ניו יורק: סטודנטים יהודים הותקפו במעדנייה כשרה
סטודנטים יהודים הותקפו במנהטן על ידי מפגינים פרו פלסטינים עוטי מסיכות, שחסמו את הכניסה למעדנייה כשרה והטיחו בהם קללות גזעניות

קבוצת סטודנטים יהודים מאוניברסיטת העיר ניו יורק (CUNY) הותקפו מילולית ונאמר להם "לחזור לברוקלין" על ידי מפגינים אנטי-ישראלים מחוץ למעדניה כשרה בדרום מידטאון. 

מוטי זילבר, הבעלים של מעדניית Mr. Broadway ברחוב 38 מערב, אמר כי הסטודנטים היהודים נהנו מארוחתם ביום שלישי בבוקר כאשר המפגינים ירדו על המסעדה, חסמו את הכניסה וצעקו גידופים עליהם. "זה היה מאוד מפחיד," אמר זילבר ל-Post. "זה מרגיש כאילו אנחנו בגרמניה כאן."

 

המפגינים צעדו הלוך ושוב מול המסעדה תוך שהם שרים סיסמאות אנטישמיות לעבר הסטודנטים."בחזרה לברוקלין, החוצה מהמזרח התיכון"

קטעי וידאו של ההפגנה, שהועלו על ידי קבוצת הסנגור היהודית Safe Campus, מראים את המפגינים עוטי המסיכות צועדים הלוך ושוב מול המסעדה תוך שהם שרים סיסמאות אנטישמיות לעבר הסטודנטים."בחזרה לברוקלין, החוצה מהמזרח התיכון," נשמעו המפגינים צועקים, תוך סטריאוטיפיזציה של הסטודנטים והתייחסות למלחמה בעזה.

זילבר אמר כי המפגינים גם צעקו ביטויים אנטישמיים אחרים לעבר הסטודנטים, כולל "מהנהר ועד הים." "הם צעקו כל מיני דברים גזעניים על הסטודנטים," אמר זילבר. "אלה היו ילדים צעירים ואלימים שאי אפשר אפילו לדבר איתם."

משטרת ניו יורק אמרה כי קיבלה שיחה מהמסעדה בסביבות השעה 9:30 בבוקר, והמפגינים בסופו של דבר התפזרו ללא אירועים נוספים. דוברת אוניברסיטת העיר ניו יורק אמרה כי האירוע התרחש כאשר הסטודנטים שלה נפגשו עם סטודנטים יהודים אחרים מהלל הבינלאומי, ארגון הקמפוס היהודי הגדול בעולם.

האירוע מגיע כאשר מחאות הסטודנטים בנוגע למלחמה בעזה התחדשו בעיר ניו יורק, כאשר עשרות מפגינים אנטי-ישראלים הגיעו לקמפוס של אוניברסיטת קולומביה ביום שלישי לציין פתיחה סוערת של שנת הלימודים החדשה. קולומביה, שהפכה למוקד של המחאות הארציות בקמפוסים, פרסמה לאחרונה את דוח האנטישמיות שלה, אשר הדגיש את התפשטות הרטוריקה השנאה המכוונת כלפי סטודנטים יהודים בקמפוס בעקבות תחילת המלחמה בעזה.

YOU MIGHT ALSO LIKE