתמיכה בדאעש, טוענים התובעים, ואמר לסוכן סמוי כי רצה לפגוע בניו יורק מכיוון שיש בה את "האוכלוסייה היהודית הגדולה ביותר באמריקה".

משרד המשפטים האשים אזרח פקיסטני בתכנון לכאורה של מתקפה על יהודים בניו יורק ביום השנה למתקפות הטרור של 7 באוקטובר בישראל.

מוחמד שהזב חאן, בן 20, עמד לבצע את המתקפה בתמיכה בדאעש, טוענים התובעים, ואמר לסוכן סמוי כי רצה לפגוע בניו יורק מכיוון שיש בה את "האוכלוסייה היהודית הגדולה ביותר באמריקה".

 

חאן לכאורה אמר לקצינים כי הוא רוצה לבצע את המתקפות ב-7 או ב-11 באוקטובר, כי "ב-7 באוקטובר בטוח יהיו להם כמה הפגנות וה-11 באוקטובר הוא יום כיפור," חג יהודי מרכזי

 

חאן מואשם בניסיון לספק תמיכה חומרית לארגון טרור זר. הוא נעצר ביום רביעי בקנדה. האישומים נחשפו ביום שישי.

"הנאשם לכאורה תכנן מתקפת טרור בניו יורק סביב ה-7 באוקטובר השנה במטרה המוצהרת לטבוח, בשם דאעש, בכמה שיותר יהודים," אמר התובע הכללי מריק גרלנד בהצהרה, והוסיף כי "קהילות יהודיות - כמו כל הקהילות במדינה הזו - לא צריכות לפחד שהן יהיו מטרה למתקפת טרור מונעת שנאה".

בנובמבר 2023, חאן, המתגורר בקנדה, החל לכאורה לדון בתמיכתו בדאעש באפליקציית מסרים מוצפנת עם שני אנשים שהיו, מבלי שידע, קציני אכיפת חוק סמויים. חאן אמר לקצינים כי הוא מנסה ליצור "תא אמיתי לא מקוון" של דאעש שיתקוף מוסדות יהודיים סביב עיר שלא צוינה בשמה, לפי מסמכי בית המשפט, והורה לקצינים לקנות נשק חם עבור אותן מתקפות.

חאן לכאורה אמר לקצינים כי הוא רוצה לבצע את המתקפות ב-7 או ב-11 באוקטובר, כי "ב-7 באוקטובר בטוח יהיו להם כמה הפגנות וה-11 באוקטובר הוא יום כיפור," חג יהודי מרכזי.

עד אוגוסט השנה, טוענים התובעים, חאן החליט שהוא רוצה לבצע את המתקפות במרכז יהודי בברוקלין.

קל "לפגוע ביהודים" בניו יורק בגלל האוכלוסייה היהודית הגדולה, הוא לכאורה אמר לקצינים הסמויים, והוסיף ש"אפילו אם לא נתקוף אירוע, נוכל בקלות לצבור הרבה יהודים." לאחר שהחליט על מיקום המתקפה, חאן לכאורה שילם למבריח אנשים כדי שיעזור לו לחצות את הגבול לארצות הברית.

ב-4 בספטמבר, חאן לכאורה השתמש בשלוש מכוניות נפרדות בניסיונו לחצות את קנדה ולהיכנס לארצות הברית. הוא נעצר במרחק של כ-12 מייל מהגבול ארה"ב-קנדה, לפי משרד המשפטים.

YOU MIGHT ALSO LIKE