מצב חירום הוכרז בלוס אנג'לס: הקרקע מתמוטטת, החשמל נותק
נציבת המחוז ביקשה מהמושל להגיע ו"לראות את ההתמוטטות במו עיניו", זאת אחרי שהוא הכריז על מצב חירום בעיר ראנצ'ו פאלוס ורדס שנמצאת בסכנה ממשית

מושל קליפורניה, גווין ניוסום, הכריז ביום שלישי על מצב חירום בעיר ראנצ'ו פאלוס ורדס לאחר שהסיכון להחלקות קרקע מתמשכות גרם לרשויות לנתק את החשמל ליותר מ-200 בתים בשתי שכונות בעיר, כאשר חלקם נתקלים בניתוקי חשמל ללא פרק זמן מוגבל.

בהכרזה, ניוסום אמר כי תנועת הקרקע, או התנזלות הקרקע, מתחת לעיר היושבת על צוקי חצי האי פאלוס ורדס האיצה באופן משמעותי לאחר סופות קשות בשנים 2023 ו-2024 ו"כעת היא מחליקה בממוצע של 9 עד 12 אינצ'ים לשבוע".

הקרקע מתמוטטת בראנצ'ו פאלוס ורדס (צילום: Getty Images)

משרד המושל לשירותי חירום תיאם עם קציני התגובה לחירום במחוז לוס אנג'לס כמעט שנה, תומך במרכז הסיוע המקומי, מקדם מענק פדרלי כדי לתמוך בעבודות הבנייה האחרונות בנושא מי תהום באזור, ועוזר לקצינים עם הערכות נזק ראשוניות, כך נאמר בהכרזה.

ניתוק החשמל משפיע לא רק על חיי היום יום של התושבים אלא גם מעלה בעיות בטיחות חדשות, כאשר חשמל נחוץ לקווי התקשורת, למערכת הביוב ולמשאבות שעוזרות להאט את תנועת הקרקע על ידי הוצאת מי התהום שגאולוגים אומרים שגורמים לכך.

ההכרזה שהוצאה ביום שלישי בשעות הבוקר המוקדמות הגיעה יומיים לאחר ש'אדיסון' הודיעה על תוכניות לנתק חשמל ל-140 בתים בשכונת פורטוגז בנד, שם שירות הגז נותק לפני כחודש, ו-105 בתים בשכונת סיוויו. הניתוקים נועדו להפחית את הסיכון שהאדמה המשתנה תוכל להצית שריפת יער אם קווי החשמל יישארו מחוברים לחשמל, כך אמרו קצינים.

הכרזת החירום מורה לכל סוכנויות המדינה לספק ציוד וסיוע לרשויות המקומיות להתמודד עם החירום ודורשת מהתושבים בשכונות המושפעות לציית להוראות קציני החירום.

למרות שפקידי אדיסון אמרו שלא הייתה בעיה אחת שהובילה להחלטתם, הם ציינו ששריפה קטנה התחילה ליד נרסיסה דרייב בפורטוגז בנד ביום חמישי כאשר קו חשמל נפל והצית צמחייה סמוכה. היא כובתה מהר, כך ציינו פקידי ראנצ'ו פאלוס ורדס.

נציבת מחוז לוס אנג'לס, ג'ניס האן, התחננה למושל לבקר בקהילה המושפעת ו"לראות את ההתמוטטות במו עיניו". היא אמרה בהצהרה ביום שלישי כי "ההכרזה הגיעה בדיוק בזמן הנכון כשאנשים לא רק רואים את בתיהם קורסים מסביבם, אלא גם נחסמו מחשמל".

YOU MIGHT ALSO LIKE