אימה בניו יורק: מים חדרו למנהרת מידטאון בין מנהטן לקווינס
מים מהאיסט ריבר זרמו לתוך מנהרת מידטאון ביום רביעי אחר הצהריים לאחר שקבלן קידוח בטעות ניקב חור בגג וגרם לשיטפון שהפחיד נהגים

הכל החל כאשר פועלים ביצעו "עבודת חקירה הקשורה לתכנון פרויקט הטיילת של האו"ם" כשהם ניקבו חור בקצה המנהרה, אמר ג'וש קראוס מהתאגיד לפיתוח כלכלי של העיר ניו יורק במסיבת עיתונאים. המעבר העמוס החל לדלוף בצינור הדרומי בצד של קווינס בסביבות 12:30 בצהריים, מה שגרם לגורמים רשמיים לסגור אותו למשך כ-45 דקות.

 

צילום של הדליפה העצומה הראה מכוניות נוסעות דרך המנהרה כשמים זורמים מפתחים מרובעים. "ובכן זה מפחיד". כתב מישהו 

 

עד השעה 15:00 גורמים רשמיים פתחו מחדש נתיב אחד בכל כיוון - אך התנועה נשארה משובשת. המנהרה נפתחה מחדש במלואה שעות מאוחר יותר, לפי ראש העיר אריק אדמס. "שתי המנהרות פתוחות כעת לכיווני נסיעה מזרח/מערב. יהיו עיכובים מסוימים כשהתנועה תתחיל לנוע באזור. אנא היו סבלניים," כתב ראש העיר ב-X מעט אחרי השעה 18:00.

מנכ"ל ה-MTA ג'אנו ליבר אמר שקבלן פרטי במימון העיר גרם לנזק בזמן קידוח לחיפוש עמודים עבור שביל הירק של איסט ריבר ושהחור היה בקוטר של 2.5 אינץ' בגג. "קבענו שזה היה קבלן קידוח שקדח חור של כ-2.5 אינץ' דרך הציפוי מברזל יצוק [של המנהרה]," אמרה קתי שרידן, נשיאת גשרים ומנהרות של ה-MTA במסיבת העיתונאים. "איננו יודעים מתי נפתח. אנו מקווים שזה יהיה בתוך שעות ולא ימים," היא אמרה. שרידן אמרה שקבלן זמני היה באתר ועבד על תיקון זמני לפני תיקון קבוע יותר.

גורמים עירוניים דחקו בנוסעים להשתמש בתחבורה ציבורית כדי להימנע מעיכובים.

 

 

מחדל ההצפה מגיע לאחר שהמנהרה נסגרה חלקית לאורך הקיץ - כשה-MTA ערכה בדיקות על דלתות הצפה במשקל 20 טון שנועדו להגן על המנהרה מפני הוריקנים וסערות. המבנים באורך 29 רגל הותקנו ב-2017, כחלק מתוכנית בשווי 7.6 מיליארד דולר לתיקון וחיזוק הנזק שנגרם על ידי הוריקן סנדי ב-2012.

"ה-MTA פועלת בפעילות לשאיבת המים החוצה והתנועה דו-כיוונית חודשה בצינור הצפוני. הצינור הדרומי עדיין בהערכה," צייצה המושלת קתי הוכול. "אנא נקטו זהירות אם אתם באזור ותכננו מסלולי נסיעה חלופיים."

YOU MIGHT ALSO LIKE