קליפורניה: הצעת חוק להתקנת מערכת התרעה לשמירה על המהירות המותרת
הצעת חוק הממתינה לאישור מושל קליפורניה גווין ניוסום תדרוש מבעלי כלי רכב לכלול מערכת התראה שתזהיר נהגים בכל פעם שהם נוסעים יותר מ-10 מייל מעל מגבלת המהירות.

הצעת חוק הממתינה לאישור מושל קליפורניה גווין ניוסום תדרוש מכלי רכב לכלול מערכת התראה שתזהיר נהגים בכל פעם שהם נוסעים יותר מ-10 מייל מעל מגבלת המהירות. אם תאושר, הדרישה תיכנס לתוקף בשנת הדגם 2030 עבור כל כלי הרכב החדשים, עם חריגים לרכבי חירום, אופנועים, אופניים ממונעים, קטנועים וכלי רכב פרטיים שכבר מצוידים ב-GPS או מצלמה קדמית.

 

המערכת תתריע לנהגים באמצעות אות חזותי וקולי בכל פעם שהם נוסעים מעל מגבלת המהירות ב-10 מייל לשעה

 

זה יהיה החוק הראשון מסוגו בארה"ב ויסתמך על טכנולוגיית "התאמת מהירות חכמה" קיימת בניסיון לצמצם מקרי מוות ופציעות בתאונות דרכים. "אנחנו במשבר בטיחות בדרכים," אמר חבר האספה ג'וש לואנטל (דמוקרט-לונג ביץ') בשם מחבר הצעת החוק, הסנאטור סקוט וינר (דמוקרט-סן פרנסיסקו), בשימוע לאחרונה. "יותר מ-4,000 תושבי קליפורניה מתים מדי שנה בתאונות דרכים בכבישים שלנו - עלייה דרמטית מהרמות שלפני המגפה - ונסיעה במהירות מופרזת היא גורם משמעותי בשליש ממקרי המוות הללו."

המערכת תתריע לנהגים באמצעות אות חזותי וקולי בכל פעם שהם נוסעים מעל מגבלת המהירות ב-10 מייל לשעה. האיחוד האירופי כבר דורש את הטכנולוגיה הזו בכלי רכב חדשים וטויוטה משתמשת במערכת כזו בארה"ב. הטכנולוגיה לא תגביל פיזית את מהירות הרכב, אמר לואנטל.

בשנה שעברה, המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה המליצה על דרישה לטכנולוגיית התראת מגבלת מהירות בכל המכוניות החדשות לאחר חקירה של התנגשות בצפון לאס וגאס שגרמה למותם של תשעה אנשים. נסיעה במהירות מופרזת הייתה גורם עיקרי. "במדינה שבה יותר מ-1,000 אנשים נהרגים על ידי נהגים הנוסעים במהירות מופרזת מדי שנה, הטכנולוגיה הזו בהחלט תעזור להפחית את האלימות בתנועה הנגרמת על ידי נהגים הנוסעים במהירות מופרזת באותה צורה שחגורות בטיחות עזרו להציל את חייהם של נהגים ונוסעים," אמר דמיאן קוויט, המנכ"ל של Streets Are For Everyone. הארגון ללא מטרות רווח הוא אחד מהתומכים בהצעת החוק.

החקיקה עברה לאחרונה בסנאט המדינה ברוב של 26 ל-9 ובאסיפה ברוב של 47 ל-17 ללא תמיכה ממחוקקים רפובליקנים, שהביעו חששות שהטכנולוגיה עלולה להסיח את דעת הנהגים וליצור בעיות נוספות. "יש לי כבר דברים שצועקים עליי במכונית שלי בכל רגע נתון כשהילדים שלי בפנים והדבר האחרון שאני צריך הוא שהמכונית שלי תצפצף עליי," אמר חבר האסיפה ג'ו פטרסון (רפובליקני-רוקלין) בשימוע. אחרים טענו שהחקיקה היא הגבלה על חופש האדם. "זהו עוד צעד לקראת הפיכת קליפורניה למדינת אומנת," אמר חבר האסיפה ג'יימס גלאגר (רפובליקני-יובה סיטי). "הצעת חוק זו עוסקת בשליטה. זה לא קשור לבטיחות."

הטכנולוגיה לא תרשום נתונים או תשתף אותם עם רשויות אכיפת החוק, אמר קוויט. "הטכנולוגיה וההתראה הזו דומות למצב שבו הרכב מתריע לך שאתה מתקרב במהירות להולך רגל ועליך להאט או שרכב אחר נמצא בשטח המת שלך," הוא אמר.

המחוקקים הדמוקרטים הסנאטור דייב מין מאירווין וחבר האסיפה ג'סמיט באינס מבייקרספילד הצביעו גם הם נגד ההצעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE